Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده کتاب مصور "پیاده آمده ام" گفت: اربعین مانند یک گوهر درخشان است که تا وقتی انسان در آن فضا و در شهر کربلا قرار نگیرد،‌ نمی تواند به درستی آن را احساس کند چرا که حس و حال انسان در چنین لحظه هایی با هیچ لحظه دیگری قابل مقایسه نیست.


به گزارش شریان نیوز،احسان باقری نویسنده کتاب مصور "پیاده آمده ام"  گفت: هر سال و حتی زمانی که بلیت و ویزا گرفته ام، در مسیر قدم گذاشته ام و حتی تا زمانی که به شهر مقدس نجف اشرف هم رسیده ام؛ هیچ گاه باور نمی  کردم که چنین افتخاری نصیبم شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سفر به نجف اشرف و کربلای معلی همیشه در کمال ناباوری اتفاق افتاده است.     این نویسنده همچنین اظهار کرد: در مسیر سفر به کربلا و نجف اشرف، نمی توان با یقین و اطمینان اعلام کرد که فلان شخص به سفر می رود چون تا لحظه آخر چیزی مشخص نیست و باید دید خداوند و سپس حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در نهایت چه چیزی را برای انسان رقم می زنند.


این عکاس که تاکنون عکس های خاطره انگیزی را از اربعین در قاب خاطرات خود ثبت کرده، در ادامه صحبت های خود توضیح داد: از سال 1383 توفیق شرکت در پیاده روی اربعین را داشته ام و معتقدم این اتفاق ابتدا به خواست خدا و سپس رضایت امام حسین (ع) رقم خورده است؛ چرا که در غیر اینصورت امکان ندارد فردی توان حضور در کربلا، این مکان مقدس را پیدا کند.   نویسنده کتاب مصور "پیاده آمده ام" همچنین یادآور شد: مجموعه مصور "پیاده آمده ام" شامل عکس هایی از سال 1387 تا سال 1393 است.

  وی با اشاره به وسعت و گستردگی که برای شکل گیری بزرگترین اجتماع مسلمانان در مراسم اربعین در طول تاریخ رقم می خورد، یادآور شد: اربعین به اندازه ای بزرگ است و با حضور مسلمانان از نقاط مختلف، به یک اجتماع بزرگ بشری تبدیل می شود که نمی توان برای آن اندازه ای تعیین کرد. چرا که نماد بسیار خوبی از اتحاد و همبستگی آن ها را در طول تاریخ و برای تمامی جهانیان، به تصویر می کشد.    باقری ادامه داد: با وجود اینکه نمی توان برای اربعین تفسیر جامعی ارائه کرد؛ اما سعی کرده‌ام هر سال به شکلی متفاوت به موضوعات مربوط در این زمینه بپردازم و از اتفاقاتی که در مرز و همچنین مسیر راه اربعین رخ می دهد و در نهایت به کربلا منتهی می شود ،‌ تصاویری داشته باشم.

  نگارنده کتاب تصویری "پیاده آمده ام" با اشاره به کربلا و مراسم با شکوه روز اربعین به عنوان یک گوهر درخشان، تصریح کرد: اربعین مانند یک گوهر درخشان است که تا وقتی انسان در آن فضا و در شهر کربلا قرار نگیرد،‌ نمی تواند به درستی آن را احساس کند چرا که حس و حال انسان در چنین لحظه هایی با هیچ لحظه دیگری قابل مقایسه نیست.   باقری که پس از انتشار کتاب مصور "پیاده آمده ام" تمرکز خود را بر تهیه یک عکس پانوراما گذاشته، در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این عکس اظهار کرد: از سال 1393 تاکنون درگیر ثبت یک عکس پانوراما از جاده نجف به کربلا هستم که به عنوان یک رکورد ثبت و از بزرگترین پیاده روی تاریخ گرفته شود. چنین عکسی علاوه بر ثبت یک رکورد و نشان دادن وسعت جمعیت ، می تواند بایکوت رسانه ای غربی که در دنیا نسبت به بحث اربعین وجود دارد را از بین ببرد.

  وی افزود: از بین بردن بایکوت رسانه های غربی نسبت به بحث اربعین از آن جهت اهمیت دارد که می تواند شکوه و بزرگی چنین گردهمایی سرشار از اتحاد را بین مسلمانان مشاهده کنند؛ در حالی که این مسلمانان از نقاط مختلف دنیا در روز اربعین و برای گرامیداشت عزای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گرد یکدیگر جمع شده اند و این موضوعی بسیار ارزشمند و در عین حال، تاثیرگذار محسوب می شود.   نگارنده کتاب "پیاده آمده ام" همچنین گفت : متاسفانه سال 1393 با وجود حمایت های صورت گرفته موفق به گرفتن این عکس نشدم اما سال گذشته توانستیم 8 کیلومتر از این جاده را عکاسی کنیم.

   باقری خاطرنشان کرد:می توان این عکس پانوراما را از جاده  نجف به کربلا را در فضای اینترنت منتشر کرد اما دوست دارم ابتدا به صورت تجسمی و در قالب نمایش شهری در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد تا همه بتوانند شکوه و بزرگی این گردهمایی بزرگ مسلمانان را مشاهده کنند.

گفتنی است، احسان باقری در مقدمه کتاب "پیاده آمده ام" چنین نوشته است:

"آرزوی زیارت امام حسین (علیه السلام) در کربلا یکی از آرزوهای کودکی ما بود. راه کربلا در طول تاریخ، از حضرت آدم تا به امروز همیشه باز بوده است مملو از زائر. اما در معنای قراردادی انسان از زمان، گاهی بسته بوده است و آرزوی زیارت کربلا به جای آن نشسته است.   در سال‌های نوجوانی با یک دنیا آرزوی زیارت امام حسین (علیه السلام)، پای منبر یکی از علما، سخنی از ایشان مرا مجذوب زیارت اربعین کرد!   ایشان از قول پدرشان که از علمای بزرگ تبریز بودند نقل می‌کردند: برای زیارت اربعین پاداشی است که برای هیچ عملی وعده داده نشده است...   در ادامه مقدمه کتاب آمده است: توصیف زیارت اربعین محال است!  نه با زبان، نه با عکس و نه با فیلم و نه با هیچ چیز دیگر.   حضور در این رود متلاطم تا رسیدن به دریای کربلا، سفری است که تا تجربه نکنی، دریافتی از آن نخواهی داشت. و البته هر سفر با سفر قبل متفاوت است".   کتاب مصور "پیاده آمده ام" اثر احسان باقری شامل عکس های مختلفی است که این عکاس از رویدادهای مختلف موجود در مسیر پیاده روی اربعین و همچنین اتفاق های متفاوت و در عین حال قابل توجهی که در کربلای معلی و نجف اشرف در ایام ویژه اربعین و در عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گرفته است.   این کتاب مصور که پس از انتشار مورد استقبال شمار بالایی از علاقمندان به هنر عکاسی و همچنین عاشقان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) قرار گرفت، در 180 صفحه گردآوری شده است و در چاپ اول در 2500 نسخه در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
شایان ذکر است، عکس هایی که در متن مصاحبه ملاحظه می کنید را احسان باقری از کتاب "پیاده آمده ام" در اختیار خبرگزاری میزان قرار داده است.     منبع: میزان

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح آدینه در در دیدار با اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) بسطام به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر نمونه گردشگری، سربازی برای امام زمان (عج) را بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه دانست.

وی افزود: اگر زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی در روایات معادل زیارت امام حسین (ع) عنوان شده است به دلیل سِنخیّت حضرت عبدالعظیم با سیدالشهدا (ع) است.

امام جمعه سمنان با اشاره به روایتی منسوب به امام رضا (ع) گفت: امام معصوم در این روایت به حضرت عبدالعظیم حسنی می‌فرماید «سلام ما را به شیعیان ما برسان و بگو شیطان را به خود راه ندهند و آنان را به راستی در گفتار، ادای امانت و سکوت در کارهای لایَنفع امر کن» امام رضا (ع) در این روایت همچنین شیعیان را به پرهیز از جدال و ستیزه‌جویی با یکدیگر و زیارت برادران دینی امر فرموده است.

به گزارش مهر، در ابتدای این دیدار امام جمعه بسطام و نیز مدیر و اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) این شهر به بیان دیدگاه‌ها و طرح دغدغه‌های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

کد خبر 6088948

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است