Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@01:31:56 GMT

۱۳ آبان روز مقاومت علیه استکبار جهانی است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۷۲۴۸

روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده است. تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 1358 عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همبستگی مردم هوشیار، بصیر و انقلابی ایران اسلامی با پیروی از فرامین حضرت امام خمینی (ره) در 13 آبان 1358 موجب خلق حماسه ای عظیم و سرنوشت ساز شد که توانست همینه پوشالی آمریکا را در این روز تاریخی و حماسی در هم شکسته و عظمت انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان بکشد.

یوم الله 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، سالروز تبعید حضرت امام خمینی (ره) و روز دانش آموز تا روزگاری که سیاست های مستبدانه و ظالمانه مستکبرین عالم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سایر ملل آزاده جهان و عزت طلب تداوم داشته باشد، به عنوان بخش مهمی از سنت آزادگی ملت ایران باقی خواهد ماند.

قیام دانش آموزان در جهت استکبارستیزی بوده که این نیز در گوشه گوشه درس های عاشورایی به چشم می خورد و از سوی دیگر اشغال لانه جاسوسی آمریکا هم برگرفته از پیام عاشورایی بود.

اینجانب با گرامی‌داشت یوم‌الله 13 آبان و مناسبت‌های تاریخی این روز به‌ویژه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، و بزرگداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و همه شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی، از عموم ملت شریف و همیشه‌ در صحنه استان همدان به‌خصوص دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان، فرهنگیان و دانشگاهیان عزیز دعوت می‌کنیم که با شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ، روحیه استکبارستیزی و استقلال‌طلبی را در دل و جان خود بیدار نگاه دارند و در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت خدمت‌گزار، برای تحقق صلح و آرامش و برقراری فضای امید و نشاط در جامعه بکوشند.

بی‌تردید حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان به‌ویژه در شرایطی مقامات دولت آمریکا با اقدامات و اظهارات وقیحانه خود سعی در نادیده‌انگاشتن قدرت و عظمت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی دارند، پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان انقلاب اسلامی داده و بار دیگر عزم و اراده پولادین امت حزب‌الله را در راه دفاع از آرمان‌های امام و انقلاب ثابت خواهد کرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان بستر دانشگاه های جهان از جمله آمریکا و اروپا بیش از یک هفته ی است که صحنه آزادی خواهی و عدالت خواهی در حمایت از غزه است. 

دانشجویان و استادان دانشگاه  در پایتخت مقاومت هم  همبستگی خودرا  باخیزش جهانی  و تجمعات دانشگاهیان آمریکا  در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت برخوردهای خشن و غیر انسانی پلیس و نیروهای ویژه آمریکا نشان دادند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود