Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس کاشمر، ضمن تشریح برنامه‌های زیارتگاه شهید مدرس(ره) در دهه آخر ماه صفر، ارائه الگوهای رفتاری اهل بیت(ع) را از رویکرد‌های این برنامه‌ها عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمزه سپهریان در گفتگو با کاشمربصیر اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام حزن و اندوه اربعین حسینی، سالروز رحلت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و شهادت ذراری پاکشان حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و حضرت امام رضا علیه السلام، برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی متنوعی در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) کاشمر در دهه پایانی ماه صفر پبش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و زیارتگاه شهید مدرس(ره) کاشمر افزود: ارائه الگوهای رفتاری اهل‌بیت(ع) در سایه تبیین شخصیت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به‌ عنوان اسوه حسنه به‌ ویژه برای نسل نوجوان و جوان و همچنین ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی به زائران و مجاوران از رویکردهای این ویژه برنامه‌ها خواهد بود.

 

سپهریان خاطرنشان کرد: قرائت زیارت اربعین، مرثیه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) و سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین روحانی مقدم از وعاظ و سخنرانان حرم مطهر رضوی به مدت سه شب از جمله برنامه های ایام اربعین در زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس است.

 

وی گفت: همچنین همزمان با دهه پایانی ماه صفر و ایام حزن و اندوه رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، مراسم عزاداری از 24 آبان ماه به مدت پنج شب همراه با سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین صابر و مرثیه سرایی علی کارگر از مداحان حرم مطهر رضوی در زیارتگاه این شهید بزرگوار برگزار خواهد شد.

 

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) کاشمر خاطرنشان کرد: در صبح روز شهادت حضرت امام رضا علیه السلام‌ همایش پیاده‌روی با عنوان «در سوگ خورشید» با حضور بانوان از شهر کاشمر و روستاهای همجوار به سمت زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) برگزار و در سالن اجتماعات زیارتگاه به عزاداری و سوگواری می پردازند.

 

سپهریان تأکید کرد: از برنامه های دیگر این ایام می‌توان به اجرای نمایشنامه «حکایت آفتاب» با موضوع سیره و زندگانی حضرت امام رضا علیه السلام در دهه آخر صفر در محل زیارتگاه ویژه دانش آموزان و مدارس، ویژه برنامه «قصه های آسمانی» جهت ایام شهادت حضرت رضا(ع) با حضور کودکان مراکز پیش دبستانی در خصوص معرفی آن امام رئوف و قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از بعید در روز رحلت جانسوز رسول اکرم صلی الله علیه و آله همزمان با دعای پر فیض ندبه اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

دَخَلتُ على أبی الحسَنِ العَسکرِیِّ علیه ‏السلام فقالَ: «أینَ کُنتَ؟ فَقُلتُ: زُرْتُ الحُسینَ علیه ‏السلام، قالَ: أما إنّکَ لو زُرْتَ قَبرَ عبدِ العظیمِ عِندَکُم لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسینَ بنَ عَلِیٍّ علیهماالسلام؛» «راوی: یکى از اهالى رى گفت: خدمت امام هادى علیه ‏السلام مشرّف شدم. حضرت پرسید: کجا بودى؟ عرض کردم: به زیارت حسین علیه ‏السلام رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسین بن على علیهماالسلام را زیارت کرده باشد.»

منبع: ثواب الأعمال: ج ۱، ص ۱۲۴

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌