Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@04:52:02 GMT

127 حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۰۱۸۹

127 حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی مسدود شد

رحمان کریمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود 7 میلیون متر مکعب آب با انسداد چاه های غیرمجاز در سال جاری صرفه جویی می شود.
وی اظهار کرد: این چاه ها با اقدام به موقع گروه گشت و تیم بازرسی شناسایی و با حکم مراجع قضایی مسدود شدند.
مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: 284 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در استان مرکزی از 2 هزار و 750 حلقه چاه غیرمجاز برداشت می شود که تداوم آن تهدیدی جدی برای محیط زیست و ذخایر آبی منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمی افزود: عملیات پرکردن چاه ها ی غیرمجاز اولویت برنامه ای در استان است و این شرکت در جلوگیری از فعالیت این چاه ها، فعالیت جدی و مستمری دارد.
وی اظهار کرد: 50 هزارمتر مجوز حفاری چاه، جابه جایی و کف شکنی چاه در سال گذشته صادر شد که حدود 150 میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداران چاه‌ها تحمیل کرد و این امر نشانگر وضعیت بحرانی آب های زیرزمینی در استان مرکزی است.
مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: 2 هزار و 750 حلقه چاه فاقد پروانه در استان مرکزی وجود دارد که یک هزار و 630 حلقه آن مربوط به چاه های شناسایی شده است و در قالب فرم شماره 1 به منظور صدور مجوز بهره برداری در قانون تعیین تکلیف چاه های آب فاقد پروانه بهره برداری مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.
کریمی افزود: یک هزار و 120حلقه چاه غیرمجاز نیز مربوط به چاه های فرم شماره 5 است که تاکنون توسط کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه های این شرکت تعیین تکلیف شده و در راستای جبران کسری مخزن دشت های استان مرکزی، پس از گذراندن مراحل قانونی باید مهر و موم شود.
مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای مرکزی با اشاره به اینکه بیشترین برداشت چاه های فاقد پروانه و غیرمجاز مربوط به مصارف کشاورزی است، ادامه داد: 99 درصد از آب استحصالی از چاه های فاقد پروانه و غیرمجاز استان به مصرف کشاورزی و بقیه به مصارف صنعت و خدمات می رسد.
کریمی افزود: سالانه حدود 235 میلیون متر مکعب کسری در دشت های استان کسری مخزن وجود دارد یعنی سالانه معادل 235 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی افت می کند.
وی اظهار کرد: 24 دستگاه حفاری غیرمجاز چاه آب در نیمه نخست امسال در این استان توقیف شده است ومالکان دستگاه های حفاری غیرمجاز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
مدیرحفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: از 25 دشت استان به علت بحران آب و برداشت های بی رویه 12 دشت ممنوعه و 9 دشت ممنوعه بحرانی اعلام شده است.
کریمی افزود: 284 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در استان مرکزی از 2 هزار و 750 حلقه چاه غیرمجاز برداشت می شود که تداوم آن تهدیدی جدی برای استان است.
92 درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، سه و نیم درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش آشامیدنی مصرف می شود.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: از ابتدای امسال با اتمام بهره برداری آزمایشی از این تصفیه خانه آب ، بهره برداری عملیاتی از آن شروع شده است. 
 
او افزود: ظرفیت کلی این تصفیه خانه ۲۱ هزار متر مکعب در شبانه روز است که در حال حاضر امکان تصفیه ۱۴ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز فراهم شده است. 
 
مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه توسعه شبکه و ساخت تصفیه خانه شهر میبد و بهره برداری از آن بر عهده شرکت پترو فرایند کرخه به عنوان سرمایه گذار خصوصی است، ادامه داد: با بازچرخانی پساب تصفیه شده و استفاده آن در بخش‌هایی از قبیل صنعت می‌توان میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی را کاهش داد. 
 
شایان ذکر است در شهر میبد بیش از ۲۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب اجرا و بیش از هشت هزار انشعاب فاضلاب نصب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد