Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توسعه متوازن حوزه‌های صنعت و سرمایه گذاری داخلی و خارجی در تمامی نقاط استان در دستور کار دولت است گفت: نباید در این زمینه تبعیضی بین شهرستان‌های مختلف قائل شد.

به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی عصر سه شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: هر چند که تاکنون حرکت متولیان امر و دستگاه‌های اجرایی استان در این راستا کند بوده اما می‌توان با برنامه ریزی‌های لازم و بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی و حقوقی کاستی‌ها را جبران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج ارتباط سازنده‌ای بین بخش‌های دولتی و خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخش خصوصی این استان باید کارآمد و مستقل شده و به بلوغ لازم برسد که تحقق این امور منوط به قانونمند شدن ارتباط بین بخش‌های دولتی و خصوصی در استان است.
احمدی عنوان کرد: موانع پیش روی بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد برداشته می‌شود و مسیر برای فعالیت گسترده‌تر آن در راستای درآمدزایی، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی استان نیز هموارتر خواهد شد.
وی ابراز داشت: میزان صادرات کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی و محصولات زراعی و باغی به لحاظ کمی و کیفی افزایش یابد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات طرح‌ها و واحدهای تولیدی این استان به طور دقیق شناسایی و برای رفع اساسی و ریشه‌ای آنها اقدام شود.
احمدی اظهار داشت: اداره کل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد قبل از برداشت مطالبات خود از حساب بانکی دستگاه‌های اجرایی بدهکار استان تعامل لازم را داشته و تا حد امکان به آنها فرصت دهد.
وی افزود: باید از ظرفیت بنیادها و مؤسسه‌های اقتصادی کشور از جمله بنیاد برکت استفاده بیشتری برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد سال 1391 و در راستای بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید در این استان تشکیل شده است.
جبار کیانی پور اظهار داشت: تاکنون 31 نشست این شورا تشکیل شده و کهگیلویه و بویراحمد نیز رتبه ششم کشور را در این زمینه دارد.
وی افزود: این 31 نشست 162 مصوبه داشته که از این تعداد 124 مورد اقدام شده، 26 مورد در دست اقدام بوده و 12 مورد نیز اجرا نشده است.
کیانی پور بیان کرد: تعامل مطلوبی بین بخش‌های دولتی و خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در چند سال اخیر به وجود آمده و بروکراسی‌های اداری در حوزه اقتصادی و برای سرمایه گذاران بومی و غیربومی نیز به حداقل ممکن رسیده است.
وی عنوان کرد: یکی از راهکارهایی که به رشد و پیشرفت روزافزون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد کمک بسزایی می‌کند استفاده از سرمایه‌های خُرد مردم این استان و توسعه کارآفرینی‌های کوچک در استان است.
کیانی پور ابراز داشت: یک هزار و 200 شرکت پیمانکاری بخش عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد فعال بوده که سبب اشتغالزایی حدود 6 هزار نفر در استان شده است.
وی گفت: یکی از مشکلات مهم شرکت‌های پیمانکاری بخش عمرانی کهگیلویه و بویراحمد مسدود شدن حساب بانکی آنها توسط اداره کل تأمین اجتماعی و اداره کل امور مالیاتی استان به دلیل داشتن بدهی است.
کیانی پور اظهار داشت: شرکت‌های پیمانکاری بخش عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در توسعه اقتصادی استان تأثیرگذار بوده و بار سنگینی در این زمینه بر عهده دارند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بدهی پیمانکاران بخش عمرانی این استان به دولت تا پایان مهر سال جاری چهار هزار و 180 میلیارد ریال بوده در حالی که میزان مطالبات آنان از بخش دولتی نیز 600 میلیارد ریال است.
ابراهیم کشاورز اظهار داشت: بیشترین میزان بدهی پیمانکاران بخش عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به دولت با 2 هزار و 320، 390، 370 و 280 میلیارد ریال به ترتیب مربوط به اداره کل راه و شهرسازی، شرکت آب و فاضلاب شهری، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی استان است.
وی افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد آماده تهاتر بدهی پیمانکاران بخش عمرانی این استان از محل اسناد خزانه اسلامی است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد.

طی حکمی از سوی دکتر چگنی؛ معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، «حمید طالبی» به عنوان «سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویر احمد» منصوب شد.

وی همچنین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب و جهاددانشگاهی شیراز تدریس دروس تخصصی رشته مهندسی نفت را برعهده داشته است.

همچنین طی حکمی جداگانه به پاس زحمات ریحان بهادر مدیرعامل سابق که از ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون این مسئولیت را برعهده داشت قدردانی به‌عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز