Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا- نمایشگاه عکس جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران با حضور علاقمندان به فرهنگ و هنر ایرانی در موزه ملی باشقیرستان در شهر اوفا پایتخت این جمهوری افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رضا ملکی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران با حضور 'والنتینا لتیپووا' معاون اول وزیر فرهنگ جمهوری باشقیرستان، به پیشنه روابط بین دو کشور و سابقه تمدنی هفت هزار ساله ایران و حضور 1400 ورود اسلام به این سرزمین اشاره و در ادامه ضمن تاکید بر روابط راهبردی دوکشور ایران و روسیه گفت: معتقد هستیم این روابط در این سطح تا زمانی پایدار می ماند که روابط فرهنگی فی مابین گسترش یابد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه در ادامه مراسم گفت: برغم اشتراکات فرهنگی و ظرفیتهای موجود بین دو کشور شناخت دو ملت از یکدیگر در سطح پایینی قرار دارد. در تلاش هستیم با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در مناطق مختلف روسیه ظرفیت های مختلف ایران را همانند این نمایشگاه که تلاش می کند بخش کوچکی از فرهنگ و تمدن غنی ایران را به شما معرفی کند به نمایش بگذاریم.
به گزارش رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو، ' گالی والی ولین'رییس موزه ملی باشقیرستان نیز در این مراسم، به روابط خوب ایران و روسیه و اشتراکات فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت: در 5 سال گذشته 6 نمایشگاه با موضوع های مختلف مربوط به ایران در این موزه برپا شده است.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده نیز چنین برنامه های فرهنگی پرارزش اجرا شود.
جمهوری باشقیرستان یکی از مناطق مسلمان نشین کشور روسیه است و تقریباً کمتر از 1 درصد وسعت کل کشور روسیه را با جمعیت بالغ بر چهار میلیون نفر شامل می شود و جایگاه هفتم توسعه را در میان مناطق این کشور دارد.
تنوع اقوام ، اشتراکات مذهبی و سنت شرقی مردم زمینه همکاریهای مختلف فرهنگی و هنری را بین ایران و جمهوری باشقیرستان فراهم می سازد.
به گزارش ایرنا، موزه ملی باشقیرستان، در بیانیه ای در خصوص برگزاری نمایشگاه عکس جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران در سایت خود نوشت: میراث هنری تاریخی و غنی ایران نه فقط این موزه بلکه موزه های بسیاری از کشورها را تزیین می کند.
در بیانیه آمده است: این نمایشگاه آثاری را از میراث فرهنگی و هنری ایران گرد آورده است. در این نمایشگاه هنرهای سنتی و مردمی و صنایع دستی و تنوع های اقلیمی و معماری اسلامی -ایرانی ازجمله بناهای تاریخی همچنین برخی بناهای ثبت شده در یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شده است.
در ادامه بیانیه گفته شده است: در این نمایشگاه می توان تنوع تولیدات استادان صنایع دستی ایران را می توان مشاهده کرد.
نمایشگاه عکس جاذبه های تاریخی و گردشگری ایران به همراه صنایع دستی کشورمان به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو و همکاری وزرات فرهنگ جمهوری باشقیرستان در راستای همکاریهای فرهنگی و هنری ایران و جمهوری باشقیرستان در موزه ملی شهر اوفا دایر شده و به مدت یک هفته در معرض نمایش علاقمندان به فرهنگ و تاریخ ایران قرار خواهد گرفت.
اروپام*391 ** ناشر : افشار دارابی
ناشر : افشار دارابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور یعقوب هوشیار شهردار تبریز به همراه امیردریادار عباسی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تیزپاز معاون برنامه‌ریزی شهردار، موضوعات فرهنگی و ورزشی باغ‌موزه دفاع مقدس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در روند این جلسه همچنین در مورد تجهیز محتوایی و محوطه‌سازی موزه دفاع مقدس هم بحث و تبادل نظر شد.

با توجه به وجود آرامگاه شهدای گمنام در این باغ موزه، اجرای پاره‌ای از فعالیت‌های عمرانی تکمیلی باغ موزه دفاع مقدس هم از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود.

همچنین شهردار تبریز در برنامه‌ای دیگر با همراهی شهردار منطقه ۲ از مراحل پایانی پروژه پردیس و رسانه رجایی شهر بازدید کرد.

بر اساس توضیحات شهردار منطقه ۲، این پروژه فرهنگی با تجهیز امکانات داخلی و محوطه سازی اطراف آن آماده افتتاح شده است.

در روند این بازدید شهردار تبریز به سرعت بخشی هرچه بیشتر احداث این پروژه فرهنگی تاکید کرد.

پردیس فرهنگ و رسانه در ۲۴ هزار مترمربع مساحت عرصه و در شش طبقه هر طبقه در یک هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث شده و به همراه یک پارک بزرگ به عنوان یک مجموعه فرهنگی کم نظیر مورد استفاده اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6090266

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم