Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: بر اساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت، حدود 1400 موتور سیکلت برقی تاکنون شماره گذاری شده و تلاش برای ایجاد واحدهای تولید موتور سیکلت های برقی در راستای اجرای طرح جایگزینی انواع انژکتوری در تهران ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، کیومرث کلانتری روز یکشنبه در حاشیه دومین نشست کارگروه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این نشست درباره جایگزینی موتور سیکلت های برقی به جای موتور سیکلت های بنزینی کاربراتوری و انژکتوری مطالبی مطرح شد افزود: این موضوع نیازمند یک برنامه زمان بندی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا در کلانشهر تهران 3 میلیون موتورسیکلت برقی را جایگزین موتور سیکلت های بنزینی کنیم.
وی گفت: بر اساس گزارش نیروی انتظامی، از ابتدای امسال شماره گذاری موتور سیکلت های کاربراتوری ممنوع شده، اما موتور سیکلت های انژکتوری همچنان پلاک گذاری می شود.
کلانتری با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه سال 93 هیات وزیران و همچنین بر اساس قانون هوای پاک تکالیفی برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است، افزود: در کاهش آلودگی هوای کلانشهرها و به ویژه تهران حدود 26 دستگاه اجرایی دارای وظایف قانونی هستند که باید اقداماتی در این خصوص انجام دهند.
دبیرکارگروه کاهش آلودگی هوای تهران ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قانون هوای پاک و مصوبه هیئت وزیران نقشی نظارتی دارد و لذا دستگاه‌ها موظفند عملکرد خود را به سازمان محیط زیست و به کارگروه ارائه دهند.
کلانتری با بیان اینکه امروز بر اساس دستور جلسه مقرر شد که کارگروه هایی در فرمانداری ها به ریاست فرمانداران و دبیری شهرداران استان تهران برای توسعه فضای سبز شهرها بر اساس طرح جامع شهر تشکیل شود، اظهار کرد: شهرهای استان دارای طرح جامع هستند و در آن سرانه فضای سبز پیش بینی شده که برای تحقق سرانه فضای سبز نیازمند همکاری دستگاه‌های متولی مانند منابع طبیعی، امور آب ،فرمانداری ها و شهرداری ها هستند.
کلانتری تصریح کرد: علاوه بر مصوبه هیات دولت، قانون هوای را پاک داریم، که بر اساس آن سرانه فضای سبز شهر باید حداقل 15 متر مربع باشد و این قانون باید ظرف مدت 10 سال اجرایی شود.
وی با بیان اینکه منابع مالی و همچنین تخصیص آب برای توسعه فضای سبز نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: توسعه فضای سبز یکی از زیر ساختهای کاهش و کنترل آلودگی هوا است و با توجه به تهدیدی که توسط ریزگردها از طرف مناطق غربی و جنوب استان داریم اجرای کمربند سبز هم در این مناطق تصویب شد.
کلانتری ادامه داد: دهیاری ها نیز باید برای روستاها توسعه فضای سبز داشته باشند و در این راستا از نهال های بومی کم آب بر استفاده شود، بیشتر آب اختصاص یافته به این فضای سبز از طریق بازچرخانی پساب و خروجی تصفیه خانه های فاضلاب تامین شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه گفت: وضعیت کیفی سوخت توزیع شده در تهران نیز در دستور کار این جلسه قرار داشت و در این جلسه مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی گزارشی از کیفیت سوخت توزیعی در راستای تعهدات وزارت نفت ارائه داد.
وی با اشاره به اینکه بنزینی که در استان تهران توزیع می شود دارای استاندارد یورو 4 است، افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت باید از سال 93 به مدت 36 ماه علاوه بر اینکه بنزین یورو 4 توزیع شود، به سمت توزیع بنزین با استاندارد یورو 5 برویم و بر همین اساس کارگروه در خواست ارتقا بنزین از یورو 4 به 5 را طبق مصوبه سال 93 ارائه کرد.
کلانتری به توزیع گازوئیل در استان تهران نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه گازوئیل 50ppm گوگرد توزیع می شود، که حرکت بسیار خوبی است، تغییر کیفیت سوخت و ارتقای آن از یورو2 به یورو4 در دولت یازدهم و در پی آن در دولت دوازدهم قطعا وضعیت روزهای سالم در استان تهران را افزایش خواهد داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه با بیان اینکه در ابتدای دولت یازدهم حدود 190 روز هوای ناسالم در تهران داشتیم اما سال گذشته به 89 روز هوای ناسالم در تهران کاهش یافت، گفت: اما همین تعداد هوای ناسالم نیز زیاد است و با تدابیری که اندیشیده شده، باید بتوانیم آلودگی هوای ناشی از احتراق و زندگی روزمره شهری را کاهش دهیم.
کلانتری افزود: بخشی از آلاینده ها اجتناب ناپذیر است، آبان ماه امسال به دلیل عدم بارش نزولات و تولید ریزگردها از کشورهای همسایه و بخشی هم از منابع داخلی 14 الی 15 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس در تهران داشتیم، که ربطی به آلاینده های شهری و خودروها نداشت و منشا خارجی و طبیعی داشت و این ها را نمی توان جزو آلایندگی های روزمره شهر تهران دید.
وی در پایان با اشاره به اینکه بیشتر مشکل آلودگی هوا مدیریتی است، گفت: اگر همه دستگاه‌ها به عملکرد خود عمل کنند و شهروندان همکاری لازم را داشته باشند قطعاً مهار آلودگی در حد قابل قبول امکان پذیر می باشد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/1109/ 6139**1625

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است

سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسواران به صورت آزمایشی از سال گذشته در برخی از استان‌ها آغاز شد و بعد از اتمام طرح آزمایشی و برطرف شدن نواقص اکنون در سراسر کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و مازندران در حال اجرا است و در روزهای آینده در ۳ استان باقی مانده اجرای می‌شود.

وی افزود: متقاضیان با داشتن شرایط لازم، موتورسیکلت به نام خود یا والدین و حداقل ۱۸ سال سن می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش موتور سیکلت ایرانیان پس از ثبت نام در سامانه و پرداخت هزینه، برای مراحل آزمایش و آزمون نوبت دریافت می‌کند که تمامی امور به صورت غیر حضوری انجام‌می‌شود.

وی ادامه داد: در روز مراجعه به آموزشگاه، سلامت متقاضی توسط پزشک متخصص کنترل و سپس مهارت سنجی و گواهی مهارت صادر می‌شود سپس فرد اقدام به شرکت در آزمون نظری و عملی می‌کند و به محض قبولی، همان روز پرونده صدور گواهینامه تایید می‌شود.

وی بیان داشت: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۹۴ هزار نفر به سایت مراجعه کرده‌اند و از این تعداد ۲۷۴ هزار نفر در مراحل مختلف فرایند ثبت نام هستند، همچنین ۲۱۹ هزار نفر گواهینامه دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه در تهران است، گفت: در طی چند روز اخیر ۱۰۵ هزار نفر در تهران برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت ثبت نام کرده‌اند.

کد خبر 6092580

دیگر خبرها

  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • کیفیت هوای تهران چگونه است؟
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • وضعیت کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است