Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - توفان شن و غبار موسوم به ریز گرد عربی بعد از عراق از شب گذشته به مرزهای ایران رسید و همه مسیر زائران اربعین رااز مهران تا بین الحرمین غبار الود کرد با این وجود ازار ان محسوس نیست که گویی مکمل ومزین منظره و منظر زار و زائران شده است.

به گزارش ایرنا،هوا به شدت غبار آلود است ،ریز گردها بیش از حد نامجازند و نفس کشیدن سخت و دید افقی کاهش یافته، هر زائر با گذاشتن ماسکی بر صورت و زدن چفیه ای بر گرداگرد سر و صورتش سعی دارد در این گرگ و میش بودن هوا خود را به انتهای آرزویش که همان دیدن یار است برساند و حضور در کربلا آرام بخش جانش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شور و حال در این روزهای منتهی به اربعین حسینی مغناطیسی است که جانها را همچون آهن به خود جذب می کند و شیفتگان واله اش سر از پا نمی شناسند تا چشمشان به ضریح بیفتد و مترنم شود دیده اشان از شوق.
به راستی که اربعین یک رمز است و گذر چهل روز، چهل سال، چهل هزار زمان دیگر بهانه است برای تازگی زخم بزرگ عاشورا، فلسفه اش را برخی ها چومن نمی دانیم.
چهلمین روز یک راز سر به مهر است برای بشر، چهل روز طهارت در غار حرا، چهل روز روزه پیامبران و چهل روز چله هر چیز از عروسی و عزا گرفته تا تولد و مرگ، رازی است سر به مهر که حکمتش را خدا می داند رازی که گرد و غبار شدید را ناتوان از کار انداختن ریه کرده که دردم وبازدم ذکر، خاکین وخاکین تر می شود.
امروز سه شنبه دهم 96، اینجا مهران است، دروازه عتبات عالیات، مرز دلدادگی و عاشقی، امروز جدال غبار بود و عشق برای رسیدن به یار، با وجود تعطلی ادارات و نفس گیر بودن هوا، باز هم عشق برتری یافت و هزاران زائر مشتاق مصمم تر از قبل کمر همت بر بستند و باگذاشتن ماسک به دیدار یار رفتند.
امروز، در کشاکش نفس کشیدن و دمی دمی شدن هوا، باز عشق ابا عبدالله چیره شد و ذکر بر لب، دم و بازدم را به تکرار نشستند تا یا حسین با حسین عجین سلولهای بدنشان شود و این شور حسینی آنان را از پا نیندازد.
باد می وزد و ریز گردهای عربی راه نفس کشیدن را سد می کند، تا چشم کار می کند غبار است و تاریکی هوا، اما قدمهایت از راه باز نمی ایستند و ترا به جلو می خوانند.
زائران کوی یار سر از پا نشناخته در این غبار و سیاهی به دل خاک می زنند و همچون تشنه ای بی تاب آب کربلا را می جویند تا در علقمه سیراب شوند.
به گفته معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست ایلام ، روند افزایش و غلظت بالای ریزگردها باعث اعلام وضعیت بحران در شهرستان های مرزی مهران و ایوان شده و ذرات ریز گرد امروز مدارس این شهرستان ها در دو نوبت صبح و عصر را به تعطیل کشانده ولی ادارات به علت حضور زائران اربعین و خدمات رسانی به آنها تعطیل اعلام نشده اند.
علی سارایی یادآور شد: همچنین مقدار غلظت ذرات گرد و غبار در شهرستان های ایلام، سرابله و ملکشاهی با روند کاهشی در وضعیت هشدار قرار دارد و در سایر نقاط ریزگردها پایین تر از حد مجاز است.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری مرکز استان ایلام و 225 کیلومتر کربلا به عنوان گذرگاه کانونی تردد زائران اربعین حسینی هم اکنون مملو از زائران مشتاق است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
7177/6034

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان

رئیس شعبه هما در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از اعزام زائران این دو استان از فرودگاه زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی، علی حسن‌خانی رئیس شعبه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از اعزام زائران حج عمره دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از فرودگاه زاهدان خبر داد و گفت: زائران حج عمره این استان در دومین روز عملیات اعزام عمره‌گزاران با پرواز شماره 1580 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عربستان می‌روند.

رئیس شعبه هما در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی افزود: 250 زائر استان در قالب یک پرواز "هما "در ساعت 16:20 روز چهارم اردیبهشت 1403 فرودگاه زاهدان را به مقصد فرودگاه مدینه منوره ترک می‌کنند. این پرواز حامل دو کاروان زائران حج عمره استان و یک کاروان زائران استان خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان