Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: مشکل زمین کتابخانه مرکزی بیرجند که در سال ۸۶ مصوب شده، با اختصاص ۱۰ هزار متر زمین در بلوار شهید ناصری حل شد و امیدواریم سال آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام حسین معصومی امروز (20 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از 20 تا 26 آبان ایام بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی است و می طلبد با گسترش فضای مجازی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیشتر تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 62 کتابخانه فعال در سطح استان وجود دارد، گفت: این کتابخانه های دارای 650 هزار و 876  نسخه کتاب است و اکنون به ازای هرنفر استان یک جلد کتاب داریم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از عضویت 38 هزار عضو در کتابخانه های استان خبر داد و افزود: تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان از سال 93 (33 هزار وو 185 عضو) تاکنون 15 درصد افزایش یافته است و استان خراسان جنوبی رتبه سوم کشوری تعداد اعضای کتابخانه ها نسبت به جمعیت را دارد.

 

رضایی با ارشاره به افزایش 23 درصدی منابع کتابخانه ها از سال 93 تا 96 را داشته ایم، ادامه داد: همچنین در سال جاری 122 کتابدار در این کتابخانه ها فعالیت دارند.

 

به گفته وی کتابخانه خدیجه کبری (سلام الله علیها)، کریم پور و الغدیر در مرکز استان به طور کامل بهسازی شده‌ است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 34 پروژه در حال ساخت در استان وجود دارد، عنوان کرد: این پروژه ها پیشرفت فیزیکی 30 تا 95 درصدی دارند و امیدواریم تا پایان سال مالی 10 پروژه به اتمام برسد.

 

کمک 3 میلیارد ریالی خیران به کتابخانه های استان

رضایی با تاکید بر اینکه پنج پروژه در قاین، سرایان و بیرجند با اعتبارات استانی آغاز شده که ادامه آن با کمک خیران به اتمام می رسد، افزود: تاکنون در این زمینه خیران 300 میلیون تومان کمک کردند.

 

وی با اشاره به  اینکه نیم درصد از درآمد ماهانه شهرداری‌ها متعلق به کتابخانه‌های عمومی است، گفت: پرداخت حق نیم درصد از درآمد شهرداری به حساب کتابخانه های عمومی وظیفه قانونی شهرداری ها است که باید به آن عمل کنند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی بیان داشت: سال گذشته سهم نیم درصد شهرداری های استان 650 میلیون تومان شده که 530 میلیون تومان آن محقق شده و سهم امسال نیز حداقل 650 میلیون از نیم درصد درآمد شهرداریها به کتابخانه های عمومی استان است که تاکنون 170 میلیون تومان محقق شده است.

 

رضایی به پروژه ملی کتابخانه مرکزی در استان خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: ساخت این کتابخانه در سال 86 مصوب شده است و سال گذشته مشکل زمین آن با اختصاص 10 هزار متر زمین در بلوار شهید ناصری حل شد و امیدواریم سال آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

 

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: پرونده حمل ۵ هزار لیتر نفتگاز خارج از ضوابط تعیینی به ارزش یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بیرجند رسیدگی شد.

او افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت، متهم را به پرداخت ۵ میلیارد و ۳۴۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

بیشتر بخوانید

تعزیر قاچاقچی البسه در نهبندان

محدثی نژاد بیان کرد: مأموران نیروی انتظامی بیرجند هنگام بازرسی خودرو‌های عبوری از یک دستگاه کامیون، سوخت قاچاق را کشف و پرونده این تخلف را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • توسعه روابط خارجی خراسان جنوبی در دستور کار است
  • تاکنون تخلفات انتخاباتی خاصی در خراسان جنوبی نداشته‌ایم
  • جای یک کتابخانه مرکزی در شهر عالم‌پرور آمل خالی است
  • مردم خراسان جنوبی همیشه در صحنه
  • ۲۸۹ هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند
  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند