Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا رئیسی در این نشست ضمن تبریک پیروزی های اخیر در سوریه بر تروریست ها، با ارائه گزارشی از تاریخچه تشکیل شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی در ایران و برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، گفت: در ارتباط با مسأله بهداشت بهتر است دنیا را به صورت یک نظام یکپارچه ببینیم زیرا تحولات بهداشتی در هر کشوری در سایر کشورها تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ما در ایران شبکه بهداشتی را از روستاها شروع کردیم و با گسترش روزافزون آن و با توجه به دستاوردهایی که داشتیم طی سالیان اخیر به توسعه شبکه در شهرها پرداختیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان داشت: مدل ما در توسعه شبکه بر اساس چند پارامتر اعم از مشارکت طلبی عمومی، ادغام خدمات در سیستم شبکه و ارتباط بین بخشی و کمک همه بخش ها برای توسعه سلامت در کشور شکل گرفت.

وی ادامه داد: آموزش بهداشت، سلامت عمومی، سلامت مادران و کودکان، واکسیناسیون، تغذیه، کنترل بیماری های واگیر، درمان بیماری ها و ارائه برخی داروها برنامه های شبکه بهداشتی در روستاها بود.

دکتر رئیسی گفت: طی سال های گذشته تشخیص سریع و درمان بیماری های واگیر، کنترل بیماری های مشترک انسان و دام، دیفتری، اسهال، ریشه کنی فلج اطفال، سرخک، کزاز نوزادی، مالاریا و جذام و همچنین دسترسی به آب سالم و سیستم فاضلاب دستاوردهای شبکه در زمانی بود که 70 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن بودند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هم اکنون 70 درصد جمعیت شهرنشین شده اند از لزوم بازنگری در برنامه های شبکه و توسعه آن در شهرها گفت و ادامه داد: هم اکنون ایران با واقعیت هایی در بخش بهداشت و درمان روبروست که تمام دنیا با آن مواجه هستند از جمله افزایش روزافزون بیماری های غیرواگیر اعم از بیماری های قلبی، سکته ها، دیابت، سرطان و سوانح.

دکتر رئیسی گفت: استراتژی ما برای مقابله با این وضعیت افزایش سواد سلامت و توانمندسازی مردم، پوشش همگانی بهداشت، توسعه دسترسی به خدمات و افزایش مشارکت بین بخشی است.

وی افزود: خرید خدمت راهبردی از بخش خصوصی، ارائه خدمت فعال به گروه های هدف، ایجاد و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت نیز اقداماتی است که در همین راستا از چهار سال پیش آغاز شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادمه داد: در این مدت 4 میلیون و 200 هزار نفر از دانش آموزان مدارس و افراد تحت عنوان سفیر سلامت برای ترویج خود مراقبتی در مدارس و خانواده ها تحت آموزش قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت: طرح تحول سلامت 15 برنامه اصلی و 10 پروژه پشتیبان در بخش بهداشت دارد که گسترش نظام شبکه به شهرها، پوشش 11 میلیونی حاشیه نشینان، ارتقای برنامه پزشک خانواده، تغییرات در نظام بیمه برای اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای کوچک، تعریف بسته های خدمت برای همه رده های سنی با تاکید بر بیماری های غیرواگیر، سلامت روان و تغذیه مهم ترینِ آنها هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت به احداث 2113 مرکز جامع خدمات سلامت و 4700 پایگاه سلامت در طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: ایجاد سامانه های سینا، سیب و ناب جهت تشکیل پرونده اکترونیک سلامت برای مردم و ثبت نام بیش از 67 میلیون ایرانی در این سامانه ها انجام شده است.

گفتنی است در این دیدار نماینده WHO در سوریه، معاون امور بهداشت وزارت علوم سوریه، معاون وزیر بهداشت سوریه، مدیر مراقبت های اولیه پزشکی وزارت بهداشت سوریه، مدیر بیمارستان دانشگاهی دمشق، رییس دانشکده پزشکی دمشق، مدیر اداره بهداشت حلب، مسئول دفتر WHO در دمشق، مسئول امور فنی نظام بهداشت سوریه حضور داشتند. برنامه هیات سوری در روزهای آینده بازدید از شبکه در شهرهای مختلف و نشست های مختلف کارشناسی و تبادل نظر و در نهایت امضای تفاهمنامه با طرف ایرانی خواهد بود.

701

دکتر علیرضا رئیسی مدارس معاون بهداشت درمان سفیر سلامت سوریه وزارت بهداشت

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر آموزش وپرورش منطقه آزاد چابهار در آیین اختتامیه طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی، گفت: دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت مدرسه‌ها، باید با یادگیری مفاهیم بهداشتی و آموزش نحوه انتقال این مفاهیم به همکلاسی‌ها، خانواده و دوستان، ترویج کننده اصول سلامتی شوند.
احمد علی سرحدی تاکید کرد: دانش‌آموزان سفیر برای ایفاگری نقش موثر در ارتقای بهداشت و سلامتی در مدارس باید هم خود آگاه شوند و هم آگاهی خود را نشر دهند و به‌عنوان یک شهروند مطلوب در حوزه سلامت فعال شوند.
مدیرآموزش وپرورش منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سفیران سلامت دانش آموزی در مدارسی که مربی بهداشت دارند، آموزش‌های مهارتی و کاربردی بهداشت فردی، تغذیه سالم و محیط زیست سالم را از مراقبان یا رابطان سلامت مدرسه دریافت می‌کنند و موظف به آموزش این مهارت‌ها به دست‌کم ده نفر از همسالان خود هستند.
سرحدی افزود:همه دانش آموزان به صورت چرخشی این فرصت را دارند که به عنوان سفیر سلامت شناخته شوند و مهارت‌های بهداشتی را تمرین و در سطح مدرسه خود عملیاتی کنند.
وی عنوان کرد: هدف از جشنواره سفیران سلامت این است که دانش آموزان بتوانند مهارت‌های فردی را در قالب مهارت‌های هنری آموزش ببینند چرا که به طور حتم اثرگذاری مطلوبی در مهارت‌های فردی و انتخاب سبک زندگی سالم دارد.
مدیر آموزش و پرورش چابهار یادآور شد: کرونا نشان داد که نقطه آغاز آموزش و پرورش سلامت است و اگر سلامت نباشد کلاس آموزشی هم وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • ماماها سفیر جوانی جمعیت هستند
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود