Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستانه - ایرنا - «حسین جابری انصاری» ، رئیس هیات ایرانی مذاکرات صلح سوریه گفت: در دیدار با هیات سوری ، این هیات خواهان رسیدگی به نقض توافقات انجام شده در مذاکرات قبلی شد که در مذاکرات نهایی فردا با حضور کشورهای ضامن صلح، این موارد را مطرح خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، معاون عربی و افریقایی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) پس از دیدار های دوجانبه با هیات های سوری و روسی در آستانه ، درمورد مسائل مطرح شده در این نشست ها به خبرنگار اعزامی ایرنا ، گفت : در مذاکرات دو جانبه با هیات سوری به ریاست بشار جعفری در مورد دستور کار اجلاس سه جانبه و آخرین تحولات میدانی سوریه و مسائل مرتبط با توافق های قبلی در خصوص ادلب تبادل نظر کردم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مذاکره کننده ارشد کشورمان گفت: در نشست دوجانبه با هیات سوری همچنین پیشنهادهایی در مورد دستور کار نشست سه جانبه مطرح شد و در مورد آنها تبادل نظر شد.
جابری انصاری همچنین با اشاره به نشست دوجانبه با هیات روسیه به ریاست «الکساندر لاورنتیف» اظهار داشت: در نشست با هیات روسیه نیز مهمترین موضوعات مطرح شده آخرین تحولات در سوریه و تبادل نظر در مورد دستور کار اجلاس سه جانبه بود.
وی در مورد روند مذاکرات گفت : امروز دیدار های دوجانبه با طرف های مذاکره و بخصوص نمایندگان کشورهای ضامن آتش بس برگزار و فردا نشست اصلی و سه جانبه میان طرفین مذاکره و کشورهای ناظر و میزان انجام می شود.
مذاکرات صلح سوریه که از بهمن ماه سال 1395 شروع شده است و طرفین این مذاکره در عرض 10 ماه ، هفت بار گردهم آمده اند ، نتایج مثبتی در زمینه توقف آتش بس و کاهش تنش در مناطق پر جمعیت سوریه داشته است .
وزارت امور خارجه قزاقستان ، به عنوان میزبان مذاکرات صلح سوریه روز گذشته -شنبه - ترکیب شرکت کنندگان این دوره را اعلام و تاکید کرد که همه طرف های هفتمین دور مذاکرات صلح سوریه آمادگی خود را برای حضور در آستانه اعلام کردند .
به گزارش سایت رسمی وزات امور خارجه قزاقستان، سرپرستی هیات ایرانی را در هفتمین دور مذاکرات صلح سوریه ، که 30 و 31 اکتبر - هشتم و نهم آبان - در پایتخت قزاقستان برگزار می شود ،حسین جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعهده خواهد داشت .
حسین جابری انصاری ، معاون عربی و افریقایی وزارت امور خارجه کشورمان در راس یک هیات روز یکشنبه برای حضور در هفتمین دور مذاکرات صلح سوریه وارد آستانه شد.
در این گزارش ،سرپرست هیات ترکیه ، «سدات اونال» معاون وزیر امور خارجه این کشور و سرپرست هیات روسیه «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور سوریه ، اعلام شده است .
در این مذاکرات همچنین هیات دولت سوریه و مخالفین دولت این کشور حضور خواهند داشت ، نمایندگان سازمان ملل متحد ، آمریکا و اردن نیز به عنوان ناظر به این مذاکرات خواهند پیوست .
پیش از آغاز این مذاکرات نمایندگان کشورهای ضامن - ایران ، روسیه و ترکیه - رایزنی های دوجانیه و سه جانبه در سطح کارشناسان برگزار می کنند .
اجلاس عمومی با حضور همه طرف ها روز 31 اکتبر ( برابر 9 آبان ماه ) برگزار خواهد شد .
هفتمین دور مذاکرات صلح سوریه ، با هدف حفظ نتایج حاصله در زمینه تحکیم رژیم آتش بس در سوریه و نیز افزایش تلاش ها در زمینه صلح و ثبات و حل سیاسی بحران در این کشور ، برگزار می شود .

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد