Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: خدمات دارویی رایگان به ۱۱ هزار و ۳۰۰ زائر اربعین در مرز مهران ارائه شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهتاب شاهماری گفت: خدمات دارویی رایگان به 11 هزار و 300 زائر اربعین در مرز مهران ارائه شده است.

شاهماری در این رابطه اظهار کرد: این میزان دارو در چهار هزار و 200 نسخه پزشکی به ارزش تقریبی 850 میلیون ریال در اختیار زائران بیمار مراجعه کننده به 2 داروخانه شبانه روزی مستقر در پایانه مرزی مهران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: همچنین در این مدت دارو و ملزومات مورد نیاز مرکز فوریت های پزشکی جهت شارژ موجودی 108 دستگاه آمبولانس مستقر در مسیر تردد زائران اربعین در استان ایلام به ارزش یک میلیارد و 390 میلیون ریال تامین شده است.

وی تاکید کرد: تامین داروی ایستگاه های سلامت شبکه های بهداشتی و درمانی در شهرستان های ایوان، سیروان، چرداول، ارکواز، ملکشاهی، دهلران و مهران به ارزش 930 میلیون ریال و کمک در تامین داروهای بیمارستان صحرایی سپاه امیرالمومنین(ع)، داروخانه کلینیک تخصصی بسیج جامعه پزشکی، بهداری ناجا و بیمارستان صحرایی ارتش به ارزش 2 میلیارد و 480 میلیون ریال از دیگر اقداماتی است که توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این مدت انجام شده است.

شاهماری گفت: اقدامات دیگری شامل تامین لوازم مصرفی و استقرار آزمایشگاه غذا و دارو با همکاری معاونت بهداشتی در شهر مهران جهت انجام تست های سریع کنترل بار میکروبی، کپک، مخمر، سالمونلا، استافیلوکوک، کلی فرم و ایکولا در نمونه های مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی ارسالی از معاونت بهداشتی و همچنین تکرار تست های میکروبی آب آشامیدنی مصرفی و بسته بندی انجام شده است.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: 51 کارشناس دارویی و داروساز برای استقرار در داروخانه ها و همچنین پشتیبانی و نقل و انتقال دارو و ملزومات بکارگیری شده و هشت نفر از کارشناسان آزمایشگاه کنترل غذا و دارو نیز در راستای انجام آزمایشات کنترل کیفیت مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی و به منظور تشخیص سریع و پیشگیری از مسمومیت های غذایی در بین زائران بصورت شبانه روزی در مهران شیفت بندی شده اند.

وی با بیان اینکه، نیروی دکترای داروساز، دارویار و داروهای مورد نیاز در ایستگاه سلامت ارغوان شهر ایلام با همکاری بیمه سلامت و انجمن داروسازان تامین شده است، افزود: در راستای انتقال مباحث آموزشی دارویی، بروشورهای آموزشی معاونت غذا و دارو در پایگاه مستقر در میدان ارغوان شهر ایلام بین زائرین توزیع شده است.

وی یادآور شد: 2 باب انبار دارویی و ملزومات در شهر مهران، یک باب انبار دارویی در پایانه مرزی مهران به ارزش اولیه 3 میلیارد و 800 میلیون ریال، کنترل و شارژ روزانه و تجهیز و فعال سازی 2 باب داروخانه در پایانه مرزی بصورت شبانه روزی و حضور داروساز در محل از اقدامات دارویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ایام اربعین در مرز مهران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، این پایگاه با توجه به ضرورت و نیاز به حضور بانوان در ارائه خدمات فوریت های پزشکی در شرایط بحرانی و تخصصی و نیز جهت بهبود خدمت رسانی و کسب رضایت مردم استان،راه اندازی شده است.
این نیروها برای ارائه خدمات فوریت های پزشکی در ماموریت های احتمالی ویژه بانوان در شهر سنندج آماده ارائه خدمات هستند.
تیم اورژانس بانوان به صورت ۱۲ ساعته و در روز از ساعت 8 صبع الی ۱۹:۳۰ برای خدمت‌رسانی به بانوان راه‌اندازی شده‌ است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند