Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی‌ گفت اعتقاد دارم که سفر هیات‌های اروپایی نمایشی است و آنها با طرح مسائل اقتصادی به دنبال اهداف سیاسی خود در ایران هستند. به گزارش بلاغ به نقل از سفیر هراز، عزت‌الله یوسفیان ملا طی گفت‌وگویی با اشاره به سفر هیات 70 نفره اقتصادی اروپا به ایران، اظهار کرد: سفر هیات اقتصادی اروپا به ایران با هدف تاسیس دفتری در ایران است، بنابراین به نظر می‌رسد که قصد آنها از این سفرها ارائه خدمات اقتصادی یا سرمایه‌گذاری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی‌ در نهایت با ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در کشور موافقت نمی‌کند، متذکر شد: در گذشته تجربیات متعددی از همکاری‌های اقتصادی و ارائه خدمات را داشتیم، کشور ژاپن قبل و تا حدودی بعد از انقلاب در زمینه برداشت برنج پر محصول خدمات خوبی به ایران ارائه کرد و کشورهای دیگر در زمینه اصلاح بذر و افزایش بهره‌وری اراضی، حفاظت از محیط زیست برنامه‌هایی داشتند.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی‌ با اعلام اینکه ارائه خدمات اقتصادی از سوی اروپایی‌ها جاذبه‌های بسیاری برای آنها دارد، گفت: با این حال آنها ارائه این خدمات را به ایجاد دفتری در ایران پیوند می‌زنند تا به واسطه آن بتوانند در امور سیاسی و حقوق بشری ما دخالت کنند که ما همواره اعلام مخالفت کردیم.

یوسفیان از ارائه خدمات بدون چشم‌داشت اروپایی‌ها استقبال کرد و گفت: اگر اروپایی‌ها بدون چشم‌داشت در مسائل کشاورزی از جمله پرورش گل و گیاه و بهره‌برداری از اراضی برنج خدماتی ارائه کنند از آن استقبال می‌کنیم البته آنها می‌توانند که بعد از ارائه خدمات در این زمینه‌ها سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره اینکه برخی کشورهای اروپا از جمله فرانسه مواضعی علیه ایران دارند، بیان کرد: اروپایی‌ها بعداز برجام خیزبلندی برای برقراری روابط با ایران برداشتند اما نتیجه سفر هیات‌های اقتصادی به چند قرارداد مانند توتال ختم شد که این قرارداد نیز ارتباطی به سفرها نداشت بلکه به همت وزیر نفت چنین سرمایه‌هایی جذب شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی‌ با بیان اینکه اروپایی‌ها در بخش‌های زیرساختی خدمات ارائه نمی‌کنند، گفت: انتظار می‌رود که اروپایی‌ها در بخش‌هایی چون توسعه خطوط ریلی و جاده‌ای سرمایه‌گذاری کنند اما در نهایت در موضوعاتی چون خودرو که زودبازده است حضور پیدا می‌کنند.

یوسفیان افزود: بنابراین نمی‌توان به اروپایی‌ها دل بست چرا که آنها مطیع آمریکایی‌ها هستند و هرگز به خاطر ایران روابط‌شان را با واشنگتن بهم نمی‌زنند و در نهایت تابع ایالات متحده هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی‌ در پایان با اشاره به اینکه اعتقاد دارم که سفر هیات‌های اروپایی نمایشی است، تصریح کرد: با طرح مسائل اقتصادی به دنبال اهداف سیاسی خود در ایران هستند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن نوری‌زاده یکشنبه ۹ اردیبهشت در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: هیات‌هایی از کشورهای چین و ترکمنستان در دومین روز از نمایشگاه اکسپو ۲۲۰۴  در غرفه استانداری خراسان رضوی حضور یافتند و مذاکراتی در خصوص فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دو طرف صورت پذیرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی استان برخی از اقدامات اقتصادی صورت پذیرفته از ابتدای دولت ارائه شد.

وی ادامه داد: حضور دبیرکل اتاق اصناف کشور، اعضای شورای شهر مشهد و رایزن اقتصادی ایران در آفریقای جنوبی از دیگر رویدادهای مهم روز دوم بود.

دیگر خبرها

  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • از انتفاضه در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی استقبال می‌کنیم
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری