Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، سردار عبدالرضا ناظری پیش از ظهر شنبه در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان پردیس طی سخنانی گفت:  ۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اولین مناسبت همان تسخیر لایحه ننگین کاپیتولاسیون که در ۲۱ مهرماه ۱۳۴۳ در مجلس شورای ملی علیرغم مخالفت‌ها به تصویب رسید، قانونی که مستشاران آمریکایی در کشورمان مسئولیت داشتند و این قانون را حق قضاوت کنسولی نیز می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:طبق کاپیتولاسیون اگر یک فرد آمریکایی به بالاترین مقام کشورمان اهانت می‌کرد، هیچ پیگیری قضایی و محاکمه‌ای در کار نبود و خود را از قانون کشورمان مستثنی کرده بودند، پس از این که امام خمینی(ره) از این موضوع آگاه شد استکبارستیزی را فریاد زدند و طولی نکشید ‌که ماموران رژیم ستم شاهی وی را دستگیر و با هواپیمای نظامی به کشور ترکیه تبعید کردند این تنها فکری بود که به ذهن رژیم ستم شاهی که از نوکران استکبار جهانی بود، رسید در آن زمان این قانون ننگین که در مجلس شورای ملی به تصویب رسیده بود، قصد داشت مردم ایران را به ذلت وادار کند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: فریاد حضرت امام خمینی(ره) این اجازه را به آن ها ندارد و سالروز تبعید تاریخی حضرت امام خمینی به کشور ترکیه در تقویم و مناسبت‌های ملی کشورمان به ثبت رسیده است، مناسبت دوم امروز حضور پرشور و چشم نواز دانش‌آموزان در مبارزه با استکبار جهانی است، قبل از انقلاب شکوهمند کشورمان در چنین روزی دانش آموزان مدارس را تعطیل و به سوی دانشگاه تهران رفتند و با همراهی دانشجویان اسلامی در صف مجاهدین برخورد با رژیم ستم‌شاهی و مبارزات انقلابی قرار گرفتند رژیم ستمشاهی این حرکت خودجوش را تاب نیاورد و با شلیک گلوله بر سینه نوجوانان و جوانان ما در دانشگاه تهران صدها نفر از دانش آموزان ما را به شهادت رساند و امروز به همین دلیل حضور پرشور شما را شاهد هستیم و به دور هم جمع شده‌ایم.

ناظری گفت:  مناسبت سوم که تسخیر لانه جاسوسی بود در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۸ آن روزی که دانشجویان و دانش آموزان پیروان خط امام راحل برای این که آمریکا را وادار کنند آن شاه و ملعون فراری را که اموال کشور ما را به غارت برده بود به ما تحویل دهد به تظاهرات پرداختند و به سمت لانه جاسوسی و سفارت آمریکا حرکت کردند در آن روز علی رغم مقاومت محافظین و مسئولینی که در سفارت بودند دانشجویان پیرو خط امام شجاعانه وارد سفارت خانه شدند و آن مکان را تسخیر کردند زمانی که دانشجویان ما وارد شدند جنایتکاران آمریکایی مشغول انهدام اسناد جاسوسی خود بودند.

وی اضافه کرد: در آن روز دانشجویان غیور ما این عمل را ناتمام گذاشته و بسیاری از اسنادی که نشان از جنایات و دسیسه‌های آمریکایی ها در کشورمان بود را منتشر کردند و خشم ملت ما را بر علیه استکبار جهانی چندین برابر کرد در تاریخ حضرت امام خمینی(ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم و بزرگ تر از انقلاب اول نامیدند که الحق و انصاف نیز همین بود چرا که آن روز هم حضرت امام خمینی(ره) می دانستند که دشمن اصلی ما آمریکا است و امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند همین نامی که امروز نیز دانش‌آموزان در پلاکاردهای خود به نمایش در ‌آوردند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: این اقدام آمریکا را ذلیل و زمین گیر کرد با آن حرکت و مشتی که بر دهان یاوه گویان آمریکایی کوبیده شد و آن ابرقدرت بودن پوشالی آمریکایی‌ها فرو ریخت اگر امروز شاهد هستیم در اگر در نقاط مختلف جهان فریاد آزادی‌خواهی و مرگ بر آمریکا سر داده می شود از همان زمان نشات می گیرد، امروز فرهنگ شعار مرگ بر آمریکا نهادینه شده است و هرکجا استکبار دیده می شود ردپای استکبار جهانی وجود دارد و ملت‌های مسلمان و آزاده فریاد مرگ‌بر آمریکا را از فریاد ملت ایران شنیدند و در دنیا بانگی آشنا شده است و مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان و دانش‌آموزان فرمایشات بسیار ارزشمندی داشتند.

این خبر تکمیل می شود…

true برچسب ها : عبدالرضا ناظری فرماندهی شرق استان تهران یوم الله 13 آبان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به فعالیت مراکز بین الملل این دانشگاه از آمادگی این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان اخراج شده آمریکایی خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از دانشگاه پیام نور، ابراهیم تقی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برخورد تند و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه و نیز دستگیری جمع زیادی از دانشجویان و اساتید آزادیخواه آمریکایی، دانشگاه پیام نور آمادگی بورسیه و پذیرش این دانشجویان را در مراکز فعال بین الملل این دانشگاه در اقصی نقاط جهان دارد.

هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد

تقی زاده همچنین افزود؛ دانشگاه آمادگی دارد ضمن آموزش زبان فارسی به این دانشجویان در رشته مطابق با تحصیل دانشجویان آمریکایی شرایط ادامه تحصیل آنان را فراهم نماید.

رییس دانشگاه پیام نور با اشاره به بسترهای مناسب الکترونیکی دانشگاه پیام نور گفت؛ دانشگاه پیام نور با امکانات آموزش الکترونیکی و بهره مندی از آموزش مجازی نیز میتواند این دانشجویان را بورسیه تحصیلی نموده و در رشته هایی که در مراکز بین الملل و مراکز داخلی دائر است در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان آمریکایی تعلیق شده را تحت آموزش قرار دهد.

تقی زاده در پایان با اشاره به هماهنگی های بعمل آمده با رییس مرکز امور بین الملل و نمایندگی های فعال دانشگاه در کشورهایی چون؛ کانادا، آلمان، امارات و دیگر کشورها، گفت : دانشگاه پیام نور این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • اینجا «ایالات متحده اسرائیل» است!
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • دانشجویان معترض آمریکایی پیروان مکتب امام صادق هستند
  • دانشجویان معترض آمریکایی پیروان امام صادق هستند!
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید