Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین؛ شهریار حیدری در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات پیرامون اقدامات صورت گرفته در ستاد اربعین افزود: برای راحتی تردد زوار گیت‌های مرزی در 4 نقطه مهران، شلمچه، خسروی و چزابه را افزایش داده ایم.
وی تصریح کرد: در این مرزها ظرفیت پارکنیگ‌ خودرو توسعه یافته که پارکینگ‌های مرز شملچه به 40 هزار، چزابه 37 هزار، مهران 120 هزار و خسروی به 55 هزار دستگاه افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حیدری در خصوص بهداشت و درمان زائران اربعین نیز خاطر نشان کرد: بیمارستان‌های منتهی به مرز به پزشکان مجرب و تجهیزات تخصصی مجهز شده‌اند. در آن سوی مرز نیز قرارگاه‌هایی با مدیریت سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق مستقر هستند که با هماهنگی سازمان های عراقی به اسکان و امنیت زائرین رسیدگی می‌کنند.
سخنگوی ستاد اربعین یادآور شد: امسال برای اولین بار مرز خسروی وارد چرخه تردد زوار شد که طی دو روز آینده با موافقت دولت مرکزی عراق این کریدور فعال می‌شود و بخشی از زائرین شمال غربی و غرب کشور می‌توانند از طریق آن تردد کنند.
حیدری در پاسخ به این پرسش که آیا جمهوری اسلامی بحث لغو روادید میان ایران و عراق را پیگیری کرده است، گفت: هم در سال 95 و هم در سال جاری ما این بحث مهم را دنبال کرده ایم اما طرف عراقی به خاطر ملاحظات امنیتی که تا اندازه ای برای ما هم قابل قبول است امکان چنین اقدام دیپلماتیک را ندارد.
وی با اشاره به کنوانسیون بین المللی وین در رابطه با لغو ویزا گفت: همانطور که می دانید این موضوع یک توافق دو جانیه را می طلبد و مادامی که طرف عراقی امکان این همکاری را با ایران نداشته باشد ما هم نمی توانیم لغو روادید برای شهروندان عراقی را یک طرفه عملیاتی کنیم.
حیدری در همین خصوص ادامه داد: شحص رییس جمهور و وزیر کشور در دیدار با مقامات عراقی بحث لغو روادید را بارها مطرح کرده اند. با این حال حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور از طریق همکاران ما در وزارت امور خارجه مکررا پیگیر این مسئله است و تا حصول نتیجه رایزنی های ما متوقف نخواهد شد.
سخنگوی ستاد اربعین در جواب این پرسش که شرایط صدور ویزا برای مسافران کربلا در حال حاضر به چه گونه است، ابراز داشت: در ایام اربعین سفارت عراق با 4 کنسولگری کرمانشاه، خوزستان، مشهد و تهران در این زمینه فعالیت می کنند. لیکن برای تسهیل صدور روادید زائرین اربعین حسینی 12 دفتر موقت در تمام نقاط مختلف کشور بر اساس بافت جمعیتی و جغرافیایی مستقر کرده ایم.
وی افزود: سیزدهمین دفتر هم در وارمین تهران دایر و ا نشالله از امروز صدور ویزا در این دفتر کلید خواهد خورد.
حیدری در مورد مدت زمان صدور ویزا هم خاطر نشان کرد: در حال حاضر پروسه این کار با توجه به کثرت مراجعه کنندگان 72 ساعت زمان می برد ولی در روزهای آتی این روند به 48 و نهایتا 24 ساعت کاهش خواهد یافت.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۰۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی

به گزارش همشهری آنلاتین به نقل از ایرنا، «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کد خبر 847873 برچسب‌ها خبر مهم اربعين

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • معرفی پنجمین سرمربی فصل تیم پرحاشیه!
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات