Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@23:32:00 GMT

180 سازمان مردم نهاد در کردستان فعالیت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۱۱۲۷

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، جمال ارشدی، مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان امروز 15 آبان در چهارمین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کردستان ضمن اشاره به اینکه در زمینه آسیب های اجتماعی باید بیشتر تلاش شود، اظهار کرد: امروزه حاشیه نشینی به یک معضل تبدیل شده است و در حال حاضر در استان کردستان 52 منطقه حاشیه‌نشین وجود دارد که این یک آسیب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه های اجرایی در حوزه اجتماعی فعالیت‌های خوبی انجام گرفته است، افزود: در خصوص آسیب‌های اجتماعی در استان کردستان 910 میلیون تومان اعتبار جذب شده است که این مبلغ را در حوزه های مختلف تقسیم کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان با بیان این مهم در حوزه فساد اخلاقی بالغ بر 18 میلیون تومان هزینه شده است، ذکر کرد: سازمان‌های مردم نهاد همیشه همیار و همگام با دستگاه‌های اجرایی تلاش کرده‌اند و در حال حاضر 180 سازمان مردم نهاد در کردستان فعالیت می‌کنند.

ارشدی در ادامه با اشاره به اینکه اگر مجموع سمن های نیروی انتظامی و بهزیستی و تمامی بحث های دیگر را در نظر بگیریم 400 سازمان مردم نهاد فعال داریم، بیان کرد: از طریق سازمانهای مردم نهاد فعالیت های زیادی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده است و باید از ظرفیت این سمن ها بیشتر بهره بگیریم.

وی در ادامه گفت: در سال 95 بالغ بر 17 طرح در خصوص مناطق حاشیه نشین انجام شده است که در این طرحها آموزشهای لازم و توانمند سازی نیز انجام شده است و امیدواریم با اجرای چنین طرحهایی بتوانیم در کاهش آسیب های اجتماعی گام های موثر برداریم.

مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه در بحث طلاق عامل های زیادی موثر هستند، اظهار کردند: در این بحث متغیر های زیادی دخیل هستند و باید بر همین اساس تمام حوزه ها را وارد کار کنیم تا بتوانیم برای کاهش آن اقدامات موثری انجام بدهیم.

ارشدی در ادامه تصریح کرد: امار طلاق در استان کردستان 4 و یک دهم درصد است که این مهم نسبت به سال 94 هیچ تغییری نکرده است و بیشترین آمار طلاق نیز به شهرستان سنندج و کمترین آمار نیز به شهرستان سرو آباد باز می گردد.

وی گفت: در بحث مواد مخدر کارهای زیادی در خصوص کاهش آن انجام  شده است که در حال حاضر 67 درصد از معتادین در جامعه شهری و 33 درصد نیز به جامعه روستایی تعلق دارد که باید در این راستا بیشتر تلاش شود.

مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان به کودکان کار در شهر سنندج اشاره و بیان کرد: تعداد کودکان کار در سال 95 بالغ بر  70 نفر هستند که بیشتر این افراد در مناطق حاشیه شهری مانند نایسر و عباس آباد زندگی می کنند.

ارشدی ضمن اشاره به اینکه 268 تکدیگر در استان وجود دارند، اظهار کرد: از این تعداد تکدی گر 146 نفر آن مرد و 122 نفر نیز زنها هستند که از این  تعداد 51 نفر نیز کسانی هستند  که از شهرهای دیگر وارد استان شده اند است.

وی در ادامه این جلسه به بحث اعتیاد اشاره و بیان کرد: در حوزه اعتیاد فرماندهی سپاه 10 محله را شناسایی و برای کاهش اعتیاد و مبارزه با این معضل اجتماعی در این منطقه بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون تصویب و هزینه کرده است و برای سال جاری نیز 10 محله دیگر شناسایی و مبلغ 2 میلیارد تومان نیز در نظر گرفته شده است که مراحل تصویب آن با موافقت رو به جلو است.

مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان در پایان با اشاره به اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی باید علمی فعالیت کنیم، یادآور شد: در کردستان آسیب اجتماعی به صورت جمعی وجود ندارد و اگر به صورت علمی با این معضلات برخورد کنیم میتوانیم موفق عمل کنیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: یکی از راهبردهای جدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، مهرداد عظیمی شامگاه دوشنبه _دهم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: کردستان سرزمین مردمانی است که صفحات زرین تاریخ پر افتخار کشور به نام آن‌ها ثبت شده است.

وی افزود: یقیناً نقاط طلایی دوران بعد از انقلاب تا به امروز و هجمه دشمنان علیه مردمان این دیار موید این نکته است که کردستان سرزمین ظرفیت‌هاست.

رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: مهم‌ترین سرمایه و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران سرمایه مردمی آن است، مردمانی که علیرغم اینکه همواره مورد هجمه‌های سنگین تبلیغاتی دشمنان بوده‌اند با بصیرت مثال‌زدنی پای انقلاب و کشور خود ایستادند.

عظیمی تصریح کرد: حضور معنادار مردم کردستان در سالروز پیروزی انقلاب حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و بر اساس آنچه از طرق مختلف دریافت می‌شود، وفاق، همدلی و هم افزایی مثال‌زدنی بین مسئولان عالی این استان وجود دارد که بستر توسعه آن را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از موضوعاتی که در این دولت به نتیجه رسید، مطالبات چند دهه این مردم بوده و بازتاب خوبی در سطح کشور داشته است.

معاون وزیر کار گفت: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی وجود دارد که در دل این مراکز بیش از ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی با وجود ۱۳۰۰۰ همکار متخصص و متعهد در سطح کشور فعالیت دارند.

عظیمی با اشاره به شعار امسال با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم ادامه داد: یکی از افتخارات قابل توجه که این سازمان می‌تواند در زمینه تحقق شعار سال آن را الگوی خود قرار داده و به سایر دستگاه‌ها و بخش ها عرضه کند واگذاری امور و رسالت و وظایف ذاتی سازمان به مردم است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی که در شعار امسال بر آن تاکید شده است، در دولت سیزدهم که خود را با کلیدواژه مقدس مردمی بودن معرفی کرده با هوشمندی مورد توجه قرار گرفته و در این راستا حرکت‌های خوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور تصریح کرد: بیش از ۳۰۰۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح کشور مجوز خود را از این سازمان دریافت کرده که در حال حاضر بیش از ۲۲۰۰۰ آموزشگاه آن فعال است.

عظیمی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش توسط این مراکز خصوصی و خود مردم انجام می گیرد که این رقمی قابل توجه و الگوی شایسته‌ای برای معرفی شدن است.

وی ادامه داد در کنار این مهم ۴۱۶۲ آموزشگاه جوار کارگاهی در سطح کشور در کنار صنایع بزرگ فعال است که هدف آن آموزش کارکنان شاغل در راستای ارتقای توان و تخصص و آموزش کارکنان جدید در کنار خط تولید هدف اصلی فعال سازی این کارگاه‌های جوار کارگاهی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: ما در حوزه آموزش مهارت حرف برای گفتن داریم، ۴۰۰۰۰ مربی توانمند در حوزه آموزش و بیش از هشت هزار کارگاه آموزشی ظرفیتی است که در کنار اینکه می‌تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد می‌تواند توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به تمام دنیا صادر کنند.

عظیمی اضافه کرد: یکی از راهبردهای جدی سازمان فنی و حرفه‌ای در سال جاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است.

وی افزود: اقدامات خوبی در وزارتخانه در سطح کلان در حال انجام است که این اقدامات در راستای تحقق و پاسخگویی مطالبه به حق مردم یعنی موضوع اشتغال است.

کد خبر 749184

دیگر خبرها

  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد