Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، بسته شدن گذرگاه‌های یمن توسط ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان برای پنجمین روز، تلاش‌های این سازمان را درباره این کشور متوقف ساخته است.

فضیله شایب، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای گفت، بسته شدن گذرگاه‌های یمن منجر به نابسامان شدن اوضاع انسانی دشوار شده، در حالی که انتظار می‌رود کمک‌های سوخت‌رسانی تا پایان ماه جاری میلادی به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول بین‌المللی نسبت به کاهش کمک‌های موجود این سازمان در یمن هشدار داده و تاکید کرد، بسته شدن همه گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی به شدت عملیات سازمان بهداشت جهانی را تضعیف کرده است.

شایب تصریح کرد، این سازمان و دیگر سازمان‌های انسانی نیازمند وصول کمک‌های انسانی فوری به یمن هستند که همچنان با شیوع گسترده وبا روبروست و قحطی جان هفت میلیون تن را تهدید می‌کند که نیمی از آنها کودکانی هستند که از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

بنا به گفته وی، سازمان بهداشت جهانی چهارشنبه از تحویل ۲۵۰ تن امدادهای پزشکی منع شد، این کمک‌ها شامل دستگاه‌های بیهوشی، قرص‌های تصفیه آب و دیگر کمک‌ها است.

از سوی دیگر راسل جکی، سخنگوی دفتر نمایندگی ملل متحد برای هماهنگی امور انسان دوستانه (اوچا) گفت ائتلاف متجاوز عربی به رغم گشایش بندر عدن و گذرگاهی زمینی مانع ورود کمک‌های سازمان ملل شده است.

وی تاکید کرد تحرکات انسانی درباره یمن همچنان با بن بست روبه‌رو است و بازگشایی بندر عدن به تنهایی کافی نیست و تمامی بنادر یمن به ویژه بندر حدیده به دلایل انسانی باید بازگشایی شوند.

همچنین مریتسل ریلانو، نماینده یونیسف در یمن روز جمعه گفت، در صورت ممانعت نیروهای ائتلاف از ورود کمک‌ها از طریق بندر حدیده و فرودگاه صنعا، طی ماه جاری میلادی سوخت در این کشور تمام خواهد شد و نزدیک به یک میلیون کودک زیر یک و نیم سال در معرض ابتلا به بیماری‌های کودکانه کشنده قرار خواهند گرفت.

وی هشدار داد، منع وصول تغذیه درمانی به کودکان مبتلا به سوء تغذیه زندگی حدود ۴۰۰ هزار کودک را تهدید خواهد کرد.

در این راستا، کارل شمبری، مشاور رسانه ای منطقه‌ای شورای پناهندگان نروژ خواهان لغو محاصره یمن توسط ائتلاف عربی شد.

شمبری در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت، بسته شدن مرزهای یمن به منزله حکم اعدام میلیون‌ها یمنی است که نیازمند کمک هستند.

همچنین دینا مامون، مدیر سیاست‌ها و پشتیبانی سازمان اوکساف در یمن گفت، اوضاع این کشور فاجعه بار است و نسبت به پیش از بسته شدن گذرگاه‌ها در روز دوشنبه گذشته اوضاع بدتر شده است.

وی با بیان اینکه یمنی‌ها برای دریافت سوخت که قیمتش چند برابر شده، در صف‌های طولانی می‌ایستند، خواهان تسهیل در حرکت امدادرسانان برای کاهش درد و رنج مردم یمن شد.

در نخستین اظهار نظرها پس از این اقدام ائتلاف عربی، دولت یمن از سازمان‌های ملل مربوط به امدادرسانی و کمک‌های انسانی خواست از طریق فرودگاه‌ها و بندرهای استان‌های آزاد شده توسط انصارالله و نیروهای حامی علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین این کشور کمک‌ها را به مردم یمن برسانند.

گذرگاه‌های بسته شده بندر حدیده و صلیف در غرب کشور و فرودگاه بین‌المللی صنعا هستند که از زمان آغاز جنگ از حدود سه سال پیش، پروازهای امدادرسانی حامل دارو و غذا از این فرودگاه انجام می‌شد.

روز چهارشنبه منابع ناوبری اعلام کردند، ائتلاف عربی بندر عدن را بازگشایی کرده، اما سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد، همچنان همه بندرهای یمنی بسته هستند.

این سازمان خواهان گشایش فوری همه گذرگاه‌های دریایی به خصوص بندر حدیده شد که بیش از ۷۰ درصد از کمک‌های امدادی و کالاها از این طریق به یمن می‌رسد.

ائتلاف متجاوز عربی از دوشنبه در واکنش به حمله موشکی انصارالله به فرودگاه ریاض یمن را به طور کامل محاصره کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم