Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:59:04 GMT

آذربایجان غربی خون می‌دهد ولی خاک نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۶۶۳۹

آذربایجان غربی خون می‌دهد ولی خاک نمی‌دهد

نیروهای مرزبانی، سپاه و ارتش در آذربایجان غربی هرلحظه برای دفاع از کشور و تأمین امنیت منطقه آماده‌باش هستند به‌گونه‌ای که نیروهای نظامی این استان از قدیم‌الایام در مرزها خاک خوردند ولی یک وجب خاک را به دشمن ندادند و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، شاید ساکنین برخی از استان‌های مرکزی ایران تصور کنند که ایران فقط در زمان جنگ تحمیلی شهید داده و کشور در امن‌وامان است و دیگر از شهادت خبری نیست درحالی‌که این‌طورنبوده و هنوز که هنوز است شهادت در مرزها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید آن‌ها تصور درستی از شهادت ایرانی‌ها در زمان کنونی نداشته باشند ولی تصور آن‌ها از امنیت کشور درست بوده چرا که مرزبانان در شمال غربی‌ترین نقاط ایران جان خود را سپر بلا کرده و با اقتدار از خاک ایران دفاع می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که ناامنی در ایران ایجاد شود و مردم احساس ناامنی کنند.

بله اینجا آذربایجان غربی است، جایی که 12 هزار شهید دارد و هنوز که هنوز است شهادت در این جغرافیا ادامه دارد و شهادت جزئی از زندگی مردم ابن منطقه شده چراکه مرزبانان این استان از شهادت ترسی نداشته و در سرما و گرما برای تأمین امنیت در داخل کشور درتلاش‌اند.

آذربایجان غربی امسال خون داد ولی اجازه ورود اشرار را حتی به یک وجب از خاک ایران را نداد و شهیدان زیادی را حتی در این فضای امنی که در کشور حاکم است تقدیم نظام کرد و امنیت کشور را تأمین کرد.

آذربایجان غربی هرماه حداقل یک شهید می‌دهد

اگر بخواهیم آخرین شهید این استان را پیدا کنیم لازم نیست در کتاب ها و مطالب چند دهه قبل به دنبال این موضوع باشیم چرا که این استان تقریباً هر ماه چند شهید دارد.

مرزبانان آذربایجان غربی از قدیم‌الایام در مرزها خاک خوردند و ولی یک وجب خاک را به دشمن ندادند و حتی در زمان جنگ تحمیلی که تمام کشور درگیر جنگ با عراق بود، جوانان آذربایجان غربی از طرفی با عراق جنگ کرده و از طرف دیگر با گروهک‌های تروریستی در داخل کشور در جنگ بودند که همین موضوع سبب شد این استان شهدای بسیاری را تقدیم نظام کند.

در 26 شهریورماه 96 روح‌الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: آقای لاریجانی همان‌طور که می‌دانید آذربایجان غربی با سه کشور هم‌مرز است و به همین علتهرماه حداقل یک شهید از این خطه تقدیم حفظ امنیت کشور و کیان نظام اسلامی ایران می‌شود.

امسال اولین شهادت در آذربایجان غربی در 6 خرداد اتفاق افتاد

مهدی فعال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، در ارتباط با اولین شهیدی که در سال 96در آذربایجان غربی به شهادت رسیده اظهار داشت: شهید مهدی سلماسی اولین شهیدی بودند که در سال 96 در آذربایجان غربی به شهادت رسید.

صبح روز شنبه 26 فروردین 96 اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر دوباره دست به جنایتی دیگر زدند و با ترور سرگرد مهدی سلماسی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان غربی در جنوب آذربایجان غربی را که سال‌ها در راه حفظ امنیت کشور تلاش کرده بود ترور کرده و به شهادت رساندند.

پدر شهید سلماسی نیز به خبرنگار تسنیم گفت: من از شهادت پسرم ناراحت نیستم بلکه افتخار می‌کنم که پسرم در راه خدا و اسلام به شهادت رسیده است.

مادر این شهید نیز اظهار کرد: پسرم در راه دین اسلام شهید شد و این برای من افتخار بزرگی است.

شهادت چند تن از نیروهای مرزبانی در سال 96 در آذربایجان غربی

2 نفر از نیروهای مرزبانی آذربایجان غربی نیز در تاریخ 6 خرداد ماه 96 در درگیری با گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسیدند و 3 نفر نیز مجروح شدند.

عباس حسنخانی فرماندار ارومیه در تاریخ 7 خرداد ماه 96 در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: در ساعت 17:40 دقیقه عصر دیروز نیروهای مرزبانی آذربایجان غربی در حال جابجایی نیرو بودند که در کمین گروهک تروریستی پژاک گرفتار شده و درگیری رخ داد.

فرماندار ارومیه گفت: محمدرضا فیروزی و جواد فرحی در این درگیری به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی افزود: استوار یکم رضا نعمتی و سرباز وظیفه حسن قهرمان نیز در این درگیری مجروح شدند که در حال حاضر بستری هستند و سرباز وظیفه سیامک محمدی هم مجروح شده بود که به صورت سرپایی مداوا شد.

در تاریخ 8 خرداد 96 نیز یک سرباز وظیفه به نام علی صیدی به هنگام ممانعت از وقوع قاچاق توسط یک قاچاقچی به داخل رودخانه خروشان افتاد و در اثر غرق شدن شهید شد.

سروان ابراهیم طریقی مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی مرزبانی آذربایجان غربی در تاریخ 8 خرداد 96 در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به جزئیات شهادت یک سرباز وظیفه در منطقه بورالان ماکو اظهار کرد: امروز یک سرباز وظیفه در حین انجام ماموریت بود که یک قاچاقچی را در حال انجام قاچاق مشاهده می‌کند و سعی در جلوگیری و ممانعت از وقوع قاچاق می‌کند و به همراه دیگر همکار خود روانه برخورد با قاچاقچی می‌شوند.

وی افزود: یکی از سربازان در حین ممانعت از وقوع قاچاق بر اثر لغزش محل به داخل رودخانه خروشان می‌افتد و دیگری به کنار رودخانه سقوط می‌کند.

طریقی گفت: در این حادثه سرباز وظیفه علی صیدی به داخل رودخانه خروشان می‌افتد و در اثر غرق شدن در رودخانه قره سو به شهادت می‌رسد.

علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی خبر شهادت یک سرباز وظیفه را نیز در 11 تیرماه در درگیری با قاچاقچیان مشروبات الکلی به خبرنگار تسنیم در ارومیه داد

شهادت نیروی سپاه در آذربایجان غربی در سال 96

سرگرد یاسین قنبری نیز دیگر شهید آذربایجان غربی در 29ام تیر ماه 96 در درگیری بین نیروهای سپاه و تروریستها در آذربایجان غربی به شهادت رسید

سردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در تاریخ 30 تیر ماه 96 در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم در ارومیه، با اشاره به درگیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تروریست‌ها در مرزهای شمال غربی ایران اظهار کرد: این درگیری بین نیروهای سپاه و تروریست ها در آذربایجان غربی رخ داده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در رابطه با جزئیات این درگیری بیان کرد: این درگیری رخ داده است و جزئیات درگیری بعدا در قالب یک بیانیه اطلاع رسانی می شود.

بر اساس این گزارش و بنا بر اعلام قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) سپاه پاسداران در درگیری شب گذشته (پنجشنبه) رزمندگان این قرارگاه با تروریست ها در منطقه صفر مرزی شمال غرب کشور 3 تروریست کشته و 4 تروریست زخمی و یک تن دیگر دستگیر شد و مابقی تروریست ها به آن سوی مرز فرارکردند.

در این درگیری سرگرد یاسین قنبری یکی از پاسداران لشکر 3 حمزه نیروی زمینی سپاه به شهادت رسید و یکی دیگر از رزمندگان اسلام نیز زخمی شد.

شهادت یک نیروی ارتش در آذربایجان غربی در سال 96

سرهنگ کریم حسین نژاد معاون هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش در 6 مهر 96 در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه گفت: یک فروند بالگرد 214 ارتش جمهوری اسلامی ایران در ارومیه که درحال تست و بازبینی بود سقوط کرد و یک نفر شهید شد.

گزارش از سهند احمدزاده

انتهای پیام/

R41361/P1336/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.   مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.   قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم