Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@13:11:50 GMT

نزاع‌های فردی و جمعی آسیب‌ اول خراسان رضوی است

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۹۳۵۱

نزاع‌های فردی و جمعی آسیب‌ اول خراسان رضوی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه رفتارهای خشونت آمیز آسیب اول استان است، گفت: نزاع های فردی و جمعی تبدیل به آسیب اول استان شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه "در سه هفته گذشته 2 میلیارد و 800 میلیون ریال به دو طرح در آموزش و پرورش استان اختصاص داده ایم"، اظهار کرد: با توجه به اینکه در کودک همسری رتبه اول کشور را داریم و این موضوع معضلی برای خراسان رضوی است، یکی از این طرح‌ها درحمایت از نوجوانان متاهل و برای آموزش آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: طرح دوم مداخلات فوری در رفتارهای خشونت آمیز است.رفتارهای خشونت آمیز آسیب اول استان است و این موضوع کاهش آستانه تحمل در روابط بین فری را نشان می‌دهد. ورزش‌های درون مدرسه‌ای از بهترین راه‌ها برای کنترل و کاهش خشم هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه "در مدیریت عادت داریم از نداشته‌ها بگوییم و کمتر از داشته ها سخن می گوییم"، خاطر نشان کرد: از مدیریت‌های مبتنی بر داشته‌ها، مدیریت تربیت بدنی و ورزش بوده  که در این زمینه اقداماتی انجام داده است به طور مثال در طرح المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای بدون اینکه تاسیساتی ایجاد،سالنی افتتاح و... صورت بگیرد، 4 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در کشور درگیر المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای شدند.

حسینی افزود: در خراسان رضوی هم 480 هزار دانش‌آموز به صورت مستقیم در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای شرکت کرده‌اند و بسیاری از دانش‌آموزان هم در قالب داور، تدارکات و... در این المپیادها حضور داشته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه "المپیادهای درون مدرسه‌ای مشارکت محور، اخلاق محور، مدرسه محور و... هستند و هویت ملی و اسلامی را هم شکوفا می کنند"، بیان کرد:روز گذشته طرحی در دفتر امور اجتماعی استانداری مصوب شد که فعالیت های ورزشی، هنری و فرهنگی که می‌توانند پیوند دهنده اولیا و فرزندان باشند را شناسایی کنیم و برای آنها تسهیلات قائل شویم .هرجا که فرزندان با پدر و مادر رفتند به طور مثال استخر، سینما و... تخفیف حداقل 50 درصدی برای انها در نظر گرفته شود.از آنجایی که گسست نسلی وجود دارد چنین اقداماتی هویت ساز هستند.

"راز سیاوش" جایگزین "بن تن" می‌شود

وی با بیان اینکه "شخصیت بن تن از جانب آمریکا  به یک الگوی جهانی تبدیل شده است"،تصریح کرد: با هنرمندان مشهد صحبت کرده‌ایم  و آنها کارتونی به نام راز سیاوش ساخته‌اند. بستر این کارتون هم بن تن است؛ بن تنی که می خواهد آمریکا را از شر اهریمن نجات دهد  و به پیشرفت برساند. او به تونل تاریخ برخورد می کند و از آنجا به ابران باستان می‌آید  و با قهرمانی به نام سیاوش برخورد می کند. سیاوش بازوبندی دارد که تنها راه غلبه بر اهریمن است. بازو بند را به بن تن می‌دهد ولی در این بازوبند ساختن درون انسان و اخلاق انسان شکست اهریمن را به دنبال دارد. 

حسینی اظهار کرد: کارتون راز سیاوش تا یک ماه دیگر اکران می شود. قرار است راز سیاوش به عنوان یک الگو جایگزین بن تن شود که البته کاری سخت است. چنین اقداماتی را خیلی کم انجام می دهیم. ورزش‌های  درون مدرسه ای می تواند الگو سازی برای دانش‌آموزان را ملاک خود قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه "در دولت تدبیر و امید بهره وری محقق شده است"، خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه قرار شده  کشور رشد اقتصادی 8 درصد داشته باشد و  35 درصد رشد باید از طریق بهره وری صورت بگیرد. آموزش و پرورش کانون اصلی بهره وری است و طرح های ورزشی آموزش و پرورش بهره ورانه است.

وی یادآور شد: دو روز گذشته با یکی از تشکل‌های غیر دولتی طرح از صفر تا سکو را مصوب کردیم. در این طرح قهرمان‌های ورزشی و خیر به روستاها می روند، استعدادیابی انجام می دهند و  افراد مستعد را از صفر تا سکو هدایت می کنند.

حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس عنوان کرد: شوراهای دانش‌آموزی کارکرد‌های بسیار زیادی دارند. علاوه بر تمرین دموکراسی، مردم سالاری، تعلیم و تربیت در حوزه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نماد اصلی مشارکت جامعه در سرنوشت کشور است که از مدارس آغاز می شود. 900 هزار دانش‌آموز استان در این انتخابات شرکت کردند. 150 هزار دانش‌آموز  کاندیدا و 60 هزار نفر هم انتخاب شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در خصوص پدافند غیر عامل گفت: در سال جاری برای جدی تر گرفتن این مساله در حال تربیت هزار مربی هستیم که در دستگاه‌های مختلف مسائل پدافند غیر عامل را رشد بدهند. آموزش و پرورش استان هم می‌خواهد در 11 هزار مدرسه استان شورای پدافند غیر عامل دایر کند و رییس هر مدرسه رییس شورای پدافند غیر عامل باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر آموزش وپرورش منطقه آزاد چابهار در آیین اختتامیه طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی، گفت: دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت مدرسه‌ها، باید با یادگیری مفاهیم بهداشتی و آموزش نحوه انتقال این مفاهیم به همکلاسی‌ها، خانواده و دوستان، ترویج کننده اصول سلامتی شوند.
احمد علی سرحدی تاکید کرد: دانش‌آموزان سفیر برای ایفاگری نقش موثر در ارتقای بهداشت و سلامتی در مدارس باید هم خود آگاه شوند و هم آگاهی خود را نشر دهند و به‌عنوان یک شهروند مطلوب در حوزه سلامت فعال شوند.
مدیرآموزش وپرورش منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سفیران سلامت دانش آموزی در مدارسی که مربی بهداشت دارند، آموزش‌های مهارتی و کاربردی بهداشت فردی، تغذیه سالم و محیط زیست سالم را از مراقبان یا رابطان سلامت مدرسه دریافت می‌کنند و موظف به آموزش این مهارت‌ها به دست‌کم ده نفر از همسالان خود هستند.
سرحدی افزود:همه دانش آموزان به صورت چرخشی این فرصت را دارند که به عنوان سفیر سلامت شناخته شوند و مهارت‌های بهداشتی را تمرین و در سطح مدرسه خود عملیاتی کنند.
وی عنوان کرد: هدف از جشنواره سفیران سلامت این است که دانش آموزان بتوانند مهارت‌های فردی را در قالب مهارت‌های هنری آموزش ببینند چرا که به طور حتم اثرگذاری مطلوبی در مهارت‌های فردی و انتخاب سبک زندگی سالم دارد.
مدیر آموزش و پرورش چابهار یادآور شد: کرونا نشان داد که نقطه آغاز آموزش و پرورش سلامت است و اگر سلامت نباشد کلاس آموزشی هم وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • عوامل درگیری دسته جمعی در تویسرکان دستگیر شدند
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز