Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: امروز تهدیدات در عرصه های مختلف از جمله کشاورزی و یا بیماری ها متوجه استان است که ورود دستگاه های مختلف را به تحقیق و اقدام برای مقابله در حوزه های تهدید می طلبد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علیرضا یونسی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از فعالان عرصه پدافندغیرعامل استان مازندران افزود: استان مازندران در حوزه آبزیان، جنکل، آب و دریا حرف ها و ظرفیت و پتانسیل های بزرگی دارد و در بسیاری زمینه ها حرف اول را می زند بنابراین لازم است در تمام حوزه هایی که احتمال آسیب وجود دارد آمادگی لازم را کسب کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نقش پدافندغیرعامل در مقابله با بحران های غیرجنگی گفت : سال گذشته بسیاری از شمشادهای مازندران براثر ویروس نابود شد دیگر نباید اجازه دهیم آب و هوا و دریا و محصولات ما با ابزار ناجوانمردانه دچار ویروس و آلودگی شود.
معاون استاندار مازندران به مخاطرات زیستی و در معرض خطر بودن جاذبه های طبیعی مازندران اشاره کرد و ادامه داد : امروز پدافندغیرعامل در حوزه های زیستی، کالبدی، تخصصی و شیمیایی کاربردهای فراوان دارد و علاوه بر این از مهم ترین وظایف پدافند مردم داری و مردم بانی است که حضور و آموزش مردم در صحنه را می رساند.
یونسی افزود : بزودی مرکبات استان برداشت می شود دانشگاه و جهاد کشاورزی وارد حوزه شوند و راهکار برای حفظ و سالم نگه داشتن محصولات ارائه دهند و یا به عنوان مثال میزان شیوع سرطان و بیماری های قلبی و عروقی و غیره در استان زیاد است که می طلبد دانشگاه علوم پزشکی وارد میدان شده از جمله برای آموزش عمومی اقداماتی صورت گیرد.
**آموزش 180 هزارمازندرانی در حوزه پدافندغیرعامل
مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان مازندران نیز در این همایش با اشاره به اقدامات مثبت شورای پدافندغیرعامل مازندران در دولت تدبیر و امید، گفت: آموزش کارشناسان دستگاه های مختلف استان درخصوص برخورد با عوامل خطر از جمله در حوزه های زیستی و حفظ نباتات، جنگل و مخاطرات از جمله اقدامات مهم این شورا بوده که در این راستا طی 4 سال گذشته یک میلیون و 245 هزار نفر ساعت در سطح استان آموزش دیدند.
سید یدالله نبوی با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی 12 گانه مازندران و کمیته های 22 شهرستان طی 4 سال گذشته در حوزه پدافندغیرعامل گفت: تشکیل جلسات کارگروه ها جهت برنامه ریزی راهبردهای کلی و جلسات دو قرارگاه فعال این استان در حوزه زیستی و سایبری و آموزش کارشناسان این حوزه ها برای شرایط اضطراری و راه اندازی 134 خانه هلال در مناطق صعب العبور و کوهستانی از دیگر اقدامات شورای پدافند غیرعامل استان در دولت تدبیر و امید بوده است.
نبوی برگزاری 915 رزمایش و مانور، صدور مجوز 37 پروژه ملی جهت بهره مندی از منابع ملی، بازدید از مراکز حساس و شناسایی نقاط ضعف و رفع این نقاط در 160 مرکز از جمله بیمارستان ها و انعقاد تفاهم نامه چهارجانبه بین هلال احمر، مدیریت بحران، دفاتر امور روستایی و شورای پدافند غیرعامل جهت تقویت مراکز دهستان های بالادست و پایین دست را از دیگر اقدامات چهارساله برشمرد.
نبوی از رسانه ها خواست در فرهنگ سازی اهمیت پدافندغیرعامل و نقش آن در حفظ امنیت کشور تلاش و کمک کنند.
سازمان پدافند غیرعامل از سال 82 در کشور براساس سیاست های کلی نظام جهت بازدارندگی و مصونیت در برابر تهدیدات دشمن بدون استفاده از سلاح، مهمات و جنگ افزار و تقویت زیرساخت ها در این راستا، تشکیل شد.
6 تا 12 آبان هفته و روز هشتم آبان روز ملی پدافندغیرعامل نامگذاری شده است.
571 برنامه جهت اجرا در هفته ملی پدافند غیرعامل استان مازندران طی این هفته پیش بینی شده بود که اجرای آن همچنان ادامه دارد.
برگزاری 223 کلاس آموزشی، 121 رزمایش، 25 همایش، برپایی 29 نمایشگاه و افتتاح 9 طرح با ماهیت پدافندغیرعامل از جمله این برنامه ها بوده است.
در این همایش از کارگروه های برتر استان و فعالان ایمن سازی زیرساخت های مرتبط با پدافندغیرعامل تجلیل شد.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در پیامی، نوشت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از یکسو نشان‌دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی ارتکابی صهیونیست‌هاست و از سوی دیگر، حاکی از عدم صلاحیت آمریکا در ورود به عرصه حقوق بشر است. به نوشته وی، آمریکا اخیرا گزارش حقوق بشری علیه طیفی از کشور‌ها منتشر کرد!
 

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • لزوم توجه به سلیقه مردم در امور مختلف
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟