Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - ایرنا مسئول بسیج دانش آموزی سپاه همدان گفت: دانش آموزان نخبه استان چالش های حوزه دانش آموزشی را بررسی و رصد می کنند.

سرهنگ پاسدار مرتضی سیاهوشی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: یکی از رویکردهای اصلی بسیج دانش آموزی استفاده از نقطه نظرها و ایده های نو و خلاقانه دانش آموزان بسیجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: هدف بسیج دانش آموزی از اجرای این رویکرد محوری، رصد چالش ها و مشکلات حوزه دانش آموزی و چاره اندیشی برای رفع آنان است.
وی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف مجمع همفکری شورای علوی ـ فاطمی متشکل از دانش آموزان بسیجی در مقاطع زمانی مختلف در طی سال برگزار می شود.
مسئول بسیج دانش آموزی سپاه همدان گفت: دانش آموزان با حضور در این مجمع می توانند نحوه مدیریت جلسه، مطالبه گری و ارائه نقطه نظرها را تمرین کنند و این مجمع می تواند زمینه کادر سازی برای آینده کشور باشد.
سرهنگ سیاهوشی افزود: مجمع همفکری شورای علوی ـ فاطمی متشکل از پنج کارگروه شامل فرهنگی، سیاسی، عفاف و حجاب، فضای مجازی و تربیتی است.
وی اضافه کرد: ابتدا مسائل و مشکلات در کارگروه ها بررسی شده و پس از تائید آن توسط کارگروه این مسائل در مجمع همفکری طرح موضوع و درباره آن رای گیری می شود.
وی ادامه داد: چنانچه مساله مطرح شده به عنوان یک چالش مهم در شورای همفکری رای بیاورد، این موضوع به اداره کل آموزش و پرورش ابلاغ می شود تا برای رفع آن با همفکری دانش آموزان چاره ای بیاندیشند.
به گزارش ایرنا، در تقویم ملی، روز هشتم آبان به واسطه شهادت 'حسین فهمیده' به عنوان روز بسیج دانش‌ آموزی ثبت شده است و از روز هشتم تا 13 آبان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است.
22 عنوان برنامه هفته بسیج دانش آموزی امسال در استان همدان برگزار می شود که در اولین روز از این هفته که به عنوان 'دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری' نامگذاری شده است، مجمع همفکری شورای علوی ـ فاطمی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش برگزار می شود.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه 197 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اهمیت توجه و تمرکز بر حفظ جایگاه کشور در المپیاد‌های جهانی، طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در جلسه ۱۷۴ مورخ 16 خرداد 1402 مقرر شد طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در قالب میز تخصصی شناسایی، جذب و نگهداشت نخبگان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: پس از بررسی طرح پیشنهادی در جلسات متعدد میز تخصصی مربوطه و جلسات کمیسیون علم و آموزش با مشارکت تمامی بازیگران اصلی این حوزه، این جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به بررسی این طرح اختصاص یافت.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در این جلسه پس از بررسی بحث المپیاد‌های دانش‌آموزی در اسناد بالادستی، بررسی المپیاد‌های دانش‌آموزی در پرتو آمار و بررسی آسیب‌شناسی این المپیادها، طرح پیشنهادی در ۲ محور اصلی تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های جدید مطرح شد.

وی افزود: با توجه به استماع نظرات اعضای این جلسه مقرر شد باشگاه دانش پژوهان جوان طبق اساسنامه آن، ظرف مدت ۲ ماه شاخص‌ها و استاندارد‌های مسابقات معتبر دانش‌آموزی در سطح ملی و بین‌المللی را جهت بررسی و تصویب در جلسه شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود