Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@08:22:00 GMT

ردپای جوانان فداکاردر عرصه‌های متفاوت برجسته است

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۶۵۱۳۷

ردپای جوانان فداکاردر عرصه‌های متفاوت برجسته است

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی درنشست رسانه‌ای هفتمین آیین تندیس ملی فداکاری دانشجویان گفت: ترویج الگوهای برجسته فداکاری در عرصه‌های مختلف بین جوانان و دانشجویان از وظایف دستگاه‌های فرهنگی است؛ امروز در عرصه‌های متفاوت ردپای جوانان فداکار برجسته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سعید پورعلی عصر امروز در ابتدای نشست رسانه‌ای هفتمین آیین تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران اظهار کرد: مقام معظم رهبری به ایجاد فضای فرهنگی شهادت و ایثار تاکید دارند و در سخنرانی خود در ششم خرداد سال جاری هم با قاطعیت فرمودند نگذارید فرهنگ جهاد و شهادت مورد غفلت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در اسنادی که در کشور پیرامون مباحث فرهنگی و اجتماعی تدوین شده و همچنین در برنامه ششم توسعه نیز به فرهنگ ایثار و شهادت تاکید شده است.

پورعلی با بیان اینکه فرهنگ فداکاری نقش موثری در حفظ انسجام اجتماعی دارد، گفت: از وجوه بارز این فرهنگ ۸ سال دفاع مقدس بود که کشور را از شر بدخواهان محفوظ داشت.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی درباره ترویج فرهنگ جهاد و فداکاری گفت: مهم‌ترین تکیه‌گاه کشور رای مردم است و به همین دلیل باید به استحکام روحی و روانی مردم اهتمام ورزید.باید بارزترین مصادیق و الگوهای فداکاری شناسایی و در جامعه ترویج شود.

پورعلی با اشاره به نزدیکی به ۱۳ آبان و گره خوردن این روز با نام شهید فهمیده ادامه داد: این نوجوان توانست با رشادت حماسه ملی در دوران دفاع مقدس را شکل دهد. در حال حاضر در عرصه‌های متفاوت ردپای جوانان فداکار برجسته است.

پورعلی درباره وظایف دستگاه‌های فرهنگی گفت: باید الگوهای برجسته فداکاری در عرصه‌های مختلف بین جوانان و دانشجویان ترویج شود.

او فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه‌های ارائه خدمات پیشگیرانه و فداکاری، خیریه، سلامت و توان‌بخشی، سازندگی و محرومیت‌زدایی، محیط زیست، ارگان‌های حیاتی بیماری‌های نیازمند، از مهم‌ترین حوزه‌های فداکاری دانست.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جامعه هدف در آیین تندیس فداکاری دانشجویان هستند، ادامه داد: این‌جامعه فقط در اختیار جهاد دانشگاهی نیست و دستگاه‌های مرتبط با مسائل دانشجویی مانند وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته امداد، سازمان انتقال خون و سازمان محیط زیست باید در کنار ما به عنوان حامی حضور داشته باشند و هرکدام می‌توانند مصادیق فداکارانه را معرفی کنند.

او افزود: در این دوره آیین تندیس فداکاری به دو روش مصادیق فداکاری معرفی شده است؛ یک اینکه دستگاه‌ها ارزیابی کنند و فعالیت این‌حوزه را شناسایی و یه کمیته‌ داوری تندیس معرفی کنند و شیوه دیگر این بود که دانشجو خودش را از طریق سایت تندرستی معرفی کند.

پورعلی درباره برگزیدگان شش دوره گذشته این آیین گفت: ۲۵۵ نفر برگزیده شدند و ۷۶ نفر تندیس دریافت کردند. تعداد کل برگزیدگان نیز ۱۷۹ نفر بود. در دوره‌های گذشته هم به صورت گروهی و هم به صورت فردی از برگزیدگان تقدیر شده است.

او ادامه داد: در شش دوره گذشته ۲۵ گروه به عنوان گروه حائز صلاحیت دریافت تندیس برگزیده شدند و تعداد کل واجدین شرایط ۲۳۰ نفر بوده‌اند از این ‌تعداد سهم دانشگاه‌های دولتی ۱۳۹ نفر بوده است که در رشته‌های پزشکی ۳۳ نفر و در رشته‌های غیر پزشکی ۱۵۵ نفر برگزیده شده‌اند. همچنین در بین برگزیدگان دو خبرنگار و ۴ دانشجوی خارجی نیز حضور داشتند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی درباره مهلت ثبت نام در آیین تندیس فداکاری دانشجویان گفت: ۱۵ آبان آخرین مهلتی است که می‌توانند پرونده دانشجویان را به ستاد معرفی کنند و مراسم اعطای تندیس در دانشگاه تهران ۲۱ آذر برگزار می‌شود.

او ادامه داد: برنامه‌ریزی برای تشکیل کانون برگزیدگان انجام شده تا در دوره‌های بعد فرآیند سیاست‌گذاری این آیین را کانون انجام دهد. همچنین نشست‌هایی برای برگزیدگان در دانشگاه‌ها برای معرفی به دانشجویان و افکار عمومی برگزار می‌شود.

پور علی در پایان گفت: در اختتامیه این مراسم از ۲۲ نفر برگزیده تقدیر می‌شود که در این بین ۲ نفر از دانشجویان شهید مدافع حرم، تندیس فداکاری می‌گیرند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی به مناسبت ۱۷ اردیبهشت و گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری نوشت: بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه و سازندگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

وی یادآورشد: ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم