Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی دشتکی  امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان همدان  با اشاره به اهمیت توجه به مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اظهار داشت: یکی از  سنت‌های بسیار موکد بحث بزرگداشت اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه توجه به مراسم اربعین حسینی به سبب استمرار فرهنگ عاشورا است، گفت:  در سیره و سنت معصومین(ع) و بزرگان دین، اربعین حسینی دارای آداب خاص است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای برنامه اربعین حسینی  به تشکیل  کمیته فرهنگی و آموزشی  اشاره و عنوان کرد: این کمیته برنامه‌هایی برای ارائه خدمت به زائرین اربعین حسینی در داخل استان و بیرون از مرز انجام خواهد داد  و تاکید عمده بر رعایت آداب اربعین، زیارت اربعین و آداب سفر اربعین از اولویت‌های نخست این کمیته است که در این خصوص اقداماتی صورت گرفته است.

وی به راه‌اندازی 25 هیئت خادمین زوار اربعین در سطح استان به عنوان نمونه ای از این اقدامات اشاره و بیان کرد: این هیئت‌ها علاوه بر ساماندهی و سازماندهی خدمات مردمی از قبیل ارائه خدمات عمومی، سازماندهی نذورات و میزبانی زائران خارج از استان در مسیر رفت و برگشت، بحث مدیریت حسینیه‌ها را انجام می‌دهند.

دشتکی با بیان اینکه هیئت‌های خادمین زوار امور اربعین را به صورت مردمی و نظاممند برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: آنها وسایل، امکانات، مواد غذایی  و... را در اختیار متولیان و  موکب‌هایی  که در این امر فعال هستند قرار می دهند.

* هر زائر نایب‌الزیاره یک شهید باشد

وی اضافه کرد: عمده هیئت‌ها محور هستند اما اگر  چنانچه در هر شهرستان و ایستگاهی این هیئت‌ها محور نیستند ارتباط لازم ایجاد شود تا از ظرفیت مردمی در ارائه خدمت بهره‌مند شوند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان به برگزاری دوره‌های آموزشی به عنوان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه در زمان اعزام در ایام اربعین  کار فرهنگی و آموزشی جواب نمی دهد و بی نتیجه است بنابراین سعی کردیم  کارهای فرهنگی و آموزشی را قبل ازایام اربعین  به صورت همایش  برای مبلغین  و مسئولین هیئت‌ها برگزار کنیم.

وی در خصوص دیگر اقدامات صورت گرفته در کمیته فرهنگی و آموزشی عنوان کرد : 6 نوع پوستر برای آموزش و فرهنگ سازی آداب اربعین  و بیان توصیه در رابطه با فرهنگ سازی اربعین  به صورت بروشور تهیه شده  که در اختیار مردم و زائرین قرار خواهد گرفت.

دشتکی با اشاره به اعزام مبلغ به ایستگاه‌های صلواتی  به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های  کمیته فرهنگی یادآور شد: در راستای بحث‌های فرهنگی، آموزشی، معرفتی، اقامه نماز و پاسخگویی به سوالات احکام  مبلغ به ایستگاه‌ها اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم در راستای اعزام مبلغ به موکب‌های برپا شده در کربلا صورت گرفته است، گفت: در برپایی  محل‌ها اسکان و پذیرایی از زائرین علاوه بر مراکز رسمی در نظر گرفته شده باید از ظرفیت هئیت‌ها استفاده شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مراسم اربعین حسینی  خاطرنشان کرد: در این خصوص لازم است کمیته های فرهنگی آموزشی  با هماهنگی بنیاد شهید حداقل شهدای شاخص را در قالب پوستر و کارت های کوچک تبلیغ کنند به طوری که هر زائر نایب‌الزیاره یک شهید باشد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود