Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری تشریح برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ویژه برنامه های اربعین حسینی، صبح امروز مورخ دوشنبه هشتم آبان‌ماه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت السلام والمسلمین سید کاظم موسوی متقی، مسئول محور عراق ستاد اربعین، در ساختمان سازمان اوقاف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی در ابتدای این مراسم در خصوص تشریح برنامه های اربعین حسینی گفت: جمله ای که شاید جامعه ترین جمله است بیان مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند: «شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است.» امروز هم این مغناطیس حسینی است که دل همه عاشقان اباعبدالله الحسین ع را به خود جذب می کند. این حرکت مردم در ایام حسینی بزرگترین کنگره وحدت اسلامی است، که اگر بخواهیم تجلی ایمان، گذشت و انفاق را شاهد باشیم، در روح حرکت اربعین حسینی شاهد هستیم و بهترین عزت اسلام اربعین حسینی به عنوان بزرگترین حرکت جهانی از آن یاد می شود.

وی در ادامه بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم که هرکسی نسبت به توان خودش برای خدمت‌رسانی به زائران قدم برمی‌دارند. حتی در عراق کسانی هستند که در عرصه‌ خدمت رسانی ورود پیدا می کنند، اما نکته جالب این است که وقتی به موقوفات خود رجوع می کنیم می بینم که در صد سال پیش کسانی هستند که اموال خود را برای اربعین حسینی وقف کرده اند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در پنج ماه پیش با توجه به جلسه هایی که شکل گرفت درخصوص برنامه های ستاد اربعین حسینی بیان کرد: ستاد اربعین در استان‌ها شکل گرفته و از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه استفاده شد.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی گفت: آنچیزی که رقم خورده است، وجود یازده محور در شلمچه، مهران، خسروی، زاهدان، کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و طریق الحسین (از نجف تا کربلا) و همچنین برپایی ۱۵ موکب است که ۵ موکب در ایران و ۱۰ موکب در کشور عراق را در نظر گرفته ایم.

وی افزود: علاوه بر این، ۵۰ بقعه متبرکه را در مسیر زائران کربلا در امامزادگان طراحی کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های امامزادگان، ۹ امامزاده در کشور عراق و در مجموعه ۷۴ موکب در ایران و عراق برای خدمت‌رسانی به زائران در نظر گرفته شده است.


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، درخصوص تشریح سرفصل های خدمت‌رسانی در موکب های برپا شده اظهار کرد: بخشی از این خدمت رسانی ها توزیع پذیرایی و اغذیه است که ۸ میلیون و ۲۷۰ هزار وعده غذایی گرم و سرد را در نظر گرفته ایم. همچنین موکب های ما براساس ظرفیت مکانی که دارند از ۱۰ تا ۲۰ روز برپا هستند.


وی در ادامه با اشاره به مجهز بودن تمام امکانات موکب های پذیرایی، عنوان کرد: هرشب میزان ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر از زائران هستیم که ۲۴ و ۲۰۰ نفر را در خاک عراق و ۱۷ هزار نفر را در ایران میزبانی خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی در پایان با بیان اینکه ۲۹۰۰ بقعه متبرکه در اربعین حسینی در کشور ایران مراسم عزاداری خواهد داشت، خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ خیمه معرفتی با حضور ۲۰۳ نفر از روحانیون به عنوان مبلغ در مسیر طریق الحسین و دیگر محورهای پیاده روی اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت از شنبه ۱۵ تا جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با ولاد حضرت معصومه سلام الله علیها و آغاز دهه کرامت از سوی روابط‌عمومی و تبلیغات آستان مقدس بانوی کرامت اعلام شد.

نیایش صبحگاهی حرم مطهر بانوی کرامت از یکشنبه تا سه‌شنبه با قرائت دعای عهد، چهارشنبه شرح زیارت امین‌الله با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر ظهیری، پنجشنبه قرائت زیارت عاشورا با نوای سید جواد میرجعفری و جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی و قرائت دعای ندبه با نوای محمدرضا و حسین طاهری دنبال خواهد شد.

مراسم قبل از اذان ظهر حرم مطهر بانوی کرامت از یکشنبه تا سه‌شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد قدرتی و از چهارشنبه تا جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده برگزار و در روز جمعه آقایان ابوالقاسم و مسعود زمانی مداحی خواهند کرد.

مراسم بعد از نماز عصر نیز یکشنبه با مداحی مسعود زمانی، دوشنبه و سه‌شنبه قرائت زیارت‌نامه حضرت معصومه (س)، چهارشنبه با مداحی سید حسن گل ختمی، پنجشنبه با مداحی علیرضا اخباری و جمعه با مداحی حسن شالبافان دنبال می‌شود.

مراسم قبل از اذان مغرب حرم مطهر نیز در قالب برنامه کارشناس محور یکشنبه با اجرای اسماعیلی و حضور حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح زاده به‌عنوان کارشناس احکام، دوشنبه با اجرای امیدواریان و حضور حجت‌الاسلام مجید همتی به‌عنوان کارشناس سبک زندگی اهل‌بیت (ع) و سه‌شنبه با اجرای توفیقی و حضور حجت‌الاسلام محمدرضا اعوانی به‌عنوان کارشناس نهج‌البلاغه، چهارشنبه با اجرای حبیبی و حضور حجت‌الاسلام فلاح تهرانی به‌عنوان کارشناس سیره شهدا، پنج‌شنبه در قالب محفل انس با قرآن کریم و جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد لقمانی و قرائت زیارت آل یاسین با نوای آقایان میرداماد و سید حسن علوی‌نژاد برگزار می‌شود.

مراسم شب‌های حرم مطهر یکشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نظری منفرد و قرائت زیارت فاطمتین با نوای جواد برزگر، دوشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صادق میرشفیعی، سه‌شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی هدایت، چهارشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و مداحی عباس حیدرزاده، پنجشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود عالی، قرائت دعای کمیل با نوای سید مهدی میرداماد و مداحی سید مجید بنی فاطمه، و جمعه با سخنرانی آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری، مداحی محمود کریمی و شعرخوانی صابر خراسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6097346

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به‌مناسبت دهه کرامت