Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت ترکیه در واشنگتن اتهامات وارده مبنی بر زد و بند ترکیه از راه‌های غیرقانونی برای استرداد فتح‌الله گولن، متهم اصلی کودتای 2015 را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سفارت ترکیه در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتهامات اخیر وارده علیه ترکیه کاملا غلط، مضحک و بی‌پایه و اساس است.

در این بیانیه آمده است: حقیقت این است که مردم ترکیه در حیرت و ناراحتی به سر می‌برند، که با وجود این که فتح‌الله گولن تمام این جرائم را طراحی کرده، هنوز در آمریکا می‌تواند به عنوان پناهنده حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ترکیه و مردم این کشور خواهان استرداد هرچه سریع‌تر گولن از آمریکا به ترکیه هستند تا وی در برابر عدالت پاسخ دهد.

روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه نوشت، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا در حال بررسی مساله‌ای در مورد دخالت مایکل فلن و همچنین دریافت ۱۵ میلیون دلار در ازای دستگیری فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه و استرداد وی به دولت این کشور در نشست چند هفته بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری است.

همچنین گزارش‌های خبری اشاره دارند، کسانی که در این دیدار حضور داشتند درباره پرداخت محرمانه ۱۵ میلیون دلار در صورتی که فلن بعد از برعهده گرفتن پستش ترتیب انتقال گولن و آزادی رضا ضراب تاجر ایرانی - ترکیه‌ای مرتبط با اردوغان را از زندان بدهد، مذاکره کردند.

شبکه خبری ان.‌بی.‌سی نیز روز جمعه در مورد دیدار احتمالی دسامبر ۲۰۱۶ گزارش داد و افزود:  تیم مولر در حال بررسی این مساله است که آیا مقام‌های ارشد دولت ترکیه چند هفته پیش از مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ژانویه ۲۰۱۷ درباره احتمال دریافت این مبلغ از سوی فلن برای استرداد گولن به ترکیه دیدار کرده‌اند یا خیر.

وکلای مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گزارش‌های رسانه‌ای در مورد این که موکلشان ممکن است در برنامه دستگیری روحانی مخالف دولت ترکیه و استرداد وی به این کشور در ازای دریافت میلیون‌ها دلار دست داشته باشد را رد کرده و آن را "نادرست" خواندند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گولن را به دست داشتن در کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ متهم کرده و از دولت آمریکا می‌خواهد تا وی را به ترکیه مسترد کند چرا که وی باید در ترکیه دادگاهی شود. این در حالی است که گولن هرگونه ارتباط درباره دست داشتن در کودتای ناکام ترکیه را رد می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار مجید کریمی به اتفاق هیئت همراه، در نوزدهمین نشست بین المللی رؤسای اینترپل کشور‌های عضو سازمان اینترپل در شهر لیون فرانسه شرکت کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ­۱۹۶ کشور دنیا در این نشست شرکت داشتند، افزود: در این نشست جرائم مختلف از جمله جرائم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و سایر جرایم خشن و نحوه برخورد با آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس پلیس بین‌الملل گفت: در حاشیه این نشست، چندین ملاقات دو جانبه و چند جانبه با مقامات ارشد پلیس کشور‌های شرکت کننده و مدیران بخش‌های تخصصی سازمان اینترپل داشتیم.

سردار کریمی افزود: در این دیدار‌های هیئت انتظامی ایران در خصوص استرداد متهمانی که تحت تعقیب هستند و اعلان قرمز آنها صادر شده است، با برخی کشور‌ها به توافقات خوبی رسیدیم.

دیگر خبرها

  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس