Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: اتصال بندر چابهار به سیستم ریلی یکی از رویکردهای اساسی وزارت راه‌ و شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا تقی‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم استقبال از نخستین کشتی حامل گندم ترانزیتی که با حضور سفیران کشورهای هند و افغانستان در بندر چابهار برگزار شد، اظهار داشت: بحث ترانزیت از موضوعات مهمی است که  دولت‌ها باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بندر چابهار یکی از مهم ترین مسیرهای ترانزیت کالا بوده و انتظار ترانزیت حجم بالایی از کالا را از این بندر  داریم.

تقی‌زاده افزود: افزایش حجم کالای ترانزیتی بندر چابهار نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و تجهیز این بندر است .

معاون حمل‌و‌نقل وزارت راه‌وشهرسازی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تجهیزات مناسبی برای بندر چابهار فراهم شده و هماهنگی و ارتباط مطلوبی از طریق این بندر با کشور هند و افغانستان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه  ایجاد زیرساخت‌ها به‌تنهایی کافی نبوده و مدیریت نرم‌افزاری باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: مدیریت زمان و مدیریت هزینه به موجب ایجاد زیرساخت‌های مناسب فراهم می‌شود بخشی از زمان و هزینه است.

تقی زاده عنوان کرد: لازم است زیرساختها و فعالیت های عملیاتی را ارتقا دهیم و برای این کار دو استراتژی مهم را در وزارت راه و  شهرسازی دنبال کنیم.

این مسوول خاطر نشان کرد : استراتژی های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه بندر چابهار از حدود یکماه پیش آغاز شد و اولین استراتژی تعیین مدیر برای کریدور شمال به جنوب کشور است.

وی عنوان کرد: کمیسیون ،حمایت مجلس و مسوولین رده بالا را برای ترانزیت کالا تشکیل داده ایم.

 وی اتصال بندر چابهار به سیستم ریلی را به عنوان  استراتژی دوم وزارت راه شهرسازی دانست و عنوان کرد: با راه اندازی سیستم ریلی در بندر چابهار،  حجم تخلیه و بارگیری از مسیر دریایی کاهش می یابد.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی

تین نیوز

شرکت آلستوم با استفاده از حمل و نقل ریلی خودکار در فرودگاه جده، به دنبال ارتقا خدمات رسانی به مسافران این فرودگاه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سایت ژلیزنی داروگامیرا، مقامات سعودی پیشبینی می کنند که تا سال ۲۰۳۰ ترافیک مسافری به فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز در جده عربستان ، به ۱۱۴ میلیون مسافر برسد و به همین منظور به دنبال اقداماتی برای پاسخ به این رشد مورد انتظار هستند.

بر این اساس عربستان سعودی قراردادی را با شرکت آلستوم امضا کرد که بر اساس آن سیستم حمل و نقل خودکار مسافر در این فرودگاه نوسازی شده و این امر افزایش ۹۰ درصدی ظرفیت حمل مسافر در این فرودگاه را به دنبال دارد.

در این راستا شرکت آلستوم مسئولیت طراحی، آزمایش و راه اندازی سیستم حمل و نقل ارتقا یافته Innovia 300 (APM) را بر عهده خواهد گرفت که این سیستم ۴ واگنه به به ترمینال ۱ فرودگاه ملک عبدالعزیز جده خدمت می کند.

در این زمینه قرار است علاوه بر ده واگنی که در حال حاضر مشغول به کار هستند، چهار واگن مدرن Innovia APM نیز اضافه شود.
این قرارداد همچنین شامل ارتقا سیستم های سیگنالینگ و ارتباطات، نصب درهای پلت فرم، ارتقا سیستم امنیت سایبری و افتتاح یک مرکز جدید کنترل ترافیک است.

همچنین ناوگان عملیاتی قطارهای بدون سرنشین به جدیدترین سیستم های فیلمبرداری مجهز خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد