Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:36:46 GMT

رایزنی ها در بهارستان برای تکمیل کابینه روحانی

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۳۳۶۸

رایزنی ها در بهارستان برای تکمیل کابینه روحانی

تهران- ایرنا- مجلس امروز در مورد تایید گزینه های پیشنهادی رییس جمهوری برای وزارتخانه های علوم و نیرو تصمیم خواهد گرفت و در صورت رای اعتماد نمایندگان، کابینه با وزیران جدید تکمیل خواهد شد.

به گزارش گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا، نظرات موافق و مخالف گزینه های پیشنهادی «حسن روحانی» برای وزارتخانه های علوم و نیرو و پیش بینی در مورد نتیجه رای نمایندگان به این دو گزینه، تازه ترین تحولات مربوط به اقلیم کردستان عراق و بازدید «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری ار نمایشگاه مطبوعات از مهم ترین محورهای خبری و تحلیلی در روزنامه های امروز یکشنبه 7 آبان ماه 1396 بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** گمانه زنی درباره رای اعتماد مجلس به 2 وزیر روحانی
رییس جمهوری امروز برای دفاع از وزیران پیشنهادی خود برای وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت نیرو راهی مجلس شد. پیش از آن، روزنامه ها به گمانه زنی در خصوص تصمیم مجلس درباره دو وزیر باقی مانده از کابینه روحانی پرداختند.
روزنامه «ایران» در گزارشی با عنوان «دولت در انتظار تکمیل کابینه»، نوشت: امروز رئیس جمهوری بار دیگر به همراه مقامات دولتی راهی بهارستان می‌شود تا از وزیران پیشنهادی خود برای وزارتخانه‌های علوم و نیرو دفاع کند. امروز دستور کار مجلسی‌ ها رسیدگی به رأی اعتماد اردکانیان و غلامی، وزیران پیشنهادی نیرو و علوم خواهد بود.
ایران افزود: عموم پیش‌بینی‌ ها بر این پایه است که دو وزیر پیشنهادی می‌توانند رأی اعتماد لازم را از مجلس دریافت کنند. موضوعی که حضور رئیس جمهوری و دفاع وی از گزینه‌های پیشنهادی‌اش می‌تواند آن را تقویت کند. فضای مجلس در قبال اردکانیان، گزینه پیشنهادی وزارت نیرو کاملاً مثبت به نظر می‌ رسد و حتی منتقدان وی هم در اظهارنظرهایی که دیروز داشتند، گرفتن رأی اعتماد وی را مسلم دانسته ‌اند.
روزنامه «آرمان» هم در یادداشتی با عنوان «تصمیم سرنوشت ‌ساز پارلمان»، درباره بایسته های تصمیم گیری درباره وزیر پیشنهادی علوم نوشت: در روزهای منتهی به جلسه رای اعتماد حاشیه‌های زیادی برای گزینه وزارت دکتر منصور غلامی ایجاد شد و اکنون نوبت تصمیم گیری مجلس است. اصل نارضایتی و گلایه ‌مندی دانشجویان از انتخاب آقای غلامی برای وزارت علوم کاملا بجا و بحق است. اینکه دانشجویان انتظار داشته باشند رئیس جمهور که با کمک و حمایت‌های بی ‌مانند آنان رای مردم را کسب کرده، در همان راستا که مورد انتظار است به وعده‌های خود عمل کند کاملا منطقی و عقلانی است.
این روزنامه افزود: شکی نیست که باید دانشجویان را در تقاضاهای خود محق دانست، اما آنچه مورد انتظار است و جریان دانشجویی هم احتمالا باور می‌ کند این است که آقای روحانی و دولت در شرایط امروز کشور نمی‌ توانند یک‌ جانبه تصمیم بگیرند. از سویی آموزش عالی هم جایگاهی است که باید با نهادها و مراکز مختلفی برای پیشبرد سیاست ‌ها همکاری کند. این جایگاه اقتضائات خاصی دارد و با این ملاحظات دانشجویان هم می‌توانند بپذیرند که می‌شود، مقداری از آن آرمان ‌های ایده ‌آل فاصله گرفت و در مسیری محتمل برای عملی شدن مطالبات با دکتر غلامی همراهی کرد.
«فرجام ٢ وزیر» هم عنوان گزارشی در روزنامه «شرق» است که در آن می خوانیم: امروز دو وزیر پیشنهادی نیرو و علوم راهی بهارستان می ‌شوند تا برای جلسه رأی اعتماد حاضر شوند؛ بین غلامی و اردکانیان، انگار وضع اردکانیان بهتر از غلامی است و بیشتر بحث بر سر وزیر پیشنهادی علوم ادامه داشته؛ چنان ‌که تا شب گذشته، جلسات بررسی وزیر پیشنهادی علوم در فراکسیون امید همچنان ادامه داشت.
این روزنامه اضافه کرد: با توجه به جو حاکم بر مجلس، لااقل آنها که بیان و عیان شده است، رأی‌نیاوردن دو گزینه پیشنهادی کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد؛ هرچند نباید از قدرت لابی‌های دقیقه ٩٠ و تأثیر آنها بر جو مجلس غافل شد.
در این میان روزنامه «کیهان» در حالی که امروز مجلس سرگرم تصمیم گیری برای تکمیل کابینه دولت است در عنوان گزارش خبری تحلیلی نخست خود نوشت:«مجلس آمریکا مشغول تحریم ها؛ مجلس ما سرگرم حاشیه‌ ها»

** بارزانی در آستانه کناره گیری از ریاست اقلیم کردستان
روزنامه های امروز در گزارش هایی به مساله کناره گیری «مسعود بارزانی» از ریاست اقلیم کردستان عراق پرداختند. روزنامه ایران در عنوان خبری در این زمینه نوشت: «چهارشنبه، پایان ریاست بارزانی بر اقلیم کردستان»
در این خبر آمده است: یک مقام اقلیم کردستان عراق با انتشار خبری مبنی بر نوشته شدن نامه‌ ای از سوی مسعود بارزانی خطاب به پارلمان اقلیم خبر داد، دوره ریاست مسعود بارزانی تمدید نخواهد شد و چهارشنبه اول نوامبر به پایان می‌ رسد.
به نوشته ایران، در این نامه همچنین برنامه‌ ای برای تقسیم اختیارات رئیس اقلیم تدوین شده است. برخی منابع نیز خبر دادند، احتمالاً بارزانی اختیارات خود را به نخست ‌وزیر اقلیم کردستان و هیأت تشکیل شده واگذار می ‌کند و به پارلمان اختیارات بیشتر می‌دهد تا مذاکرات با بغداد ادامه یابد.
این روزنامه همچنین از ممنوعیت فعالیت شبکه تلویزیونی «روداو» اقلیم کردستان در عراق خبر داد و افزود: دفتر امور رسانه ‌ای و ارتباطی دولت عراق با صدور دستوری توقف فعالیت شبکه تلویزیونی روداو را اعلام کرد. در این حکم آمده است که شبکه تلویزیونی روداو مطابق دستورالعمل این کمیسیون عمل نمی‌کند و برنامه‌ هایی دارد که سبب تحریک خشونت و تنفر می‌ شود و صلح و امنیت اجتماعی را هدف قرار می‌دهد.
روزنامه شرق هم در گزارشی با عنوان «نامه استعفا»، با اشاره به اینکه گمانه‌زنی ‌ها در باره کناره‌ گیری مسعود بارزانی بالا گرفته است، آورد: مسعود بارزانی، رئیس‌ اقلیم کردستان عراق، نامه ‌ای به ریاست پارلمان این اقلیم فرستاده است و گرچه هنوز محتوای آن به صورت رسمی منتشر نشده، اما برخی منابع می ‌گویند این نامه حاوی استعفای بارزانی است.
به نوشته شرق، اما هیمن هورامی، مشاور بارزانی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشت: فردا نامه بارزانی در پارلمان خوانده می‌شود و بارزانی به عنوان «مرجع عالی و پیشمرگه» به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.
در این میان روزنامه «سیاست روز» در عنوان خبری آورد: «مقام سابق کردستان عراق فاش کرد/ ثروت غیرقانونی 55 میلیارد دلاری بارزانی»
در این خبر آمده است: در ادامه افشای فساد خاندان بارزانی، مقام ارشد سابق منطقه کردستان عراق در مصاحبه‌ای، از ثروت غیرقانونی 55 میلیارد دلاری «مسعود بارزانی» و ثروت‌اندوزی غیرقانونی او و خانواده‌اش خبر داد.
به نوشته سیاست روز، یک روزنامه ترکیه‌ ای «ینی‌شفق» مصاحبه ‌ای اختصاصی با عضو سابق دولت منطقه کردستان عراق ترتیب داده که در آن، او از ثروت چند میلیاردی و غیرقانونی مسعود بارزانی خبر می‌ دهد.
به گفته این مقام سابق که به صورت اختصاصی با ینی شفق صحبت کرده، بارزانی که با حمایت آمریکا و اسرائیل، همه‌ پرسی غیرقانونی و غیرمشروع (جدایی کردستان عراق) را رهبری کرد، با پسر، خواهران، برادران و خویشاوندانش یک امپراطوری مافیایی ایجاد کرده و از طریق ابزارهای غیرقانونی و ریختن پول به حساب‌های شخصی خود و نه ریختن آن به حساب وزارت دارایی حکومت منطقه کردستان، در حال ثروت‌اندوزی است.

** بازتاب های متفاوت حضور جهانگیری در نمایشگاه مطبوعات
اسحاق جهانگیری دیروز در آیین افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حضور یافت و سخنان وی در این افتتاحیه یکی از محورهای مورد توجه روزنامه های امروز بود.
«دولت حامی رسانه‌های شجاع و مستقل است»، بخشی از سخنان جهانگیری است که در عنوان خبری روزنامه ایران برجسته شد.
روزنامه «ابتکار» هم در گزارش خود بخشی از سخنان جهانگیری مبنی بر اینکه «نمایشگاه مطبوعات کوچه آشتی کنان است» را برجسته کرد.
«مرتب محدودیت ایجاد نکنیم»، عنوانی است که روزنامه آرمان به نقل از جهانگیری برای خبر خود انتخاب کرد.
«جهانگیری: هنر رسانه به صدا درآوردن به موقع زنگ هاست» هم عنوان خبری روزنامه «خراسان» است.
روزنامه «مردم سالاری» هم در عنوان گزارشی درباره حضور جهانگیری در نمایشگاه مطبوعات، به نقل از معاون اول رییس ‌جمهوری نوشت: «از رسانه نباید ترسید حتی اگر زبان تند داشته باشد»
در این میان روزنامه «جوان» حضور جهانگیری در نمایشگاه مطبوعات را به نوعی دیگر بازتاب داد و در عنوان خبری خود عدم حضور روحانی در افتتاحیه نمایشگاه امسال را برجسته کرد و نوشت: «جهانگیری: رئیس ‌جمهور کار واجب ‌تر از نمایشگاه مطبوعات داشت نیامد»

پژوهشم**9282**9279**تنظیم:مهتاب افشین نسب**انتشار: سیدمحمد موسی کاظمی
ایرنا پژوهش، کانالی برای انعکاس تازه ترین تحلیل ها، گزارش ها و مطالب پژوهشی ایران وجهان، با ما https://t.me/Irnaresearch همراه شوید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر خبر دادند طرحی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای صهیونیست به جنبش حماس ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (عکس) واکنش یک روحانی به نقش یک زن در مسلمان شدن مورایس
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • (تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه
  • اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم
  • رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد