Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از مستندسازی صحنه های شورانگیز راهپیمایی اربعین حسینی توسط یک گروه مستندساز خبر داد و گفت: عکاسان حرفه ای تصاویر ماندگار اربعین در مسیر کنگاور تا خسروی و کربلا را ثبت و ضبط می کنند.

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: قرارگاه فرهنگی اربعین با مسئولیت این اداره کل 8 برنامه شاخص ویژه اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر پیش بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این برنامه مجزا از برنامه های متعدد و خاص فرهنگی، هنری و دینی است که با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد، سایر دستگاه ها و ادارات شهرستان ها به اجرا می رسد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با بیان اینکه برخی از این برنامه ها به صورت جشنواره های دائمی برگزار می شود، اظهار کرد: کنگره عاشورایی که دبیرخانه دائمی آن به تازگی در کنگاور به افتتاح رسید و از این پس هر سال شاهد برگزاری آن در این ایام خواهیم بود، به عنوان یکی از برنامه های شاخص فرهنگی و هنری است که در نوع خود کاری ارزشمند با محوریت شعر و ادبیات عاشورایی خواهد بود.

 

وی از برپایی نمایشگاه های کتاب آیینی در نقاط مختلف استان به ویژه شهرستان های مسیر حرکت زوار اربعین حسینی خبر داد و بیان کرد: همزمان با اربعین حسینی نشست های تخصصی شعرا و نویسندگان آیینی با موضوع اربعین و دهه پایانی صفر برگزار می شود.

 

حجت الاسلام جعفری، گفت: جشنواره دلنوشته های اربعین یکی دیگر از برنامه های شاخصی است که در این ایام پیش بینی کرده ایم.

 

وی گفت: دلنوشته های زائران اربعین حسینی در قالب متن های کوتاه گردآوری شده و در سال آینده در قالب جشنواره یا قرعه کشی از برگزیدگان تجلیل می شود.

 

مسئول قرارگاه فرهنگی اربعین استان کرمانشاه، از مستندسازی صحنه های شورانگیز راهپیمایی اربعین حسینی توسط یک گروه مستندساز در استان خبر داد و اذعان کرد: فیلم مستند اربعین حسینی با استقرار گروه فیلمساز از نقطه ابتدایی ورود زائران به استان تا مرز خسروی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی ثبت لحظه های عاشقانه و ناب حضور زائران در این همایش عظیم و خلق صحنه های باشکوه حضور زائران اربعین حسینی و میزبانی و میهمان نوازی مردم کرمانشاه را از مهمترین اهداف ساخت این مستند برشمرد.

 

حجت الاسلام جعفری، اعلام کرد: با پیشنهاد انجمن عکاسان استان کرمانشاه، گروه حرفه ای از عکاسان در نقاط مختلف مسیر عبور زائران(از کنگاور تا مرز خسروی) و حتی در مسیر راهپیمایی عظیم و معنوی اربعین در کشور عراق، برای ثبت و ضبط لحظه های خاص و ارزشمندی که زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خلق می کنند، مستقر خواهند شد.

 

وی عنوان کرد: آثار و تصاویر فاخر و ماندگاری که توسط عکاسان استان ثبت خواهد شد در قالب نمایشگاهی بزرگ برای تجلی جریانات این راهپیمایی عظیم در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به تدارک برنامه های فرهنگی در شهرستان قصرشیرین که منتهی به مرز خسروی است، بیان کرد: نمایشگاه عکس عاشورایی و نمایشگاه کتاب و آثار و تولیدات فرهنگی در کنار ایستگاه و مرکز فرهنگی این شهرستان پیش بینی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در ایستگاه ها و مراکز فرهنگی اربعین تبلیغات محیطی با محوریت مسائل فرهنگی، عاشورایی و به ویژه حمایت از تولید داخلی متناسب با شعار سال(تولید و اشتغال) صورت گرفته که به نوبه خود کاری لازم و مناسبی است.

 

حجت الاسلام جعفری، با اشاره به نصب 100 تخته بنر در مسیر عبور زائران اربعین از شهرستان کنگاور تا قصرشیرین و مرز خسروی، اظهار کرد: توزیع بیش از 50 هزار زیارتنامه جیبی، 100 هزار کتابچه همراه با ادعیه و آداب زیارت اربعین در مراکز و ایستگاه های فرهنگی پیش بینی شده است.

 

وی با اشاره به برپایی چندین غرفه فرهنگی و کتاب در مسیر زائران، ابراز کرد: پخش 4 هزار خوشبو کننده ماشین که دارای پیام فرهنگی و منقوش به جملات فرهنگی است در مسیر بازگشت زوار صورت می گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با تقدیر از حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تصمیمات اتخاذ شده برای استان های مرزی که در مسیر زوار قرار دارند، ابراز امیدواری کرد: با تمهیدات خدماتی و رفاهی که تمامی دستگاه ها از مسئولیت ارشد استان تا ستاد اربعین و فرمانداران در شهرستان ها شاهد اجرای با کیفیت و اثرگذار برنامه ها در پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین باشیم.

 

وی پیام همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی را آزادی، تسلیم ظالم نشدن، عزت و افتخار دانست که در اقدامات حضرت زینب(س) بعد از نهضت خونین عاشورا تا اربعین حسینی نمایان است.

 

حجت الاسلام جعفری، با آرزوی صحت و سلامتی برای تمامی شرکت کنندگان در این رویداد بزرگ معنوی و فرهنگی، تصریح کرد: تجلی ارادت، عشق و محبت شیعیان جهان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش در این مانور فرهنگی و دینی ارائه خواهد شد.

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار مهر، محمد چگنی نژاد امروز دوشنبه در نشست بزرگداشت دهه کرامت استان لرستان، اظهار داشت: در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان لرستان برای تقویت برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در استان لرستان ضروری است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ رکن مردم‌محوری برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت، افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، جریان‌سازی اجتماعی و ارتقا فرهنگ دینی برگزار می‌شود.

چگنی نژاد، بیان کرد: برگزاری ده‌ها برنامه جشن و شادی به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا (ع) و حضرت شاه‌چراغ (ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع و مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری تنها بخشی از برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی ادامه داد: همچنین هم‌زمان با شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) دو برنامه شاخص در شهر خرم‌آباد و در هر کدام از شهرستان‌های استان لرستان یک برنامه با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در استان لرستان، اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در سراسر کانون‌های مساجد استان لرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6090853

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تدارک ۶۴۵ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است