Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود که امروز سه‌شنبه( 9 آبان)در محل نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، گفت: برگزاری نمایشگاه مطبوعات را به شما اصحاب رسانه تبریک می‌گویم و امیدوارم به اهداف این نمایشگاه دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای اجتماعی که امروز به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، گفت: در این جلسه مباحث مختلفی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد بحث قرار گرفت و به جهت اهمیت این موضوع 200 میلیارد تومان اعتبارات جاری و 200 میلیارد تومان هم اعتبارات عمرانی در سال 96 برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بودجه پیش‌بینی شده بود که به رغم همه محدودیت‌های اعتباری، سازمان برنامه و بودجه صددرصد آن را اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم شرایط حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به صورت سنجیده فراهم شود

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بیان کرد: در حوزه ورزش با توجه به ضرورتی که برای دولت وجود دارد، فکر می‌کنم همه اصحاب رسانه موضع و دیدگاه دولت را برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باخبر باشند، امیدواریم شرایط این کار به صورت سنجیده و با کمترین تنش فراهم شود.

خبر خوش نوبخت برای سرخابی‌ها

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره بدهی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: بدهی این دو باشگاه بزرگ را دولت تقبل می‌کند تا مشکلات‌شان حل شود و این موضوع به سازمان برنامه و بودجه منعکس شده و کارگروهی هم برای این موضوع در نظر گرفته شده است و نخواهیم گذاشت این دو باشگاه کشورمان دچار مشکل شوند.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آقای جهانگیری آزاد شدن رقم 100 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شدن کشورمان را تکذیب کرده است، لطفا در مورد رقم دقیق دارایی‌های آزادشده کشورمان بفرمایید، اظهار کرد: بحث داغ و شیرین دارایی‌های جمهوری اسلامی در نزد بانک‌های خارجی و چگونگی آزاد شدن آن بعد از برجام، همیشه در جلسات مورد توجه بوده و بنده نیز توضیحات مکفی را در این مورد داده‌ام.

سخنگوی دولت ادامه داد: واژه‌ای که تحت عنوان دارایی‌های جمهوری اسلامی از آن صحبت می‌کنیم قابل تفکیک به ذخایر ارزی بانک مرکزی که یک وجه دارد و همچنین سپرده‌ای که صندوق توسعه ملی دارد.

نوبخت اضافه کرد: بخش دیگری از این مبالغ ارزی در حساب‌های بانک‌های خارجی متعلق به دولت است و ما همه اینها را قبلا تفکیک کرده‌ایم؛ البته در کنار این آن مقدار سپرده‌هایی که از بانک‌های ایرانی نزد بانک‌های خارجی بوده است؛ بنده همه اینها را به دفعات توضیح داده‌ام.

اینکه در رفع تحریم 100 میلیارد دلار وارد کشور شد، تلقی عامیانه از ذخایر ارزی است

وی اضافه کرد: اعدادی که ما جمعا برای همه اینها داریم و جدول آن را هم قبلا ارائه کرده‌ایم، بیشتر از این مبلغ بود. اینکه با رفع تحریم 100 میلیارد دلار وارد کشور شد این یک تلقی عامیانه از ذخایر ارزی است، یعنی چیزی تحت عنوان CASH و پول نقد اینجا مطرح نیست؛ آیا ما از یک حساب خارجی که مربوط به جمهوری اسلامی است، می‌توانیم حواله‌ای به کسانی که می‌خواهند کالایی را وارد کنند، بدهیم، یعنی به جای اینکه ما از بانک مرکزی به خود آنها پول بدهیم، حواله بدهیم که آنان از یک بانک خارجی که ما نزد او حساب داریم، دریافت کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: براساس نوع تعریفی که از این 100 میلیارد دلار داریم یا عددی که آقای جهانگیری به آن اشاره کردند، باید در آن جدولی که برای هرکدام از اینها یک عنوان داریم، تعریف کنیم و باید نوع دارایی را تفکیک و مقدار عددی‌اش را مشخص کنیم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اینکه رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) پیشنهاد کرده تا پرداخت یارانه‌ها به این نهاد واگذار شود، تصریح کرد: ما پیشنهاد آقای فتاح را شنیدیم و دیگران هم پیشنهاداتی دارند و ماه آینده ماه تصمیم‌گیری مجلس است. اگر مجلس چنین نظری را تأیید کند، دولت هم با اعلام نظر کارشناسی خودش آنرا اجرا خواهد کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: کارگروه تعیین شده از سوی شورای عالی امنیت ملی برای بررسی کنشهای اقتصادی و محدودکننده آمریکا در قبال برجام فعال است و گزارشهای خود را به این شورا ارائه می دهد. هر چه که این کارگروه اعلام کند، لازم الاجرا خواهد بود.

پیش‌نویس لایحه بودجه در حال تهیه و تنظیم است

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش بودجه دفاعی در سال 97 افزود: هنوز پیش‌نویس بودجه 97 تهیه نشده است، بعد از تهیه پیش‌نویس آن را به دولت می‌دهیم و نظر تکمیلی دولت را می‌گیریم، سپس بودجه به مجلس ارائه و نظر کمیسیون تلفیق را می‌گیریم. آن زمان می‌توانیم بگوییم بودجه نیروهای مسلح چقدر است، ما در سازمان برنامه و بودجه در حال تهیه و تنظیم پیش نویس لایحه بودجه هستیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره قانون کاتسا آمریکا و اولویت‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای شش ماهه دوم سال تصریح کرد: اینکه دولت برای هر شرایط جدیدی مشخصا به سازمان برنامه و بودجه دستور داده، که طرح متناسب را در سناریوهای مختلف تهیه کنید، واقعیت صحیحی است و ما همیشه برای هر شرایطی آماده هستیم.

نوبخت تاکید کرد: همه ما فراز و فرودهای اقتصادی را پشت‌سر گذاشته‌ایم. ما کشوری نیستیم که با یک تشر آمریکا که بگوید، تحریم می‌کنم، خودمان را ببازیم؛ به زعم خودشان تحریم‌های هوشمند فلج‌کننده علیه ما اعمال کردند، اما ما با آن شرایط مقابله کردیم و رشد اقتصادی‌مان افزایش یافت.

وی ادامه داد: ما دیدیم که در مقدمه سخنرانی ترامپ چه جنگ روانی را فراهم کردند، جوابش را فردای آن روز بازار سرمایه و ارز داد؛ آنچه آنان عنوان می‌کنند حرف‌های توخالی است، مطمئن باشید از تجارب گذشته در این مورد استفاده خواهیم کرد؛ ما از منافع ملی‌مان فروگذار نخواهیم کرد.

در بحث اربعین هرآنچه که وزارت کشور و ستاد اربعین پیشنهاد کرده، همان را فراهم کردیم

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره بودجه اربعین گفت: راهپیمایی اربعین حرکت خودجوش مردمی است و افراد با جان و دل حاضرند همه ریسک‌ها را بپذیرند و با پای پیاده به این سفر بروند.

نوبخت تأکید کرد: وظیفه ما این است که برای هر جمعی که گردهم می‌آیند، تمهیدات مقدمات رفاهی را فراهم کنیم، به ویژه برای چنین حرکت حماسی و پرپیام؛ در این مورد آنچه که وزارت کشور و ستاد اربعین پیشنهاد کرد، همان را فراهم کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی که در جلسه روز گذشته سران قوا مطرح شد و اینکه آیا دستورالعملی در این مورد نوشته می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: این تصمیمات که البته در سیاست‌هایمان بی‌سابقه نیست، روز گذشته اتخاذ شد و اینکه بلافاصله برای آن یک دستورالعملی متناسب با آن بنویسیم، زودهنگام است، اما در این زمینه هم قانون سرمایه‌گذاری و آئین‌نامه ویژه اجرایی داریم.

سخنگوی دولت گفت: ما با قاطعیت از سرمایه‌گذاری‌ خارجی توسط ایرانیان خارج از کشور استفاده می‌کنیم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره عضو زرتشتی شورای شهر یزد و رعایت حقوق شهروندی گفت: دین زرتشت یکی از ادیان رسمی جمهوری اسلامی است که در قانون اساسی از آن یاد شد، عزیزان ما در هریک از این ادیان رسمی از حقوق شهروندی مساوی برخوردار هستند؛ رئیس جمهور در پیوست احکام وزرا چگونگی اجرای حقوق شهروندی را ابلاغ کرده و سازمان برنامه و بودجه هم موظف شده هر 6 ماه گزارش عملکرد را به رئیس جمهور بدهد.

وی ادامه داد: قوانین ما اجازه می‌دهند که شهروندان زرتشتی همچون دیگراز از حقوق خود برخوردار باشند و در مجلس هم نماینده محترم زرتشتی حضور دارد، ما در این مورد دنبال سلسله اقدامات اثربخش هستیم و رئیس جمهور هم در این زمینه به وزیر کشور تأکیداتی داشتند و امیدواریم این موضوع مرتفع شود.

اجلاس سه‌جانبه ایران، آذربایجان و روسیه فردا برگزار می‌شود

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اجلاس سه‌جانبه ایران، آذربایجان و روسیه افزود: در سیاست‌های جمهوری اسلامی تحکیم روابط با همسایگان مورد تاکید قرار گرفته، به گونه‌ای که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم این سیاست برای گسترش مناسبات و روابط دوجانبه با کشورهای همسایه تصریح شده است.

نوبخت اضافه کرد: جلسات مختلفی با هماهنگی روسای جمهور این سه کشور تاکنون برگزار شده و فردا شاهد برپایی این نشست در کشورمان خواهیم بود؛ هدف از این نشست گسترش روابط است، ضمن اینکه ایران و روسیه رویکردهای مشابهی در مورد رخدادهای منطقه‌ای همچون مبارزه با تروریسم دارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره رفع شدن مشکلات معیشتی کولبران با توجه به بسته بودن مرز‌ها و برنامه‌های دولت در این جهت، اظهار کرد: ستاد ویژه‌ای در وزارت کشور فعال است و تصمیمات متناسب روز می‌گیرد، این ستاد موضوعات را به دقت رصد می‌کند و اگر لازم باشد دستگاه‌های دیگر کمک کنند، حتما انجام خواهد شد.

سخنگوی در پاسخ به سوالی درباره پیام رأی اعتماد مجلس به دو وزیر پیشنهادی نیرو و علوم، گفت: این پیام در جهت همکاری و تعامل بیشتر بود و رأی اعتماد کم نظیری که در شهریور پیش آمد مجلس پیامش را داد و همچنین درمورد دو وزیر باقی مانده هم پیام مجلس به درستی و با شفافیت بیان شد، ما امیدواریم با ادامه این همکاری‌ها بتوانیم لایحه بودجه را تصویب کنیم و قدردان مجلس هستیم.

نوبخت با اشاره به نرخ خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: برای آنکه نرخ خرید تضمینی گندم به سطح قابل قبولی برسد، افزایش پیدا کرد، سال 91 این خرید تضمینی 400 تومان بود، در حالیکه امروز بیش از 1300 تومان است.

وی ادامه داد: از 11 هزار و 560 میلیارد تومان گندم خریداری شده، 9 هزار میلیارد تومان آن را به کشاورزان پرداخت کردیم و 2000 میلیارد دیگر باقی مانده که در دست پرداخت است.

سخنگوی دولت در ادامه درباره رویکرد دولت به مطبوعات و جایگاه آن در لایحه بودجه 97 گفت: دولت وظایف خود را در برابر این نهاد غیردولتی و مردمی انجام می‌دهد. سال گذشته هم طبق وعده‌ای که دادیم، 40 درصد از یارانه مطبوعات را پرداخت کردیم.

نوبخت با اشاره به روش جدید بودجه‌ریزی که مطابق با نحوه عملکرد دستگاه‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال دو اقدام در چارچوب بودجه‌ریزی انجام خواهد شد. تثبیت و تخصیص بودجه از جمله روش‌هایی است که در لایحه بودجه 97 به آن توجه کرده‌ایم.

وی یادآور شد: دستگاه‌ها برای تثبیت بودجه به سازمان برنامه و بودجه معرفی می‌شوند تا ما بتوانیم ماموریت آنها را بررسی کنیم. متاسفانه فعالیت بسیاری از دستگاه‌ها به صورت موازی‌کاری است، بنابراین لزومی ندارد با منابع محدود که در اختیار آنها قرار می‌گیرد این فعالیت‌ها را ادامه دهند.

سخنگوی دولت افزود: در بودجه 97 اهداف کمی مشخص شده است، بنابراین اهداف همه دستگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و علاوه بر تنخواه، سه ماه یکبار از دستگاه‌ها گزارش نظارتی دریافت می‌کنیم تا بتوانیم به آنها اعتبار تخصیص دهیم.

نوبخت با بیان اینکه براساس عملکرد دستگاه‌ها به آنها بودجه تخصیص می‌دهیم، اضافه کرد: معتقدم این روش روش قابل توجهی در جهان است و ما هم آن را در قالب مدل برای بودجه‌ریزی درست برای توسعه تعریف می‌کنیم، البته موانع بسیاری در این راه وجود خواهد داشت، چراکه در پاره‌ای از موارد اعتبار برخی از دستگاه‌ها کاهش و افزایش خواهد داشت.

دولت خود را موظف به اجرای منشور حقوق شهروندی می‌داند

وی با اشاره به اجرای منشور حقوق شهروندی تصریح کرد: دولت خود را موظف به اجرای منشور حقوق شهروندی می‌داند، بر این اساس به وزرای دولت از جمله وزیر اطلاعات و فرهنگ در پیوست حکم وزارت‌شان ابلاغ شد که برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه دهند تا منشور حقوق شهروندی نیز اجرایی شود.

سخنگوی دولت در تشریح جزئیات درخواست دیدار ترامپ رئیس جمهور آمریکا از روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متذکر شد: درباره مسائل این‌چنینی سخنگوی وزارت خارجه اظهارنظر می‌کنند و اطلاعات بنده در این زمینه همان نظر وزارت خارجه است.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بودجه خاصی برای استان خراسان رضوی در نظر گرفته‌اید، اظهار کرد: بنده پیش از این در مصاحبه‌های گذشته جزئیات سفرم به خراسان رضوی را اطلاع‌رسانی کردم، همچنین درباره قطار شهری و برقی کردن قطار تهران_ مشهد که پروژه‌ای بزرگ است، اخبار لازم را ارائه دادم.

وی ادامه داد: تامین مالی این پروژه تخصیص یافته است و قبل از پایان سال میلادی قرارداد نهایی آن امضاء می‌شود، پیش‌پرداخت 15 درصد آن را هم سازمان برنامه و بودجه آماده کرده و در آینده اخبار خوبی درباره آن خواهید شنید.

معاون رئیس جمهور درباره راهکار دولت برای رسیدگی به بحران زباله‌ در شهر رشت، افزود: مشکل پسماندها تنها محدود به شهر رشت نمی‌شود و مناطق شمالی همچنین سایر استان‌های کشور را دربرمی‌گیرد. خوشبختانه این موضوع جزء اولویت‌های دولت قرار دارد و سازمان محیط زیست نامه رسیدگی به این بحران را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده و ما نیز برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم که جزئیات آن را اطلاع رسانی می‌کنیم.

سخنگوی دولت درباره محرومیت مردم خوزستان گفت: سازمان برنامه و بودجه خود را در قبال محرومیت مردم خوزستان مسئول می‌داند و به دلیل اینکه وجود ریزگردها در این استان مردم را آزرده خاطر کرده احساس مسئولیت می‌کنیم.

نوبخت ادامه داد: در دهه فجر سال گذشته رئیس‌ جمهور به استان خوزستان سفر کرد ، در جلسه شورای اداری این استان مقرر شد مشکل آب و فاضلاب خوزستان را حل کنیم بنده نیز با مسئولان محلی برای اجرای طرح کانون سه بررسی‌های لازم را انجام دادم و احتمالا در هفته‌های آتی پروژه‌هایی برای تأمین آب خوزستان در نظر می‌گیریم.

انتهای پیام/

نشست خبری نوبخت در نمایشگاه مطبوعات

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۷۹۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 748541

دیگر خبرها

  • نکو به دنبال تجدید یک خاطره شیرین!
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • پرسپولیس و استقلال شانس قهرمانی هستند | پیشنهاد داشتم و می‌دانستم به زمین بروم گل ‌می‌زنم!
  • استقلال ملاثانی به دنبال شگفتی‌سازی دیگری در جام حذفی
  • مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم