Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد – فعالیت کارخانه دارو سازی «بایر افلاک» ازنا گامی مهم و موثر در ایجاد اشتغال و معرفی لرستان به عنوان قطب تولید داروی کشور بوده است.

به گزارش امتداد نیوز، احمد حیدری معاون اداری مالی و عضو هیئت مدیره شرکت کارخانه «بایر افلاک» ازنا در این رابطه در سخنانی با بیان اینکه بخش دامی شرکت دارو سازی «بایر افلاک» از سال ۸۷ به ثبت رسید و سال ۸۸ فعالیت خود را به صورت عمرانی شروع کرد اظهار داشت: در نهایت این شرکت در سال ۹۳ با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در «بایر افلاک»

وی با بیان اینکه در حال حاضر در فاز دامی «شرکت بایر افلاک» ۱۲۰ نفر مشغول به فعالیت هستند گفت: این تعداد در هفت خط تولید پمپاد، شربت، ویال تزریقی مایع و … در حال فعالیت هستند.

معاونت اداری مالی و عضوهیئت مدیره فاز دامی شرکت کارخانجات بایر افلاک ازنا با اشاره به تولید ۵۷ قلم داروی دامی در این شرکت گفت: ظرفیت این کارخانه بالغ بر ۲۵۰ قلم دارو است.

حیدری با بیان اینکه فضای بخش دامی این کارخانه ۳۷ هزار متر مربع بوده و یک هکتار سوله تولید دارد گفت: همچنین این کارخانه شش هزار متر انبار، سه هزار فضای اداری، ۸۰۰ متر فضای تاسیسات دارد.

وی با تاکید بر اینکه مجهز ترین سیستم دارو سازی در این شرکت به کار گرفته شده است گفت: با توجه به اظهار نظر جهانگیری معاون رئیس جمهور تکنولوژی دارو سازی بسیار پیشرفته ای در شرکت دارو سازی «بایر افلاک» به کار گرفته شده است.

راه اندازی ۱۳ خط تولید در بخش انسانی کارخانه

معاونت اداری مالی و عضوهیئت مدیره فاز دامی شرکت کارخانجات بایر افلاک ازنا با بیان اینکه در صنعت دامی این شرکت ۴۰۰ اتاق عمل برای تولید دارو ایجاد شده است گفت: این شرکت صادرات محور بوده و به این خاطر تمام استاندارد های  GMP اروپا را در این شرکت رعایت کرده ایم که اگر بازدید از شرکت های اروپایی داشتیم هیچ گونه خللی در کار ما به وجود نیاید.

حیدری با تاکید بر اینکه ظرف یک ماه آینده گواهینامه FDA آمریکا را خواهیم گرفت تا صادرات محصولات شرکت به این کشور بدون هیچ گونه ممانعتی صورت گیرد گفت: کارخانه دارو سازی «بایر افلاک» اولین شرکتی بوده که در رابطه با اخذ این گواهینامه اقدام کرده ایم.

وی با بیان اینکه شرکت «بایر افلاک» غرب کشور را به عنوان قطب تولید دارو در کشور و جهان معرفی کرده است گفت: اگر فاز انسانی این شرکت راه اندازی شود ۲۰ خط تولید دارو دام و انسان خواهیم داشت که هیچ صنعت دارو سازی در خارج از کشور و ایران با این ظرفیت وجود ندارد.

معاونت اداری مالی و عضوهیئت مدیره فاز دامی شرکت کارخانجات بایر افلاک ازنا در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه محصولات این شرکت، محصولاتی بسیار با کیفیت است گفت: در زمینه خط تولید انسانی شرکت «بایر افلاک» نیز حدود ۷۰ هزار متر مربع زمین در نظر گرفته شده و از این میزان ۵۰ هزار متر مربع برای زیربنای آن بوده که ۱۳ خط تولید داروهای انسان را راه اندازی خواهیم کرد.

نیاز ۳۷۰ میلیارد تومانی برای اجرای فاز انسانی کارخانه

حیدری با بیان اینکه در فاز انسانی شرکت دارو سازی «بایر افلاک» اقدام به تولید داروهای استراتژیک خواهیم کرد گفت: در این خط ۵۰۰ قلم دارو تولید خواهد شد و به صورت مستقیم نیز ۵۰۰ فرصت شغلی را ایجاد خواهیم کرد و با اضافه شدن به فاز دامی تعداد فرصت های شغلی آن به ۷۰۰ مورد می رسد.

وی با بیان اینکه به طور غیر مستقیم نیز ۵ هزار فرصت شغلی در این کارخانه ایجاد خواهد شد گفت: با ایجاد فاز انسانی «بایر افلاک» این کارخانه به صنعت بزرگ دارو سازی خاورمیانه و جهان تبدیل خواهد شد.

معاونت اداری مالی و عضو هیئت مدیره فاز دامی شرکت کارخانجات بایر افلاک ازنا با بیان اینکه ما این امر را برگ زرین افتخارات دولت تدبیر و امید می دانیم گفت: دو خط از فاز انسانی این کارخانه تا پایان سال ۹۷ راه اندازی می شود و امیدواریم با حمایت مسئولان تمام ۱۳ خط تولید فاز انسانی این کارخانه را راه اندازی کنیم.

حیدری با تاکید بر اینکه در ۱۳ خط فاز تولید داروهای انسانی این کارخانه از تجهیزات اروپایی استفاده می شود گفت: فاز انسانی این کارخانه خیلی زیباتر از فاز دامی خواهد بود و  در حال حاضر این فاز انسانی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بالغ بر ۱۳ میلیون یورو برای ماشین آلات آن در نظر گرفته شده و ۱۹ میلیون یور دیگر آن باقی مانده که اگر گشایش آن انجام شود به وارد می شوند.

وی با بیان اینکه در فاز انسانی کارخانه «بایر افلاک» بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است گفت: ۳۷۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد که تمام خط های آن به بهره برداری برسد.

صادرات تولیدات «بایر افلاک» به افغانستان و پاکستان

معاونت اداری مالی و عضوهیئت مدیره فاز دامی شرکت کارخانجات بایر افلاک ازنا با بیان اینکه با توجه به مصوباتی که در استان داشه ایم ۳۸ میلیون تسهیلات ارزی و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی برای فاز انسانی کارخانه در نظر گرفته شده است گفت: این ۱۰۰ میلیارد تومان برای ما کافی نبوده چرا که این پروژه ۳۷۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

حیدری با اشاره به صادرات تولیدات فاز دامی کارخانه «بایر افلاک» به کشورهای افغانستان و پاکستان گفت: طی سال گذشته و امسال در مجموع دو مرحله صادرات دارو به این کشورها داشته ایم.

وی میزان صادرات این کارخانه در سال گذشته را ۱۰ تن داروهای دامی و در سالجاری نیز ۱۰ تن اعلام کرد گفت: اگر گواهینامه FDA آمریکا را اخذ کنیم به طور حتم میزان صادرات شرکت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

گامی مهم برای ایجاد اشتغال در لرستان

امیر موسوی مدیر عامل شرکت داروسازی «بایرافلاک» ازنا نیز در این رابطه در سخنانی با بیان اینکه این شرکت با یک برنامه بلندمدت اولیه، تولید داروهای دامی، انسانی و … کار خود را شروع کرده است اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال زایی در استان محروم لرستان یکی از اهداف افتتاح  و راه اندازی کارخانه دارو سازی «بایر افلاک» است گفت: دیدگاه و هدف ما گام برداشتن در راستای  کاهش نرخ بیکاری در این استان است.

مدیر عامل شرکت داروسازی «بایر افلاک» ازنا با اشاره به استفاده از مدرن ترین تجهیزات در این کارخانه عنوان کرد: ماشین آلات این کارخانه از شرکت های معروف ایتالیا و آلمان خریداری شده است.

موسوی با تاکید بر اینکه یکی از مزیت‌های رقابتی و توانمندی‌های بالای این شرکت، وجود آزمایشگاه‌هایی با رویکرد تضمین کیفیت بوده که جزء معدود آزمایشگاه‌هایی است که با رویکرد تضمین کیفیت فعالیت می‌کند گفت: شرکت دارو سازی «بایر افلاک» با رویکرد صادرات محور احداث شده و تمام فعالیت‌های که در این کارخانه مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا است.

تولید داروهای با کیفیت و استاندارد در «بایر افلاک»

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در این رابطه در سخنانی با تاکید بر اینکه اقداماتی که برای فعالیت کارخانه دارو سازی «بایر افلاک» صورت گرفته بزرگ و بر اساس فعالیت های دانش بنیان بوده است اظهار داشت: در این شرکت با کیفیت ترین و استاندار ترین داروهای دنیا تولید می شود.

وی با تاکید بر اینکه این صنعت برای لرستان یک افتخار بزرگ محسوب می شود گفت: در این راستا باید با اقدامات و برنامه ریزی های لازم برای رفع مشکلاتت آن و ایجاد طرح های توسعه ای آن صورت گیرد.

استاندار لرستان با اشاره به فعالیت نیروهای بومی در این کارخانه گفت: این صنعت آینده خوبی خواهد داشت و می تواند جایگاه خود را در بازارهای داخلی و خارجی پیدا کند.

خادمی با اشاره به در نظر گرفتن کمک های فنی و اعتباری برای این کارخانه بیان داشت: به طور حتم از این واحد اقتصادی حمایت های لازم مالی را برای راه اندازی فاز انسانی خواهیم داشت.

true برچسب ها : احمد حیدری استاندار لرستان امیر موسوی داروسازی سید موسی خادمی شهرستان ازنا true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید

استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_در دیدار با مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت اظهار کرد: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و هیئت همراه در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد که با توجه به نزدیکی با مرز کشور عراق باید در این حوزه‌ها کار شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در زمینه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز مورد توجه است بنابراین ۱۸ کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با توجه به سفر تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است که می‌تواند در بخش صنعت، کشاورزی، و شرب استفاده شود، افزود: سد میمه پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی دارد.

بهرام نیا ادامه داد: واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست سامانه گرمسیری تکمیل شده، و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، و پتروشیمی دره‌شهر در مرحله تکمیل است که با افتتاح آن تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان راه‌اندازی شده است، در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان تلاش جهادی داریم.

بهرام‌نیا افزود: ایلام، استانی غنی است که با وجود این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 747979

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود