Web Analytics Made Easy - Statcounter

چذابه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: تفکیک مرزهای تجاری و مسافری شلمچه و چذابه از سال آینده به گونه ای تفکیک می شوند تا در زمان تردد زائران اربعین حسینی وقفه ای در روند صادرات کالاهای غیر نفتی به وجود نیاید.

فرامند هاشمی زاده شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پایانه چذابه افزود: یکی از مشکلات موجود در خصوص حرکت کاروان های اربعین حسینی ، تداخل با فعالیت تجاری و صادرات کالا به عراق از 2 مرز چذابه و شلمچه با حرکت کاروان های اربعین حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این تداخل باعث ضرر و زیان صادرکنندگان و ضربه به اقتصاد کشور شده است اظهار کرد: تجهیز زیرساخت های 2 پایانه شلمچه و چذابه در راستای تفکیک فعالیت تجاری و مسافری آنان است که بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده از سال آینده شاهد فعالیت همزمان فعالیت تجاری شلمچه و چذابه و تردد زائران اربعین حسینی است.
توقف فعالیت پایانه های تجاری شلمچه و چذابه در مدت حدود 15تا 20 روزی که زائران اربعین حسینی عازم کربلا هستند همواره گلایه مندی صادرکنندگان را در پی داشته است.
زیرساخت های مسیرهای منتهی به پایانه های چذابه و شلمچه هر سال بهترو مطلوب تر می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه زیرساخت های منتهی به مسیرهای پایانه های چذابه و شلمچه هر سال بهتر و مطلوب تر می شود افزود: حدود 80درصد زیربناها و زیرساخت ها مورد نیاز در مسیرهای منتهی به چذابه و شلمچه انجام شده و بقیه این زیرساخت ها به خصوص در بخش راهسازی سال آینده تکمیل می شود.
هاشمی زاده افزود: امسال طرح آبرسانی به موکب مردمی اطراف پایانه به سرانجام رسید ، مشکل پسماند و رفع فاضلاب مواکب برطرف شد و توقفگاه خودرو نیزبه 2 برابر افزایش یافت.
وی گفت: مجموعه این فعالیت های زیربنایی رضایت نسبی زائران و مواکب مردمی را به دنبال داشته است ولی با این حال باید امکانات بسیار بهتری برایی زائران عزیز سازماندهی شود چون استان خوزستان هر سال میزبان انبوه عظیمی از زائران اربعین حسینی است.

* امکانات برای بازگشت زائران اربعین حسینی فراهم است
هاشمی زاده گفت: امکانات و خدمات لازم بخصوص در بخش حمل و نقل برای بازگشت زائران اربعین حسینی از 2 پایانه شلمچه و چذابه فراهم شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود:اتوبوس به اندازه کافی برای بازگشت زائران اربعین حسینی به شهرهای خود فراهم شده و از این بابت نگرانی نداریم.
به گزارش ایرنا هاشمی زاده در شنبه شب در نشستی با شماری از مسئولان اجرایی استان آخرین اقدام های لازم برای تسهیل در بازگشت زائران اربعین حسینی به وطن از 2 پایانه مرزی چذابه شلمچه را مورد بررسی قرار داد.
گذرگاه های مرزی شلمچه وچذابه 2 کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
آماده سازی این 2 گذرگاه مرزی که با 2 استان بصره و میسان مرزمشترک دارند از سال 1390 برای تردد زائران اربعین حسینی شروع شد.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار دهنده: محسن بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات