Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@00:07:29 GMT

ساماندهی نظام احراز هویت در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۵۲۹۹

ساماندهی نظام احراز هویت در فضای مجازی

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت ساماندهی نظام هویت در فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سید ابوالحسن فیروز آبادی – دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در بازدید از سازمان ثبت احوال کشور افزود: یکی از مهمترین زیر ساخت های فضای مجازی کشور بحث هویت است و باید تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی برای فعالیت در فضای مجازی احراز هویت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه شورای عالی فضای مجازی کشور به دنبال ساماندهی نظام احراز هویت در فضای مجازی است، افزود: تا زمانی که احراز هویت اشخاص در فضای مجازی ساماندهی نشود بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها در این فضا ناقص خواهد ماند و این مهم اتفاق نمی‌افتد مگر با همکاری تمامی دستگاه ها و به خصوص سازمان ثبت احوال که به عنوان اصلی‌ترین مرکز باید در این زمینه فعالیت کند.


دکتر فیروزآبادی با بیان اینکه احراز هویت برای اجرای دولت الکترونیک نیز جزو الزامات محسوب می شود تصریح کرد در صورتی که تا سال 1397 این پروژه به سرانجام برسد هر ایرانی برای استفاده از خدمات اجتماعی در فضای مجازی باید هویت هوشمند داشته باشد و در غیر این صورت نمی‌توانند از خدمات بانکی، درمانی، مسافرتی و ... استفاده کند.


دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: بسیاری از کشورها برای ایجاد دولت ها و شهرهای هوشمند وزارتخانه تاسیس کردند و در ایران نیز اختصاص کارت هوشمند به شهروندان از پروژه های بزرگ ملی کشور است و در صورتی که مردم کارت هوشمند داشته باشند دولت می‌تواند طرح ها و خدمات مطلوب تری را ارائه دهد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام

آفتاب‌‌نیوز :

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه ساخت خطوط مترو در شورای شهر تهران تصویب نشده است، گفت: «این موضوعات با هزینه ۱۲ میلیارد یورو برنامه‌ریزی شده است. از جمله این برنامه‌ها ساخت خطوط ۹ و ۱۱ مترو است که قرار است به این شرکت فاینانسور بدهند. البته هنوز نه بودجه آن در شورای شهر تهران تصویب شده و نه جزئیات فنی این قرارداد‌ها مطرح شده است.

او گفت: وقتی مشکلی پیش می‌آید وااسلاما سر داده و آن را به تحریم نسبت می‌دهیم که از ناپختگی است. شرکت‌های خارجی باید برای فروش این محصولات التماس کنند. اگر به ملاحظات بپردازیم منطقی‌تر است تا اینکه با استفاده از کلمه پرابهامی به نام «تحریم» همه روش‌های قانونی را زیر پا گذاشته و از هر راه غیرمتعارفی پیش برویم.

دیگر خبرها

  • پسورد Password و حقایق جالب آن
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • پسورد و حقایق جالب آن
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • دیوار و شیپور نباشند باید پشت شیشه آگهی زد
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • شناسایی صفحات جعلی توسط احراز هویت + فیلم
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس