Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید فراهانی در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه انتظار این بود که امروز برنامه عملیاتی به شکل مدون توسط رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شود، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست موظف بود برابر قانون ظرف مدت 10 سال شرایط هوا را به کیفیت سالم و قابل تنفس می‌رساند.

ایران آنلاین / وی به آمار سال 1384 اشاره کرد و گفت:  متاسفانه در تهران طی آن سال بیش از 10 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا کشته شده‌اند که در سال 1395 این رقم به بیش از دو برابر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدین معناست که در تهرانی زندگی می‌کنیم که هفته‌ای یک ایرباس 500 نفره در آن سقوط می‌کند و کسی به آن توجهی ندارد.

زهرا صدراعظم نوری هم  پس از سخنرانی رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: اخیرا تفاهم‌نامه خوبی فی‌مابین سازمان محیط زیست و شهرداری انجام شده که امیدواریم این اکوپارک را حفظ کنیم ولی اگر در آینده مساله‌ای در پارک پردیسان ایجاد شود، سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد و نباید تقصیرات را به گردن شهرداری بیندازد و لازم است همه در قالب یک تیم هماهنگ باشند.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اظهار کرد: در مورد آلودگی هوا همگان می‌دانیم که آلاینده‌های متحرک دلیل 75 درصد آلودگی هوا هستند اما باید با همکاری دولت برای از رده خارج کردن خودروهای دیزلی و استفاده از فیلتر دوده برای خودروها اقدام کنیم.

    حل آلودگی هوا در گرو توسعه مترو

رییس شورای شهر تهران هم با بیان اینکه به اندازه کافی در حوزه محیط زیست قوانین داریم اما عملیاتی نمی‌شود، تاکید کرد: الان وقت آن رسیده که اقدامات عملیاتی را در دستور کار قرار دهیم.

محسن هاشمی به افزایش روزهای پاک در سال جاری نسبت به سال گذشته، اشاره کرد و گفت: همچنان کیفیت هوای شهر تهران به نقطه مطلوب نرسیده و باید در راستای بهبود کیفیت هوای شهر تهران کارهای جدی‌تری انجام دهیم.

وی توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو را  یکی از موثرترین راهکارهای حل معضل آلودگی هوای شهر تهران، دانست و افزود: در حال حاضر 7 خط مترو داریم که البته برخی از خط‌ها تجهیز نیستند. بنابراین ابتدا باید آنها را تجهیز کنیم و در آینده تعداد خطوط مترو را افزایش دهیم.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر میزان سفرهای مترو کمتر از دو میلیون سفر است که باید این میزان افزایش پیدا کند.

    توجه به آلودگی‌های خاص هر منطقه‌ تهران

احمد مسجد جامعی، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز درباره موضوع بحث امروز گفت: باید  نقشه آلودگی‌های زیست محیطی شهر تهران تهیه شود چرا که آلودگی‌های منطقه‌ای و ناحیه‌ای شهر تهران زیاد است اما همه آنها قابل حل هستند.

وی با بیان اینکه در گذشته بارها در خصوص فعالیت‌های زیست محیطی شعارهایی داده می‌شد، تصریح کرد: به طور مثال گفته می‌شد که ظرف شش ماه اگر اختیارات داده شود موضوع آلودگی هوا قابل حل است. بی تردید این معضل شش ماهه حل نخواهد شد و به یک تفکر ستادی که همه اجزای این معضل در آن دیده شود نیاز است.

عضو شورای شهر ادامه داد: در مورد تهران نقشه آلودگی‌های زیست محیطی نشان می‌دهد در نقاط مختلف آلودگی‌های زیست محیطی یکسان نیست و حتی نوع آنها نیز متفاوت است. لذا باید با در نظر گرفتن مقتضیات تهران برای هر محله و ناحیه نسخه ویژه‌ای پیچیده شود و نمی‌توان کل تهران را به صورت واحد مورد بررسی قرار داد.

مسجد جامعی به آلودگی کارخانه سیمان تهران اشاره کرد و گفت: همچنین سبزیجاتی که با آب‌های آلوده آبیاری می‌شوند نیاز به توجه ویژه دارند. کارخانه‌های شن و ماسه، روغن نباتی و تولید لبنیات که بررسی هر یک از آنها پیچیدگی‌های خاص خود را دارد باید مورد توجه قرار گیرد که البته هر یک از آنها را که می‌خواهیم در چهارچوب قانون بیاوریم مقاومت‌های شدیدی انجام می‌شود.

    متعهد به حل آلودگی هوا باشیم

همچنین بهاره آروین با بیان اینکه ساده لوح نیستم و می‌دانم که عواملی چند گانه و پیچیده در ایجاد این موضوع دخیلند، گفت: از کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل تا قیمت و میزان سوخت مصرفی، تردد آزادانه خودروهای دیزلی فرسوده، کمبود اعتبارات، موتورخانه‌ها و ... همگی کلاف سردرگم علل و عوامل موثر در آلودگی هوا هستند.

وی افزود: با تمام این موضوعات از تمام اعضای شورای شهر، شهردار تهران و تمام مسئولینی که صدایم را می شوند می‌خواهم که در طول چهار سال فعالیت‌شان متعهد به حل معضل آلودگی هوا باشند، بیایید خودمان را در حل معضل آلودگی هوا مسئول بدانیم./همشهری آنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدجواد توحیدی‌راد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: از شورا و مدیریت شهر اصفهان تشکر می‌کنم، زیرا اگر همراهی و کمک آن‌ها نبود، شورای استان با چالش روبه‌رو می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دولت و سازمان‌های آن، مدیریت شهر و روستا و سازمان‌های مردم نهاد سه ضلع اداره امور شهرها و روستاها هستند، افزود: در تمام جلسات کشوری از اصفهان دفاع کردم و آنجا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شده‌ام که اصفهانی‌ها در غیرت، مدیریت خوب، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: امیدوارم در سالی که شاهد فعالیت مجلس جدید هستیم، با هم‌افزایی نمایندگان شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.

وی گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

کد خبر 748675

دیگر خبرها

  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • پیش‌بینی هوای تهران طی تعطیلات پایان هفته
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق