Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@04:11:07 GMT

دومین کتابخانه بزرگ استان سمنان افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۲۱۸۸

دومین کتابخانه بزرگ استان سمنان افتتاح می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از افتتاح دومین کتابخانه بزرگ این استان در شهرستان مهدیشهر خبردادو گفت: این کتابخانه تا شهریورماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان، با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی از طرحها و برنامه های این استان برای ترویج فرهنگ توجه به کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: 20 تا 26آبان هفته کتابخوانی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه پروژه کتابخانه عمومی در حال ساخت در مهدیشهر دومین کتابخانه بزرگ استان سمنان محسوب می شود اظهار داشت: کلنگ این پروژه از سال 1388 زده شده که در حال حاضر بین 50 تا60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

سماکوش از تلاش اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برای افتتاح این پروژه تا شهریورماه سال آینده خبردادوافزود: در حال حاضرکتابخانه سلمان فارسی به عنوان تنها کتابخانه عمومی در شهرستان مهدیشهرمشغول ارائه خدمات به دوستداران کتاب است.

 

افزایش یک درصدی زیرساخت‌‌ها و فضاهای کتابخانه‌ای استان سمنان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از افزایش یک درصدی زیرساخت‌‌ها و فضاهای کتابخانه‌ای این استان در سالجاری خبر داد و افزود: زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان امسال به بیش از 28 هزار و 790 مترمربع رسیده است.

 

وی دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان، برگزاری نشست های  کتابخوان، بازدید از کتابخانه های عمومی استان، عضویت رایگان درهفته کتاب، برگزاری مسابقه  عکس سلفی و... را ازجمله برنامه های هفته کتاب دراستان سمنان اعلام کردوگفت: اولین جشنواره استانی عکس سلفی من-کتاب-زندگی در استان از دهم آبان ماه امسال به مدت یکماه در حال برگزاری است.

 

سما کوش با بیان اینکه این جشنواره در راستای استفاده صحیح و درست از فضای مجازی و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نمایش حضور کتاب در متن زندگی افراد جامعه برگزارمی شودبیان داشت: شرکت برای عموم آزاد است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به این مطلب که 24 آبان ماه امسال همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران-نمایشگاهی از عکس های برگزیده در کتابخانه مرکزی استان سمنان برپا خواهد شد گفت:عکسهای برگزیده علاوه بر کانال تلگرامی جشنواره بر روی سایت اداره کل کتابخانه ها نیز قرار می‌گیرد.

 

۶۰۰هزار نسخه کتاب به اعضای کتابخانه‌های عمومی استان امانت داده شده است

وی از رشد هشت درصدی به امانت گرفتن کتاب از کتابخانه های عمومی خبر داد و ابراز داشت: مردم استان در هفت ماه سال جاری بالغ بر ۳۰۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کردند که این رقم در سال گذشته ۲۵ هزار نسخه کتاب را شامل می شد و از سوی دیگر نیز امسال حدود ۶۰۰هزار نسخه کتاب به اعضای کتابخانه‌های عمومی استان امانت داده شده است.

 

سماکوش با بیان اینکه ارزش ریالی کتاب‌های اهداء شده به کتابخانه‌های عمومی این استان در سالجاری بالغ بر ۲۰میلیارد ریال است، تصریح کرد: سال گذشته  ۱۴۹میلیون تومان کتاب به کتابخانه های استان اهدا شد.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 500 باب کتابخانه در استان سمنان شناسایی‌شده است که درمجموع سه میلیون جلد کتاب در مخازن آن وجود دارد گفت: نیمی از این کتابخانه‌ها را کتابخانه‌های مدارس استان سمنان تشکیل می‌دهد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اضافه کرد: باقیمانده این کتابخانه‌ها شامل کتابخانه‌های عمومی، تخصصی، روستای، شهری، پایگاه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های مساجد، حوزه‌های علمیه، مراکز آموزش عالی و دیگر دستگاه‌های اجرایی است.

 

سماکوش با بیان اینکه درمجموع با فعالیت این کتابخانه‌‌ها تعداد اعضای کتابخانه‌های استان سمنان به بیش از 160 هزار نفر معادل 22 درصد مجموع جمعیت این استان افزایش‌یافته است اضافه کرد: وجود بیش از سه میلیون جلد کتاب در مخازن کتابخانه‌های استان سمنان بیانگر این است که به ازای هر شهروند این استان بیش از چهار جلد کتاب در کتابخانه‌های آن وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه بخش عمده اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان از محل تملک دارایی‌ صرف خرید تجهیزات کتابخانه‌ای شده افزود: اعتبارات ما در این بخش امسال 930 میلیون تومان بوده که 600میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

 

سماکوش با بیان اینکه تجهیزات کتابخانه‌ای در بسیاری از مراکز و کتابخانه‌های ما فرسوده است گفت: بخش دیگری از این اعتبارات صرف آماده‌سازی سالن کتابخانه میامی و چند کتابخانه با اولویت مناطق محروم و روستایی شده است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی

مدیر کل کتابخانه‌های استان در این مراسم با بیان اینکه یکی از بزرگترین داشته‌های ما رشادت‌ها، خود باوری‌ها واستقلال ملت است که از مردان غیور دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است گفت: در افق جدید در کتابخانه‌های استان سعی بر رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در ۱۹ ماه گذشته سعی بر آشتی مردم با کتابخانه‌ها داشتیم افزود: درهمین راستا تعداداعضای کتابخانه‌های ما به ۱۶۱ هزار نفر افزایش داشته وبیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

وی اضافه کرد: ۶۴ برنامه فرهنگی از سنین کودکان تا بزرگسالان در حال اجرا است و در حال تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، ما در کنار امانت کتاب در حال تبدیل کتابخانه به مرجع و منبع هستیم وامروز بیش از ۷۰کتابخانه ما بالای ۵۰ سال سن داردکه نیازمند بهسازی است.

گفتنی است کتاب «لبخند آفتابی» به قلم سید رضا علوی به رشته تحریر در آمده که در بردارنده بخشی از خاطرات رسول آفتابی از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم