Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:59:33 GMT

سه تا هفت میلیون کودک کار در کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۶۴۹۱

سه تا هفت میلیون کودک کار در کشور وجود دارد

زنجان - ایرنا - مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: متاسفانه سامانه ای برای ثبت کودک کار در کشور تعریف نشده و به طور قطع آمار دقیقی وجود ندارد اما براساس تخمین و برآوردهای سازمانهای مردم نهاد سه تا هفت میلیون کودک کار در کشور وجود دارد .

به گزارش ایرنا، فریبا درخشان نیا روز یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز حمایتی- آموزشی کودک و خانواده استان زنجان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا افزود: بین کودک کار و خیابانی تفاوت های وجود دارد و دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی بر اساس آئین نامه مصوب مکلف به ارائه خدمت به کودکان خیابانی قرار داده که امسال یا سال آینده بر مداخلات کودکان قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، کودک کار به کسی اطلاق می شود که در منزل بهره برداری کاری می شود یا در کارگاهها و مشاغل دیگری حتی زباله گردی نیز فعالیت می کنند و این سازمان با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پیگیر این موضوع است.
این مسئول ادامه داد: طی سال گذشته 9 هزار و 200 کودک خیابانی از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند شدند.
وی در ارتباط با آسیبهای نو پدید اجتماعی نیز در جامعه ادامه داد: وقتی شرایط اجتماعی تغییر می یابد ، جنس مسائل اجتماعی تغیر یافته و در این میان بحث فضای مجاز ی اهمیت ویژه ای دارد و در این ارتباط دفتری دیگری در این سازمان با عنوان پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وجود دارد که به طور ویژه در این بخش فعالیت می کند.
درخشان نیا افزود: این سازمان بیش از 160 نوع فعالیت تخصصی دارد که بیشتر جنبه اطلاع رسانی و آگاهسازی دارد و حتی در مورد کودکان خیابانی کارهای گسترده ای انجام میدهد.
وی در ارتباط با دختران فراری نیز گفت: از دهه 70 خانه های سلامت مخصوص دختران فراری راه اندازی شد که سال گذشته 1200 دختر فراری در مراکز یاد شده خدمات دریافت کردند.
- مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با خانه های امن نیز خاطر نشان کرد: هم اکنون 22 مرکز خانه امن در کشور وجود دارد که 1600 زن که خشونت را تجربه کرده اند مراجعه و خدمات دریافت کردند.
وی ابراز کرد: اعلام آمار در مورد کدام استان ها بالا یا پایین در مورد خشونت هیچ کمکی نمی کند اما در بحث خشونت راهبردهای مختلفی از قبیل پیشگیری از این معضل نیز مورد توجه قرار گرفته است.
درخشان نیا افزود: بر این اساس برای خانه های امن که برای زنان خشونت دیده را تجربه کردند برای شناسایی آنها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در 15 استان به عنوان پایلوت مشخص شد که کدام استانها بالاترین و یا کمترین خشونت دارند و نتیجه آن منتشر نشده است.
وی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی مورد توجه در سال جاری بحث مداخلات خشونت برای مرتکبان است و همیشه تفکر سیستمی که وجوددارد این است که در حل مسائل اجتماعی و تمامی مولفه های را باید مورد توجه قرارداد.
به گزارش ایرنا، مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده و کار شهرستان زنجان از طریق موسسه خیریه ای که تحت نظارت بهزیستی قرار دارد از تیر سال گذشته آغار بکار کرده و تا کنون 69 کودک را شناسایی و حمایتی برای کودکان و خانواده انها ثبت کرده است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی **** انتشار : اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۶۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

کد خبر 6090996 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود