Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: 33 هزار و 681 زائر پاکستانی اربعین حسینی از اول آبان تاکنون از طریق مرز میرجاوه وارد استان شدند.

رضا بختیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 17 هزار و 116 نفر از این زائران مرد، 16 هزار و 565 نفر زن و 2 هزار و 27 نفز نیز کودک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این زوار با 433 دستگاه اتوبوس از مرز میرجاوه تردد کردند.
دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: ازدحام زوار در خروجی مرز تفتان پاکستان و فشار جمعیت موجب مجروح شدن تعدادی از آنان شد بطوریکه یک معلم زن زائر 27 ساله پاکستانی که به دلیل فشار جمعیت در داخل خاک آن کشور دچار بیماری شده بود براثر شدت بیماری در زاهدان جان خود را از دست داد.
بختیاری افزود: با رضایت خانواده این زائر و پیگیری مسئولان ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان، پیکر وی در شهر مقدس قم دفن خواهد شد.
وی اظهار داشت: حدود 700 خادم از مردم این استان برای ارائه خدمات مطلوب به زائران پاکستانی اربعین حسینی ساماندهی شده اند.
وی گفت: ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در زمینه ارائه پنج خدمت حمل و نقل، فرهنگی، اسکان، اطعام و بهداشت و درمان به زائران پاکستانی فعالیت می کند.
** بیش از 32 هزار زائر پاکستانی خدمات بهداشتی درمانی دریافت کردند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بیش از 32 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی در 2 هفته اخیر در مرز میرجاوه خدمات بهداشتی درمانی دریافت کردند.
دکتر سید مهدی طباطبایی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زائران پاکستانی اربعین حسینی به محض ورود به کشور از طریق مرز میرجاوه توسط تیم های سلامت دانشگاه علوم پزشکی مستقر در مرز از لحاظ مسائل بهداشتی مورد غربالگری قرار می گیرند و واکسیناسیون فلج اطفال دریافت می کنند.
وی افزود: 410 برنامه مراقبت سلامت از جمله بیماریابی، واکسیناسیون، سم پاشی، گند زدایی محل های اسکان، نظارت بر کلر زنی آب و مواد غذایی توزیع شده و نظارت بر جمع آوری و دفع صحیح پسماندها در محل توقف و اسکان این زائران ارائه می شود.
وی تاکید کرد: 2 هزار و 933 زائر به دلیل بیماری های جزئی به درمانگاه مستقر در پایانه مرزی میرجاوه مراجعه کردند و سرپایی مورد درمان قرار گرفتند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شناسایی موارد ابتلا به بیماری های واگیردار از جمله مالاریا و التور از دیگر اقداماتی است که در بدو ورود برای زائران پاکستانی انجام می شود.
طباطبایی افزود: هیچ موردی از بیماری های واگیردار با نظارت تیم های سلامت دانشگاه علوم پزشکی در میان زوار پاکستانی ورودی از طریق مرز میرجاوه به خاک ایران اسلامی مشاهده نشده است.
وی با بیان اینکه خدمت به زائران و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) افتخار و سعادتی بزرگ است گفت: تا آخرین نفر از زائرانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را داشته باشند تمامی خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت می کنند.
وی اظهار داشت: هم اینک علاوه بر یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، یک دستگاه آمبولانس از دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، یک دستگاه آمبولانس از هلال احمر نیز در مرز میرجاوه استقرار دارند و معاونت بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در کنار مشارکت جدی در تامین نیازهای تخصصی، نیروی انسانی، دارو و تجهیزات، 2 دستگاه آمبولانس شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به این پایانه مرزی اعزام کرده است.
وی افزود: همچنین اتوبوس آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی زابل در محل زائر سرای امام رضا(ع)زاهدان مستقر شده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
زوار پاکستان از مرز میرجاوه واقع در 75 کیلومتری شرق زاهدان وارد استان سیستان و بلوچستان می شوند.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.
7316**3042 **6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان حج و زیارت این استان، گفت: امسال هزارو ۷۵۵ زائر از سیستان و بلوچستان به مراسم حج تمتع از طریق فرودگاه‌های زاهدان و کنارک به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

غلامپور افزود: این همایش با هدف اموزش عملی مناسک حج قبل از سفر برای زائرین برگزار شده تا زائران با مناسک حج و قوانین و مقررات کشور عربستان سعودی اشنا شوند.
وی ادامه داد: تشرف زائران به سرزمین وحی از ۱۴ تا ۱۶ خردادماه در قالب ۱۵ کاروان در ۸ پرواز انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان