Web Analytics Made Easy - Statcounter

پورسید آقایی: خروج پایانه ها و پارک سوارها از شهر تفکر منسوخ شده ای است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ پورسیدآقایی در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل جدید سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران گفت: علیرغم آن که تمامی فعالیت های مربوط به اتوبوس های برون شهری از تعیین قیمت فروش بلیت گرفته تا نظارت بر عملکرد تعاونی ها در وزارت راه انجام می شود، به نظر می رسد که واگذاری مدیریت پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران به شهرداری یک وصله ناجور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه شهرداری تهران در این حوزه تنها ترمینال داری می کند ادامه داد: اگر الزام قانونی در این زمینه وجود نداشت، ترجیح می دادیم تا اداره پایانه ها و ترمینال ها در تهران نیز به مانند اداره فرودگاه ها و راه آهن برعهده وزارت راه قرار گیرد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بنابر قانون اداره ترمینال ها در شهرها برعهده شهرداری ها گذاشته شده است، بیان کرد: با توجه به شرایط موجود نیاز است تا در این حوزه به سمت ایجاد مدیریت یکپارچه پیش برویم که این موضوع تنها با تعامل بیشتر سازمان پایانه ها با وزارت راه و برگزاری جلسات مستمر با مدیران این حوزه در وزارتخانه ایجاد خواهد شد.
به گفته وی هرچقدر که بتوانیم ارتباط نزدیک با مدیران حمل و نقل عمومی برون شهری وزارت راه داشته باشیم، بهتر می توانیم مشکلات موجود در پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران را حل کنیم.
پورسیدآقایی دومین رویکرد مهم سازمان پایانه ها را شکسته شدن انحصار تعاونی ها در ترمینال های شهر تهران دانست و یادآور شد: در حال حاضر در تمامی ترمینال ها و پارک سوارهای فعال شهر تهران شاهد این مساله هستیم که تنها تعدادی از شرکت های تعاونی قدیمی دفتر دارند، این رویکرد باعث شده است تا شرکت های جدیدی که در این حوزه فعالیت می کنند نتوانند داخل پایانه ها غرفه ای برای ارائه خدمات خود داشته باشند.
وی با بیان اینکه این انحصار باید با همکاری وزارت راه در پایانه های شهر تهران شکسته شود تاکید کرد: باید تمامی غرفه های موجود در پایانه ها و ترمینال های شهر تهران در یک مزایده عادلانه به متقاضیان عرضه شود و این امکان را فراهم کنیم تا شرکت های تازه نفس در حوزه حمل و نقل برون شهری بتوانند محلی برای فعالیت خود در پایانه ها داشته باشند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه باید به سمتی برویم که دفاتر تعاونی های فعال در این حوزه در بیرون از پایانه ها ایجاد شود گفت: با اجرای این ایده می توانیم تمرکزگرایی را داخل پایانه ها کم کنیم و تنها اتوبوس های این شرکت ها داخل پایانه ها اقدام به خدمات رسانی به مسافران خود کنند.
پورسید آقایی ادامه داد: باید بپذیریم که خروج پایانه ها از شهر یک تفکر منسوخ و عقب مانده ای است که باید اصلاح شود؛ مردم نباید برای انجام سفرهای برون شهری خود مجبور کنیم تا 20 کیلومتر از شهر خارج شوند این رویکرد باعث می شود تا استفاده از حمل و نقل شخصی برای رسیدن به ترمینال ها در میان شهروندان بیشتر شود.
به اعتقاد معاون شهرداری تهران همانطور که برای رسیدن به پایانه ها مردم مجبور به طی کردن 20 تا 30 کیلومتر با خودروهای شخصی هستند، می توانند مابقی مسیر خود را به شهر مورد نظر با وسیله نقلیه شخصی انجام دهند.
وی درآمدزایی پایانه ها را یکی دیگر از رویکردهای مهم سازمان پایانه های شهرداری تهران دانست و یادآور شد: قابل قبول نیست که شهرداری تهران تنها ترمینال داری کند و در عین حال برای توسعه و نگهداشت آن نیز یارانه در نظر بگیرد؛ اینکه وزارت راه برای فعالیت شرکت های تعاونی با دریافت هزینه هایی مجوز فعالیت صادر می کند اما شهرداری تهران برای نگهداشت و ساماندهی ترمینال ها باید بودجه ای تعیین کند.
پورسیدآقایی با اشاره به دریافت پنج درصد از عوارض بلیت سفرهای برون شهری توسط شهرداری تهران تاکید کرد: دریافت این میزان عوارض از شرکت های تعاونی مبلغ ناچیزی است که حتی کفاف نگهداشت ترمینال ها را نمی دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم هستند، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به‌این‌ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به‌موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به‌تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم‌اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.

امانی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم‌زمان در حال تملک و آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه‌ای و افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • علی اصغر حسن زاده: تفکر ما سورپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است!
  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد