Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه بازار سرمایه درگاه ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور است گفت: بازار سرمایه به عنوان شفاف ترین بخش اقتصاد نقش مهمی در معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایران دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در آیین افتتاحیه 2 رویداد اقتصادی بزرگ فرصت های سرمایه گذاری، بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی در جزیره کیش با اشاره به اینکه بازار بورس به عنوان اولین قدم شفاف سازی را در دستور کار خود قرار داده است افزود: سازمان بورس در شفاف سازی، توسعه گزارشگری مالی بین المللی را با همکاری بانک مرکزی و بیمه مرکزی در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان بورس با شفافیتی که دارد پتانسیل خوبی برای حضور سرمایه های خارجی است و می تواند یکی از درگاه های اصلی ورود سرمایه به ایران باشد به ویژه با ریسک کم و سودآوری بالا قوانین حمایت از سرمایه گذاران خارجی به خوبی در آن تدوین شده است و به عنوان سند بالایی در دسترس قرار دارد.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه نقش سرمایه گذاری خارجی در هر اقتصادی مشخص است افزود: اقتصاد دانان رشد سرمایه و رشد اقتصادی، انتقال دانش و فناوری، میزان توسعه بازاریابی بالا و افزایش سطح رفاه عمومی را از پیامدهای مهم سرمایه گذاری خارجی می دانند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات زیادی برای جذب سرمایه گذاران خارجی انجام شده از جمله تدوین دستور العمل شناسایی مشتریان حقیقی و حقوقی خارجی در بازار سرمایه افزود: این دستور العمل این اطمینان را خواهد داد که قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی و  مبارزه با تامین مالی تروریسم رعایت خواهد شد و بازار سرمایه سازو کارهایی را که این مسیر را باید طی کنند در اختیار گرفته و در تلاش است این امکان را فراهم کند.

محمدی اضافه کرد: در موضوع رتبه‌بندی خوشبختانه اکنون سه مجوز برای سه موسسه رتبه‌بندی داخلی که شریک خارجی دارند، صادر شده است و امیدواریم مجوزهای بیشتری دریافت شود تا شرکای خارجی در کنار ما بتوانند به موسسات ایرانی کمک کنند تا اوراق منتشره در بازار سرمایه ایران از رتبه قابل اتکا برخوردار شود.

مشارکت در تدوین لایحه حاکمیت شرکتی نیز صورت گرفته و این مقوله نیز در حوزه بیمه مرکزی و بانک مرکزی و سازمان بورس در حال پیگیری است وی با تاکید بر این مطلب افزود: این مسئله به سرمایه گذار خارجی اطمینان می دهد که مدیران شرکت ها و حسابرسان داخلی، در راستای منافع سرمایه گذاران گام برداشته و کمک خواهد کرد اطمینان معقولی در حفاظت وصیانت از سودهای ایجاد شده در شرکت به نفع سرمایه گذاران ارائه شود.

وی اضافه کرد: براساس استاندارهای سازمان بورس، نمادهای معاملاتی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس، حداکثر تا 90دقیقه در شرایط عادی و در شرایطی که اطلاعات  ارائه نشود، تا 30روز بیشتر بسته نخواهد ماند در حالیکه در گذشته تا یکسال برخی نمادها در بازار سرمایه ایران بسته می ماند و این نقیصه برطرف شده است ضمن اینکه راه اندازی بازارهای مشتقه نیز در دستور کار قرار داشته وهمه می دانند که چه نقش مهمی در کنترل ریسک سرمایه گذاران و ثبات بخشی به بازار سرمایه دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه اولین قرارداد آپشن اختیار خرید و فروش در آذرماه سال گدشته منعقد شد افزود: این ابزار در بازار کالای ایران در حوزه سکه طلا و در بورس تهران در بورس سهام شرکت های مختلف تعریف شده و در حال معامله است.

وی با بیان اینکه سازمان بورس بنادارد عضویت خود در آی اس کو را از حالت ناظر به حالت عادی بدل کند تاکید کرد: در این راستا در نظر دارد با کشورهای مهم دنیا مانند هند، کره جنوبی، آلمان، یونان و عمان و کشورهای مختلف که جلسات مهمی با آنان برگزار شده ارتباطات موثری برقرار کند.

محمدی با تاکید بر اینکه نحوه مشارکت سرمایه گذاران خارجی در نهادهای مالی ایران هم بحث بسیار مهمی است که به تازگی یک شرکت ایتالیایی، بخشی از سهام یک شرکت کارگزاری ایران را خریداری کرده است تصریح کرد:  باید در اقتصاد دنیا سهیم شد و به دیگران هم از اقتصاد خود، سهم بدهیم.

وی به رشد حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران اشاره کرد و افزود:  سرمایه گذاری خارجی در ایران از 813 سرمایه گذار حقیقی و حقوقی در سال 94 به 944 سرمایه گذار در پایان مهر 96 رسیده است که نشان از رشد 16 درصدی در این حوزه دارد.

رئیس بورس و اروراق بهادار ایران خاطر نشان کرد: میزان منابع مالی جذب شده خارجی نیز 31 درصد رشد را نشان می دهد.

نمایشگاه بزرگ اینوکس 2017 با حضور بیش از 260 شرکت داخلی و 57 شرکت خارجی از 8 تا 13 آبان میزبان علاقمندان به سرمایه گذاری و استفاده از فرصت های سرمایه در بازار ایران و جهان است.

جزیره کیش با 91.5 کیلومتر مربع مساحت در میان آب های نیلگون خلیج فارس میزبان نمایشگاه بزرگ اینوکس 2017 می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد

کارشناس بازارهای مالی گفت: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است. - اخبار اقتصادی -

علی حیدری کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بازارهای مالی در روزهای اخیر گفت: نوسان نرخ ارزی که در هفته های گذشته شاهد آن بودیم ناشی از تشدید هیجانات سیاسی و امنیتی بود و تغییری در بنیادهای اقتصاد ایران روی نداده است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/ خبری از افزایش قیمت دلار نیست

وی گفت: بنیاد اقتصاد ایران نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است، به عنوان نمونه میزان صادرات نفت ایران به قبل از تحریم ها برگشته است و هم‌زمان قیمت این طلای سیاه نیز روند صعودی را طی کرده است، این عوامل نشان می دهد که با گذشت زمان درآمدهای ارزی کشور افزایش یافته و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

این کارشناس بازار ارز اظهار کرد: همچنین رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد، این عوامل موجب شده تا امیدها به ادامه بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر شود، در نتیجه همه این عوامل نشان می دهد که افزایش نرخ ارز توجیه اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: حال که بحران های سیاسی امنیتی و نظامی کاهش یافته است، شاهد روند کاهشی نرخ ارز هستیم.

این تحلیل گر اقتصادی تصریح کرد: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده است و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است.

حیدری در پایان تاکید کرد: در این شرایط بازار ارز و طلا روند نزولی را طی خواهند کرد و بازار سرمایه که دچار عقب ماندگی زیادی بوده و اکنون بسیار جذاب شده، نقدینگی را به سمت خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است