Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۶ هزار شهید دانش آموز الگوهای بی بدیل جوانان و نسل های امروز و آینده هستند و امروز رسالت ادامه راه شهدا بر عهده ما قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب ری، یادواره شهید فهمیده و ٣٦ هزار دانش آموز شهید با حضور ٥ هزار دانش آموز استان تهران در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی در این مراسم الگوگیری از شهید فهمیده را راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن دانست و گفت: شهید فهمیده با خلق حماسه، محور حرکت شهدای دانش آموز شد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم تا یاد این شهید ۱۳ ساله را زنده نگه داریم، افزود:  دانش آموزان کشورمان در دوران دفاع مقدس، مشق عشق کردند و با قلم سرخ شهادت و شهامت و با علم و عمل خویش پایه های عزت و افتخار انقلاب اسلامی را استوار ساختند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ۳۶ هزار شهید دانش آموز که مانند ستارگانی نورانی بر تارک آسمان می درخشند، الگوهای بی بدیل دانش آموزان و نسل های امروز و آینده هستند و امروز رسالت ادامه راه شهدا بر عهده ما قرار گرفته است. 

بطحایی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه کشور همواره مرهون حضور آگاهانه و پویای دانش آموزان بوده است، تصریح کرد:  باید با تأسی از نقش‌آفرینی دانش آموزان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، زمینه حضور این سرمایه های ارزشمند را در زمینه های مختلف جامعه فراهم کنیم.

وی با اشاره به فرمایش امام(ره) و مقام معظم رهبری که فرمودند؛ جسم شهید حسین فهمیده رفت، اما روح و یاد این شهید به صورت اسطوره درآمد، گفت: ایمان عمیق و اخلاق شهید فهمیده، وی را در تاریخ انقلاب اسلامی پابرجا کرد و امروز که اخلاق و باورهای دینی مورد هجمه های وسیع دشمنان قرار گرفته است، دانش آموزان بیش از هر زمان دیگر به منش و روش و الگوگیری از شهید فهمیده نیازمند هستند. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بزرگداشت شهید فهمیده، بزرگداشت ایمان و اخلاق در جامعه و روشن نگه داشتن مسیر رشد و اخلاق در جامعه است، تصریح کرد: برگزاری این یادواره ها نقش تاثیرگذاری در انتقال علمی و عملی این مشعل‌های هدایت و سعادت به نسل دانش آموزی امروز و آینده خواهد داشت و شهادت، ازخودگذشتگی و ایستادگی در سایه معرفت آموزی، نوید بخش آینده ای روشن برای پیشرفت و تعالی کشورمان خواهد بود.

بطحایی بیان کرد: چشم امید همه به اندیشه‌ها و دست‌های پرتوان دانش آموزان است و لذا شما دانش آموزان با الگو قرار دادن 36 هزار هم‌کلاسی شهید، مقتدرانه و مجدانه برای پیشرفت این سرزمین تلاش کنید. 

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام سید حسن خمینی با بیان اینکه امروز ما باید در تمام لحظات زندگی خود به دنبال تغییر و تحول باشیم، گفت: انقلاب ما با تأسی از عاشورا و ارزش های آن شکل گرفت که نتیجه آن شد شهید فهمیده ها و امروز نیز جامعه ما به شدت نیازمند تغییر و تحول است.

وی ادامه داد: رژیم طاغوت قبل از انقلاب یک نظام فارغ از اخلاق و نابخردانه را در جامعه ایجاد کرده بود و انقلاب اسلامی با ایجاد نظامی مبتنی بر ارزش های اخلاقی، انسانی و اسلامی تحول شگرفی را در جامعه آن زمان ایجاد کرد.

تولیت حرم حرم مطهر امام خمینی(ره) با بیان اینکه شهید فهمیده نماد تغییر و تحول در افراد جامعه است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی انسان هایی مقید به خداوند و پایبند به ارزش های اسلامی در جامعه پدید آورد که نتیجه آن شد جانفشانی ها و ازخودگذشتگی ها برای رسیدن به آرمان های بلند انقلاب و امروز بر ما واجب است که از تحول بزرگ انقلاب درس بگیریم.

 

در پایان این مراسم از خانواده شهید فهمیده با اهدا لوح قدردانی شد و همچنیین از تمبر یادبود شهید فهمیده و ٣٦ هزار شهید دانش آموز هشت سال دفاع مقدس رونمایی شد.
 

انتهای متن/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت طی آیین زنگ سپاس معلم که در هنرستان کار و دانش جمال نصیرزاده مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این موجب افتخار است که در این مدرسه حضور پیدا کنم و یادی کنیم از همه کسانی که در گذشته هم مشغول تعلیم بودند، هم معلمانی که مشغول تلاش بودند و تمام کسانی که در اینجا علم آموختند.

استاندار خراسان رضوی افزود: هفته گرامیداشت معلم را محضر معلمان عزیز تبریک می‌گویم و از تلاش‌ها و زحمات آنان در نقاط مختلف استان، صمیمانه قدردانی می‌کنم. 

وی با اشاره به خاطرات دوران تحصیل خود تصریح کرد: از سال ۵۴ تا سال ۵۸ در همین مدرسه و در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کردم. بر این اساس سال ۵۶ در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم. 

نظری ادامه داد: تعداد شهدایی که این مدرسه تقدیم انقلاب کرده است را نمی‌توان دقیق گفت اما یکی از شهدای انقلاب در این مدرسه شهید جهانگیر نارنجی است که ما در یک میز با یکدیگر مشغول تحصیل بودیم و ایشان با توجه به فعالیت‌هایی که داشت و رفاقت صورت گرفته، موجب آشنایی بیشتر من با انقلاب شد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: بعد از انقلاب شهید نارنجی وارد جهاد شد و در دفاع مقدس هم نهایتا به شهادت رسید. باید گفت انشاء‌هایی که این شهید بزرگوار در این مدرسه می‌خواند فوق العاده موثر در شکل‌گیری فکر و نگاه دانش‌آموزان بود.

وی با بیان اینکه اوایل مهر سال ۵۷ در محوطه این مدرسه شعارهای انقلابی آغاز شد، یادآور شد: پس از تعطیلی کلاس‌ها و مدرسه، راهپیمایی‌های انقلابی آغاز گردید که نهایتا منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

نظری خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: شما دانش آموزان با توجه به خون‌های با برکت شهدای انقلاب اسلامی، این مسیر را ادامه خواهید داد و برخلاف سخنان معاندین و دشمنان این ملت؛ مسیر انقلاب اسلامی در حال طی شدن است و قله‌های افتخار را در همه ابعاد ان‌شاءالله طی خواهیم کرد.‌ همچنین مشکلات و مسائل اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی حل خواهد شد و شاهد خواهیم بود که گذشته افتخار آمیز این ملت، مردم و این معلمان عزیز به آینده منور ختم خواهد شد. لذا این امر موجب افتخار ایران اسلامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد