Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- رییس سازمان حج و زیارت گفت: کسانی که درسامانه سماح ثبت نام می کنند، پرداخت وجه آنها اعم از ویزا و بیمه به صورت الکترونیکی است و دفاتر زیارتی حق دریافت هیچگونه وجه نقدی ندارند.

به گزارش روزسه شنبه ایرنا، حمید محمدی در جریان بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور درغرفه ایرنا، افزود: هزینه ای که زائران اربعین برای بیمه پرداخت می کنند 160 هزار ریال است و با پرداخت این مبلغ تحت پوشش خدمات درمانی و پزشکی قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مبلغ بیمه فوت بر اثر حادثه را 2 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سازمان حج تنها پاسخگوی کسانی است که از طریق سامانه سماح بیمه خود را پرداخت کرده اند و حتی افرادی که از طریق دیگری ویزای خود را دریافت کرده باشند می توانند با مراجعه به سامانه سماح مبلغ 160 هزار ریال را پرداخت کنند و از خدمات بیمه برخوردار شوند.
رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: با توجه به این که سازمان کار ثبت نام و گرفتن ویزا را به عهده دارد، 2 هزارو 470 دفتر زیارتی مجاز و قانونی را در سراسر کشور به این امر اختصاص داده است.
وی افزود: پیش بینی کرده ایم اگر در شهر و روستایی دفتر کارگزاری وجود نداشته باشد، تفاهم نامه ای با اداره پست منعقد کردیم تا این خدمات را به زائرین ارائه کنند.
محمدی درادامه با بیان این که بیمه زائرین یکی ازضروریات سفربه کشورعراق است، گفت: براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین و برگزاری جلسات کارشناسی بیمه ایران که دارای شاخص های لازم بود و با توجه به این که بیمه دولتی می باشد و از پشتوانه خوب و تجربه خدمات در عتبات برخوردار بود، انتخاب شد.
وی افزود: به طور طبیعی هر شرکت بیمه بخشی از کار خود را توسط کارگزار انجام می دهد و طبق قوانین و مقررات یک شرکت کارگزار به عنوان نماینده بیمه ایران در کشورعراق با قراردادی که با مراکز درمانی عراق دارد به زائرینی که از طریق سامانه سماح بیمه شده اند خدمات پزشکی ارایه می کند.
محمدی در پایان تاکید کرد: سازمان حج و زیارت به عنوان مدافع حقوق تمام زائران که در سامانه سماح ثبت نام کردند، پیگیر حق و حقوق آنها تا آخرین لحظه خواهد بود.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
اجتمام**1193*1724*
خبرنگار**حسن حیدری * انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به موضوع مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها، گفت: پرداخت یارانه دارو ربطی به ما ندارد.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی، در اولویت سازمان بیمه سلامت است؛ مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تامین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها