Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: عدم تعادل بین بودجه آموزش پزشکی و غیرپزشکی را قطعا برطرف می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سعید نمکی در اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ما سال گذشته ۲۵۰ درصد بودجه آموزشی را افزایش داده بودیم، اما نمی دانیم در زمان تصویب در مجلس چه اتفاقی رخ داد که این بودجه تصویب نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره عدم تعادل بین بودجه آموزش پزشکی و سایر بخش ها یادآور شد: از سوی دیگر اساتید غیرپزشکی نیز معتقدند درآمد استادان پزشکی بیشتر است و ما در جواب آنها گفته ایم که اساتید پزشکی خدمت ارائه می دهند. اگر شما نیز در حوزه های فنی و مهندسی و یا علوم انسانی بتوانید درآمد کسب کنید و کارآفرینی کنید، بودجه متعادلی به شما اختصاص می یابد.

نمکی با اشاره به اینکه امروز هدف از توسعه، تربیت انسان توسعه یافته است که این تربیت جز از طریق آموزش رخ نمی دهد، یادآور شد: کشوری توسعه یافته است که روح ملی و ماندگاری در آن کشور بروز یابد.

معاون اجتماعی سازمان برنامه با بیان اینکه آموزش سرمایه گذاری است و نه هزینه، خاطرنشان کرد: ما در سازمان برنامه و بودجه هم گرفتار روزمرگی هستیم و هم بخش هایی را به آینده نگری اختصاص داده ایم. با اینکه ما اعتقاد داریم که کشور ما در موقعیتی نیست که کسی بخواهد به آن نگاه چپ بکند، اما باز هم باید پیش بینی هایی برای آینده داشته باشیم.

نمکی تاکید کرد: از نظر بودجه و منابع مالی یکی از سخت ترین ایام اقتصادی کشور را طی می کنیم اما در عین حال اولویت آموزش و پژوهش را هم دنبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی علیرغم کاستی هایی که داشته اند بسیار پیشتاز عمل کرده اند و فارغ التحصیلانی را تربیت کرده اند که نسبت به سایر حوزه ها بهتر هستند و می توانند در نظام خدمت رسانی به مردم حضور داشته باشند.

نمکی با اشاره به بحث هایی که درباره ادغام آموزش پزشکی و آموزش عالی مطرح شده، گفت: ادغام اصلا جزو برنامه های ما نیست و ما به هیچ عنوان آموزش پزشکی را به سمت آموزش عالی نمی بریم و کسی هم اصلا نباید به آن فکر کند.

معاون اجتماعی سازمان برنامه با اشاره به هزینه بالای تربیت نیروی پزشکی اظهار داشت: متاسفانه تربیت پزشکان و متخصصان گران تمام می شود و همین باعث می شود خدمات گرانتری هم بدهند. این موضوع باعث می شود که ماندگاری کمتری در مناطق مختلف از نظر نیروی انسانی داشته باشیم.

نمکی با انتقاد از نگاه جزیره ای در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: دانشگاه ها نباید جزیره ای عمل کنند، پیوستن به بیرون از مرزها می تواند آموزش را متحول کند.

وی گفت: روسای دانشگاه های ما خیلی گرفتار روزمرگی شده اند و در درون دانشگاه ها بهتر است برنامه ای برای ادغام بهداشت و درمان و احیای سازمان بهداشت و درمان گذشته داشته باشیم تا رئیس دانشگاه بتواند وقت بیشتری را به آموزش و پژوهش اختصاص دهد.

معاون اجتماعی سازمان برنامه افزود: بحث های کلینیکی در دانشگاه های علوم پزشکی ضعیف شده اند، در صورتی که با تقویت آنها می توانیم از توانمندی نیروی انسانی بهتر استفاده کنیم.

وی یادآور شد: اوضاع معیشت دستیاران تخصصی در بسیاری از دانشگاه ها بد است و باید یک راه حل ویژه برای آن در نظر بگیریم.

نمکی مبارزه با خرافه گرایی را یکی از توقعات از دانشگاه های علوم پزشکی برشمرد و گفت: توقع این است که دانشگاه ها طب سنتی ما را مدیریت کنند و جلوی خرافه گرایی را بگیرند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مرکز آمار تغییر کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران، «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان که عصر سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، «داود منظور» با بیان اینکه امور «نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران» سازمان برنامه و بودجه کشور دارای گستره وسیعی از وظایف و فعالیت‌ها بود، افزود: برای جلوگیری از تراکم کارها در یک امور و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مشاوران و پیمانکاران و تسهیل تعاملات در این امور، دو امور «نظام فنی اجرایی» و «مشاوران و پیمانکاران» ایجاد شده است.
معاون رئیس‌جمهور سپس گفت: هدف از انتصاب‌های جدید در سازمان برنامه و بودجه، تقویت توان مدیریتی سازمان و همچنین کمک به بهبود فضای مشارکت مردمی، تسهیل ارتباطات مردمی و تسریع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران،  «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد.

گودرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه و استاد تمام رشته مدیریت و دارای درجه دکترای تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس است.
 منظور همچنین ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های  «رضا عوض‌پور» در دوران ریاست امور سلامت و رفاه اجتماعی،  «محمد پیکان‌پور» را به عنوان سرپرست این امور منصوب کرد. پیکان‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و پیش از این به عنوان مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل در سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کرده است. وی دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکترای تخصصی اقتصاد و مدیریت دارو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور «محمدجواد هادی دهکردی» را نیز به عنوان سرپرست امور مشاوران و پیمانکاران منصوب کرد. دهکردی دانش‌آموخته رشته مهندسی مکانیک بوده و پیش از این به عنوان معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردها در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد