Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از گنبدکاووس, فرهاد بدیعی, ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در سال گذشته، ۷ هزار و ۳۰۰ زوج طرح اخلاقی, جنسی, روان شناختی را در مرکز بهداشت گذراندند تا بتوانند گواهینامه اجازه عقد را دریافت کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس افزود: در ۶ ماهه نخست سال، ۷۹ هزار و ۷۰۶ مورد طلاق در کشور به ثبت رسیده که با توجه به آمار در هر شبانه‌روز, ۴۳۶ مورد طلاق و هر ساعت ۱۸ طلاق در کشور اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیعی تصریح کرد: آموزش قبل از ازدواج از خسارت عاطفی به زوجین جلوگیری کرده که باید در این آموزش‌ها باید مهارت‌های ارتباطات سالم, طرح مسئله و بسیاری از مهارت‌های دیگر گنجانیده شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد؛: کارشناسان روان ما در مناطق مختلف شهر استقرار یافته و به مشاوره‌های لازم به صورت رایگان می‌پردازند که این امر در سطح روستاها نیز گسترش یافته است.

بدیعی گفت: مشکل بزرگ ما این است که جوانان برای مسائل جزئی زندگی خود, روزها وقت صرف می‌کنند ,اما برای ازدواج که یک عمر باید در کنار هم زندگی کنند, وقت زیادی در قسمت آموزش و کسب مهارت‌های لازم قرار نمی‌دهند.

برنامه‌های مناسبی برای بانوان خانه‌دار در کشور و شهرستان انجام نمی‌شود

مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه  گفت: در سال گذشته از بین ۷۳۸ پرونده ارجاع شده طلاق به اورژانس اجتماعی تحقیقاتی به عمل آمد که ۷۹ درصد متقاضیان طلاق در حوزه بانوان, خانه‌دار بودند و این نشان می‌دهد که برنامه‌های مناسبی برای بانوان خانه‌دار در کشور و شهرستان انجام نمی‌شود.

خلیل کاووسی اظهار داشت: ۴ عامل اصلی اعتیاد, خیانت, دخالت اطرافیان و کمبود مهارت‌ سازگارانه, علت طلاق در شهرستان گنبدکاووس است که ۹۲ درصد آنان ازدواج دائم بودند.

مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان گنبدکاووس افزود: ۳۳ درصد مراجعه‌کنندگان برای طلاق دارای فرزند بوده, ۶۸ درصد مسکن مستقل داشته و ۹۵ درصد نیز از زنان متقاضی طلاق بومی بودند.

کاوسی تصریح کرد: ۱۶ درصد از مراجعه‌کنندگان به طلاق در مورد آقایان سابقه ازدواج قبلی داشتند و ۶۴ درصد از آقایان از رابطه زناشویی خود رضایت داشتند, اما بیشتر خانم‌ها از این رابطه رضایت نداشتند.

مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: با آموزش‌های لازم و جلسات مشاوره, با افرادی که تقاضای طلاق داشته و به ما مراجعه کردند, توانستیم ۶٫۵ درصد آنان را به سازش ختم کنیم که طی ۶ ماه از گذشت زندگی مجدد, ماندگاری آنان هنوز وجود داشت.

عامل ۷۰ درصد طلاق‌ها در کشور, اعتیاد است

رئیس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: عامل ۷۰ درصد طلاق در کشور اعتیاد به موادمخدر است و باید به صورت ریشه‌ای درمان شود و تنها آموزش در این راستا موفقیت‌آمیز نیست.

مهدی نهضتی اظهار داشت: وضعیت طلاق در جامعه به گونه‌ای است که برای درمان ریشه‌ای آن نباید نگاه تک بعدی داشت بلکه باید نگاه مجموعه‌ای و پکیج برای درمان داشته باشیم.

نهضتی افزود: گسترش فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ای است که با توجه به اعتقادات مذهبی اکثر افراد جامعه, علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن هویت فردی, ملی, قومی, حتی هویت مذهبی را زیر سوال برده است.

رئیس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس تصریح کرد: فضای مجازی, ابزاری برای سرعت ارتباطات و تعاملات و کاهش در هزینه‌های آن است و به پیشبرد علمی و آگاهی بخشی کمک می‌کند, اما از زمانی که این فضا به صورت موبایل درآمده و به حریم شخصی وارد شده, در کنار سرعت تعاملات, سبب شیب تغییر ارزش‌ها شده است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان  پنجمین طرح ورزشی از مجموعه طرح‌های شهید سلیمانی در گنبدکاووس شامل یک زمین چمن مصنوعی افتتاح و سرانه‌ی ورزشی دانش آموزان این شهرستان از ۲۷ سانتی‌متر مربع به ۳۵ سانی متر مربع افزایش یافت.

غنی پور مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس می گوید : این زمین چمن با همکاری شهرداری شهرستان ۱۶۰۰ متر زیرسازی شده است و ۲۰۰ میلیون تومان برای بتن ریزی این مجموعه و ۶۰۰ میلیون تومان هم برای خرید و نصب چمن‌های مصنوعی هزینه کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی