Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:06:11 GMT

ظرفیت های اشتغالزایی طالقان بررسی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۷۷۴۰

ظرفیت های اشتغالزایی طالقان بررسی شد

کرج -ایرنا - اعضای کارگروه اشتغال استان البرز روز شنبه با حضور در شمالی ترین شهرستان این استان ظرفیت های این منطقه مهم اقتصادی و گردشگری را برای اشتغالزایی مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایرنا ، احداث شهرک صنعتی درطالقان ، توسعه زیرساخت ها و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های گردشگری با هدف اشتغالزایی و توسعه پایدار دراین نشست مهم اقتصادی با حضور استاندار البرز مورد تاکید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار طالقان گفت: ظرفیت های قابل توجه گردشگری در این شهرستان قابل توجه است و درصورت توجه می تواند زمینه اشتغالزایی هرچه بیشتر را فراهم کند.
مصطفی فراهانی افزود: در تعطیلات شاهد حضور جمعیت 150 هزار نفری در مناطق گردشگری این شهرستان هستیم که لازم است از این پتانسیل برای رونق اقتصادی هرچه بیشتر بهره برد.
وی ادامه داد: وجود 510گونه گیاهی که 30 گونه آن دارویی هستند از ویژگی های این شهرستان به شمار می رود.
فراهانی گفت: از پتانسیل های این شهرستان می توان برای طرح های ورزشی و سلامت ، گردشگری هرچه بیشتر استفاده کرد که در این زمینه تاکنون 11 هتل احداث شده است.
وی افزود: حاشیه سد طالقان منطقه مستعدی است که قراردادی برای احداث پارک ساحلی به مساحت 27 هکتارمنعقد شده است.
فرماندارطالقان گفت: برای سلامت محیط زیست و آب شرب باید به سمت صنایع پاک رفت .
وی با بیان اینکه سال گذشته نرخ بیکاری طالقان 9 درصد بوده اظهار داشت : با توجه به متغییر بودن جمعیت اکنون این نرخ به 13 درصد رسیده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز دراین جلسه گفت: زیرساخت های لازم را در این شهرستان نداریم که از جمله آن می توان به آسفالت نبودن جاده ها و اطلاعات و فناوری اشاره کرد.
اسماعیل خلیلی افزود: 448 نفر بیکار درطالقان ثبت شده که از این میزان 332 نفر روستایی هستند.
وی ادامه داد: 830هزار نفر جمعیت استان فعال است که نیمی در بخش کشاورزی هستند و براساس گزارش ها 15 واحد صننتی در طالقان وجود دارد که یک واحد آن با 9 نفر فعال است .
این مسئول گفت: چهار معدن با اشتغال 12 نفر ازدیگر ظرفیت های تولیدی و صنعتی طالقان است که یکی از بحث های مهم دراین شهرستان آن است که امسال هیچ طرحی برای مشاغل خانگی درآن ارائه نشده است.
وی اضافه کرد : اولین تعاون توسعه عمران در طالقان تشکیل شد و25 تعاونی فعال دراین شهرستان داریم .
خلیلی ادامه داد:اما در گردشگری یکی از مناطق مهم گردشگری استان است برای اشتغال مستقیم و غیر مستقیم دراین بخش مهم می توان سرمایه گذاری داشت.
رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت استان البرز نیز گفت: یکی از مشکلات طالقان نبود زیرساخت است که دراین شهرستان مصوبه هیات وزیران برای احداث شهرک صنعتی داریم اگر اجرایی شود پروژه سرمایه گذاری کره جنوبی برای مواد شوینده و ضدعفونی کننده پتانسیل خوبی به شمارمی رود.
ایرج موفق افزود: 11میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری این پروژه است که فضا نداریم اگر تمهیدات لازم اندیشیده شود برای طالقان اتفاقات خوبی می افتد.
وی تاکیدکرد:علاوه براین در طالقان مانند سایر شهرستان های استان البرز مشکل کمبود آب را نداریم .
8029/ 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود بیات، مجری طرح پژوهشی «تهیه طرح جنگلداری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی، توسعه توریسم و ارزیابی اثرات جنگل‌کاری بر خاک و پوشش گیاهی در جنگل‌های سرخ گز و گز گل کوچک شهرستان‌های ورامین و پیشوا» در دانشگاه تهران گفت: جنگل‌های ایرانی- تورانی جایگاه ویژه‌ای در توسعه اقتصادی و اکولوژیکی کشور دارند و تضمین‌کننده بقا و پایداری آب و خاک کشور هستند.

عضو هیئت‌علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور به تعریف گردشگری طبیعت پرداخت و گفت: گردشگری طبیعت به نوعی از انواع جهانگردی یا گردشگری اطلاق می‌شود که در آن طبیعت و محیط زیست برای گردشگر مقدم بر هرچیز دیگری است. از طرفی امروزه مشخص شده است که گردشگری طبیعت مهم‌ترین منبع کسب درآمد برای حفاظت از تنوع طبیعی محسوب می‌شود.

این پژوهشگر بیان کرد: جنگل‌های نیمه‌انبوه تا تنک جنگل‌های ایرانی تورانی به‌دلیل آنکه بسیاری از تفرجگاه‌های طبیعی نظیر کوه، دره، رودخانه، آبشار، غار، دریاچه، چشمه، حیات وحش و پوشش گیاهی را در خود جای داده‌اند، اگر فرایند شناسایی و ناحیه‌بندی گردشگری طبیعی برای آن‌ها انجام شود، می‌توان برنامه‌ریزی بهینه‌ای برای استفاده از آن‌ها اعمال کرد.

وی اضافه کرد: هدف اصلی طرح‌های جنگلداری در این جنگل‌ها، بررسی موضوعات اکولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی است و برای مدیریت صحیح این جنگل‌ها ضرورت دارد، طرح جامع و پویای جنگلداری چندمنظوره که پاسخگوی نیروهای پیشران باشد طراحی شود. به دلیل شرایط خاص اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جنگل‌های ایرانی تورانی، آسیب‌های شدیدی به این جنگل‌ها وارد شده است.

این محقق حوزه منابع طبیعی و محیط زیست گفت: مدیریت علمی در قالب طرح‌های جنگلداری در جنگل‌های ایرانی تورانی در چند دهه اخیر شروع شده و طرح‌های متعددی در این جنگل‌ها اجرا شده است. برای تحقق اهداف طرح‌های جنگلداری، باید جنگلداری مشارکتی و اجتماعی به‌کار گرفته شود.

وی ادامه داد: هدفی که این طرح در بلند مدت دنبال می‌کند علاوه بر حفاظت از جنگل‌ها، سوق دادن این جنگل‌ها با اجرای عملیات‌های پیش‌بینی شده در طرح به سمت پایداری جنگل و ایجاد جنگل متراکم و انبوه است.

بیات تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای طرح‌های مدیریت منابع جنگلی و طرح‌های جنگلداری چندمنظوره در استان تهران و شهرستان‌های ورامین و پیشوا حفاظت و احیاء جنگل‌ها، ارزیابی اثر جنگل‌کاری گز بر روی پوشش گیاهی همراه و خاک و در نهایت مشخص کردن مناطق مستعد گسترش اکوتوریسم بوده‌است. این امر با تهیه نقشه‌های شکل زمین و تلفیق آن‌ها با نقشه‌های پوشش گیاهی و تیپ خاک حاصل از کارهای میدانی و عرصه‌ای به دست آمد.

وی تأکید کرد: اهداف این طرح بلند مدت و نیازمند اعتبار زیادی بوده و لازم است از طریق ارگان‌های مرتبط، اعتبار مورد نیاز تخصیص پیدا کند.

این محقق در پایان اضافه کرد: نبود بودجه، هزینه زیاد انجام مأموریت در مناطق محروم، گرمای بیش از حد هوا، فعالیت‌های تحقیقاتی از جمله داده‌برداری خام را دشوار کرده بود؛ با این وجود توانستم این طرح را به نتیجه مطلوب برسانم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری