Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: آرمان‌گرایی و دشمن‌شناسی اصلی‌ترین وظیفه نسل تحویل گیرنده انقلاب است.

به گزارش ایسنا، علی اکبر کریمی در نشست نخبگان بسیجی دانش آموزی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اراک با گرامیداشت ۱۳ آبان و هفته بسیج دانش آموزی به اهمیت دوره جوانی و قدر و اهمیت این دوران در سیر زندگی انسان اشاره کرد و افزود: دوره نوجوانی و جوانی دوره‌ای است که انسان از ظرفیت‌های دوره کودکی عبور کرده و به مرحله بزرگسالی رسیده است و بهترین مرحله زندگی برای ساخته شدن انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر بهره گیری بهینه از دوره جوانی به عنوان یک موهبت الهی تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با دانش آموزان بر حرکت مجموعه جوانان انقلابی در مسیری که اولا موجب عاقبت بخیری آنان شده و هم باعث شود که به عنوان یک نیروی انقلابی در خدمت نظام اسلامی و مردم باشند، تاکید فرمودند.

وی دشمن شناسی را از اولویت های دانش آموزان در شرایط کنونی منطقه دانست و افزود: دشمن اصلی ما در شرایط کنونی نظام استکباری دنیا به سرکردگی آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل غاصب است که در مقابل جبهه حق و مقاومت دست به توطئه افکنی می زنند و باید نسبت به این تهدیدها و توطئه‌ها هوشیار بوده و بایستیم.

این نماینده مجلس در خانه ملت تحصیل علم و کسب مهارت را از دیگر الزامات برای جوانان بیان کرد و افزود: دوره علم آموزی انسان دوره نوجوانی و جوانی است و باید تلاش کرد در این دوران مجهز به علم و مهارت‌هایی شویم که آینده کشور بدان نیاز دارد.

وی تصریح کرد: هرچقدر جوانان در کسب علم و مهارت آموزی تلاش کنند قطعا می‌توانند آینده‌ درخشانی را هم برای خود و هم برای جامعه به ارمغان بیاورند.

وی تهذیب و خودسازی را از دیگر موضوعاتی بیان کرد که در کنار تحصیل و مهارت آموزی باید در اولویت توجه جوانان قرار گیرد و گفت: در دوره جوانی ایمان در دل و قلب انسان نهادینه می‌شود و هر چقدر انسان در این دوران بر آگاهی‌های دینی خود بیفزاید و نسبت به تقویت ارتباط خود با خدا تلاش کند سرمایه بسیار ارزشمندی در طول عمر خود انباشته است.

کریمی با اشاره به تقدیم شهدای بسیاری در قشر دانش آموز تصریح کرد: آمار بالای شهدای دانش آموز بیانگر نهادینه شدن فرهنگ ایمان و تقوا و ارتباط موثر آنان با خدای تعالی بوده است که نهایتا ختم به شهادت به عنوان بهترین نوع مرگ در نزد خدا شد.

وی حضور در مراکز مذهبی، ارتباط با مسجد به عنوان کانون تبلیغ دینی و کانون اسلامی و حضور در برنامه‌های دینی را از جمله عوامل تقویت‌کننده بنیه دینی و اعتقادی در بین جوانان و نوجوانان بیان کرد و گفت: تبیین آموزه‌های دینی و اعتقادی با استدلالات مبتنی بر تفکر و تعقل جوانان می‌تواند آنان را به عنوان عناصر موثر مذهبی و اعتقادی و بازوان جامعه در تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر تبدیل کند.

کریمی، دانش آموزان را به مطالعات دینی و پژوهشی توصیه کرد و افزود: هرچقدر در بصیرت‌افزایی دانش آموزان تلاش کنیم به همان میزان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان موفق عمل کرده‌ ایم.

وی تبیین سیر مطالعاتی مناسب برای جوانان را از وظایف و ماموریت های متولیان فرهنگی برای تقویت بینش و تفکر این قشر از جامعه دانست و افزود: هدایتگری در حوزه مطالعاتی جوانان آنان را با موضوعات مختلف در عرصه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... آشنا می‌کند و به عنوان یک نخبه توانمند در حوزه‌های گوناگون تربیت و تحویل جامعه خواهد شد.

نماینده اراک از فضای مجازی به عنوان باتلاقی برای تلف‌کردن وقت و هزینه جوانان یاد کرد و گفت: فضای مجازی بنا به تعبیری شبیه اقیانوسی است که عمق آن به اندازه یک بند انگشت است یعنی واقعا عمقی ندارد، ضمن اینکه مطالبی که در این فضا ارائه می شود از محتوای موثقی برخوردار نیست.

کریمی از کتاب های منتشر شده در کشور به عنوان مراجع موثق یاد کرد که موجب تقویت ایمان و آگاهی‌های دینی جوانان شده و گفت: صرف کردن وقت و هزینه برای مطالعه این کتب جوانان را از فضای مجازی که منابع موثقی هم ندارد دور می‌کند.

وی به آرمان‌گرایی به عنوان نیاز دیگر جوانان در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: مسیر انقلاب مبتنی بر آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که هم در دین مبین و هم در قانون اساسی مورد تاکید واقع شده و چراغ هدایت است.

وی گفت: اگر مفهوم عدالت در قانون اساسی و آموزه‌های دینی به عنوان یک ارزش و آرمان مطرح است پس باید هر حرکتی که بر خلاف عدالت و آرمان صورت می‌گیرد شناسایی و متوقف شود و سعی کنیم قدمی برای توسعه عدالت در جامعه برداریم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر لزوم انسجام و تقویت ساختار تشکیلاتی بین جوانان انقلابی تاکید کرد و گفت: باید با شناسایی تفکرات همسو و ایجاد هم‌افزایی و توسعه هسته‌های تشکیل شده مانند بسیج دانش آموزی و انجمن‌های اسلامی به اجرای برنامه‌های فرهنگی پرداخته و از ظرفیت و توانمندی یکدیگر استفاده کرد.

وی بیان کرد: هر حرکتی که منجر به تقویت روابط بین جوانان برای طی طریق در مسیر آرمان های نظام و انقلاب شود مفید است چرا که امید آینده کشور جوانان هستند و این کشور مملو است از جوانان با ایمان که می توانند با ذهن بازتر و شرایط مناسب تر آینده را بهتر از گذشته بسازند.

در این دیدار تنی چند از نخبگان و جوانان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: تبیین مصالح بنیادی از وظایف معاونت پرورشی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز چهارشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مهمترین محور بیانات ایشان در این دیدار به شرح زیر است:

تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است

تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است

جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند

 

  دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • رهبر انقلاب: تبیین مصالح بنیادی از وظایف معاونت پرورشی است
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد