Web Analytics Made Easy - Statcounter

گناباد- ایرنا- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم افزایش سهم مالیات فروش کالاهای آسیب رسان از جمله سیگار و اختصاص آن به بخش سلامت تاکید و بیان کرد: این اقدام از شیوه های موثر تامین اعتبار برای تداوم اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

دکتر ابراهیم گلمکانی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایطی که در برخی کشورها تا 80 درصد مالیات فروش اقلام آسیب رسان مانند سیگار به بخش سلامت اختصاص می یابد این میزان در کشور ما 15 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به بررسی لایحه نظام مالیاتی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست توجه بیشتری به افزایش این سهم داشته باشند.
معاون وزیر بهداشت در ادامه همچنین گفت: مدت زمان پرداخت معوقات بیمه ها به بخش بهداشت و درمان کشور از 16 ماه در دولت دهم هم اکنون در پی تلاشهای دولت تدبیر و امید به 11 ماه کاهش یافته است.
وی افزود: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم بیش از 30 درصد مراکز بهداشتی روستایی فاقد پزشک بودند اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت بخش اعظم این مراکز در نقاط مختلف و حتی محروم هم اینک دارای پزشک هستند.
گلمکانی به فعالیت حدود 450 هزار نفر در حوزه بهداشت و سلامت در سطح کشور نیز اشاره و بیان کرد: هم اکنون بر اساس استانداردهای سازمانی با مشکلات و کمبودهایی از نظر منابع انسانی مواجهیم و بیشترین کمبود نیروها مربوط به بیمارستانها است.
وی ادامه داد: تا پایان امسال 11 هزار نیروی جدید جذب مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستانها و حوزه بهداشت و سلامت در سطح کشور می شوند. در صورت تخصیص کامل سهم بهداشت و درمان از هدفمندسازی یارانه ها و مالیات بر ارزش افزوده مشکل و کمبود اعتباری در این بخش وجود نخواهد داشت.
با حضور معاون وزیر بهداشت مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد برگزار شد. وی امروز همچنین از بخشهای مختلف بیمارستان بهلول گناباد بازدید کرد.
دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیمارستانهای علامه بهلول و آیت الله مدنی، 17 مرکز سلامت جامع، 46 خانه بهداشت و 15 پایگاه اورژانس ارائه خدمت به 130 هزار نفر جمعیت شهرستانهای گناباد و بجستان را در جنوب خراسان رضوی بر عهده دارد.
استان خراسان رضوی دارای چهار دانشگاه علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت حیدریه و مشهد و دو دانشکده پزشکی در نیشابور و تربت جام است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشار: حسین کریم زاده
7545/2095/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاههای سراسر کشور از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است.

در این نشست سخنرانان پیرامون موضوعات و اهداف همایش، سخنرانی ها و پژوهش‌های خود را ارائه کردند.

برگزاری کمیسیون نیازسنجی نیازهای بهداشت سلامت و درمان دانشجویان، کمیسیون بهداشت محیط (اماکن، بهداشت مواد غذایی پسماند و سلامت)، کمیسیون پیشگیری و مداخله در رفتارهای خودآسیب رسان، کمیسیون توسعه فعالیت‌های کانون‌های همیاران سلامت روان، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون بررسی اجباری شدن درس مهارت‌های زندگی، کمیسیون پیشگیری از مصرف دخانیات و سوء مصرف مواد، کمیسیون دانشگاه، اشتغال و امید به آینده از برنامه های دیگر این همایش بود.

کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی(ارگونومی، ایمنی و سلامت دانشجویان)، کمیسیون راهکارهای دریافت حمایت از سایر سازمان‌ها یا خیرین، کمیسیون آسیب شناسی قابلیت‌های کارشناسان مراکز مشاوره، کمیسیون آموزش بهداشت و ارتقای دانش و مهارت‌های سلامت، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون تکمیل و راه اندازی سامانه سام HSE مطرح شده در کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی نیز در این همایش برگزار و نتایج هر کمیسیون جمع‌بندی شد.

این همایش امروز هفتم اردیبهشت ماه با اعلام مراکز مشاوره برتر دانشگاههای کشور به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور