Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@08:43:57 GMT

تخفیف تعرفه گرمسیری برق در جنوب کرمان به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۸۷۸۳

تخفیف تعرفه گرمسیری برق در جنوب کرمان به پایان رسید

مدیرعامل برق جنوب کرمان با بیان اینکه تخفیف تعرفه گرمسیری برق تا پایان مهر ماه بوده گفت: مشترکان مناطق گرمسیری استان کرمان مراقب مصرف برق خود باشند زیرا از ابتدای آبان نرخ برق مصرفی به حالت عادی برگشته و فیش‌های برق بدون تخفیف محاسبه می‌شود.

عبدالوحید مهدوی‎نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در جیرفت، با اشاره به پایان فصل گرما در جنوب استان کرمان اظهار داشت: هفت شهرستان جنوبی استان کرمان به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرمسیری در هفت ماهه نخست سال از تخفیفات مناطق گرم1 و گرم 2 برخوردار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان سه منطقه عادی، گرم 1 و گرم 2 داریم تصریح کرد: نحوه محاسبه مصرف برق در این مناطق به دلیل میزان شدت گرما متفاوت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان با بیان اینکه نرخ برق مصرفی در مناطق عادی بین 45 تا 320 تومان است گفت: نرخ برق مصرفی در مناطق جنوبی استان کرمان از ابتدای فرودین تا پایان مهر ماه از 15 تومان شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین سرانه مصرف برق هر خانه در دنیا در طول سال حدود هزار کیلو وات است خاطر نشان کرد: میانگین میزان مصرف برق در ایران به دلیل عدم اصلاح الگوی مصرف دو هزار و 900 کیلو وات بوده که از میانگین مصرف دنیا بالاتر است.

مهدوی‎نیا با ابراز تاسف از اینکه در مناطق جنوبی استان کرمان مشترکانی داریم که مصرف برق آنها در یک ماه تا پنج هزار کیلو وات می‌رسد گفت: این میزان مصرف یعنی پنج برابر میانگین مصرف سالیانه یک خانه در دنیا، که این جای تامل دارد.

وی با بیان اینکه بعضی مشترکان در مناطق گرمسیر جنوب استان به‌علت نرخ پایین تعرفه برق، مصرف برق خود را اصلاح و مدیریت نمی‌کنند گفت: به این مشترکان توصیه می‌شود در مصرف برق صرفه‌جویی کرده و با رعایت الگوهای مصرف میزان مصرف خود را به ویژه در فصل‌های سرد سال مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان با تاکید بر اینکه با آغاز فصل سرما تخفیف تعرفه گرمسیری برق در جنوب کرمان به پایان رسیده گفت: از ابتدای آبان ماه تعرفه‌های برق در مناطق جنوبی استان به حالت عادی برگشته و در صورت عدم رعایت مصرف برق با قبوض سنگین روبرو می‌شوند.

انتهای پیام/

R7860/P1486/S6,67/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در شورای معاونین (شورای برنامه ریزی) دادگستری کل استان کرمان گفت: شورا‌های حل اختلاف جنوب استان کرمان طی پارسال مجموعا به ۶۰ هزارو ۸۹۳ فقره پرونده رسیدگی کرده اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شورا‌های حل اختلاف جنوب استان طی پارسال ۳۵ درصد است.

وی افزود: طی پارسال ۶۱ هزارو ۱۷۹ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف در ۹ حوزه قضایی جنوب استان کرمان وارد و ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان کرمان به فعالیت شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و بیان کرد: طی پارسال ۳۷۷ پرونده به این شورا‌های حل اختلاف وارد و ۳۸۰ پرونده مختومه شده که از این تعداد ۳۴۶ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: طی پارسال تعداد ۳۸ زندانی با کمک شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان از زندان‌های جنوب استان کرمان آزاد و ۱۱ فقره پرونده قتل به سازش منجر شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به فلسفه تشکیل شورا‌های حل اختلاف، اولویت اول در نهاد مذکور را زمینه سازی برای اصلاح ذات البین اعلام و از تلاش صادقانه همکاران قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود