Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی شعار محوری ویژه برنامه‎های آستان قدس رضوی در دهه پایانی ماه صفر را «عالم آل محمد(ص)، امام خردورزی و محبت» اعلام کرد.

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تسلیت این ایام و ابراز همدردی با حادثه دیدگان زلزله اخیر در استان کرمانشاه عنوان کرد: امسال نیز اربعین سید و سالار شهیدان با حضور ارادتمندان و عاشقان به ابا عبدالله الحسین(ع) با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: سیاست آستان قدس رضوی محور قرار دادن مردم در تمام امور است، در همین راستا اگر خلاءهایی وجود داشته باشد، آستان قدس رضوی این خلاءها را پر می‌کند.
وی افزود: آستان قدس رضوی در ایام اربعین مرزهای مهران، شلمچه و شهر سامرا را محور اصلی خدمت رسانی‌های خود قرار داده بود. از همین رو در عمود ۴۶۶ بیمارستان صحرایی زده شد و بیش از ۷۰ پزشک از متخصصان بیمارستان رضوی در آنجا حضور یافتند و به زائران خدمات پزشکی ارائه کردند.

راه‌اندازی ستاد دائم مناسبت‌ها
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از راه اندازی ستادی با عنوان ستاد دائم مناسبت‌ها در آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی این ستاد تشکیل شده و مسئولیت آن بر عهده سازمان فرهنگی است.
وی خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی در تمام مناسبت‌های سال چند برنامه محوری را از جمله در مناسبت‎های ایام نوروز، دهه کرامت رضوی و دهه پایانی ماه صفر برگزار می‎کند.
 بختیاری به راهبردهای برنامه‌های تدارک دیده شده ویژه ایام پایانی ماه صفر امسال اشاره و تصریح کرد: یکی از این راهبردها، نقش آفرینی آستان قدس رضوی در تعظیم شعائر و برپایی مراسم عزاداری حضرت رضا(ع) بوده که کارهای بسیار ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: قرارگاه فرهنگی با حضور تمام همکاران فرهنگی از جمله حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و... تشکیل شده و یک وحدت رویه‌ای را به وجود آورده است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، توجه به الگو قرار دادن سیره اهل بیت(ع) در مبارزه با ظلم و ارائه الگوی انقلابی در اندیشه دینی را از دیگر راهبردهای برنامه‌های آستان قدس رضوی برشمرد و گفت: یکی از وظایف ما که منتسب به حضرت رضا(ع) هستیم، نشر اندیشه و روحیه انقلابی این امام بزرگوار  است.
وی افزود: یکی دیگر از راهبردها تأکید بر ایجاد ظرفیت و فعال کردن استعدادهای موجود در عرصه های شهری و ملی در راستای جریان سازی فکری و فرهنگی و همچنین توجه به مهندسی محتوا با در نظر گرفتن دو محور ولایت و شهادت در برنامه‌های امسال است.
بختیاری اجرایی کردن این راهبردها با سبقه مردمی را رویکرد اصلی دانست و خاطرنشان کرد: محور قرار دادن مردم در امور همواره برکات زیادی را به همراه داشته و تجربه‌ای که داریم این رویکرد رو به افزایش است. سال گذشته در ایام پایانی ماه صفر، ۶۰ هزار نفر میزبان زائران امام رضا(ع) بودند. از این رو امسال نیز برنامه‌ها به صورت ویژه با رویکرد مردمی اجرا می شود.

تکریم زائر رسالت آستان قدس رضوی
وی اظهار کرد: رسالت اصلی آستان قدس رضوی خدمت و تکریم زائر است. این مجموعه عظیم با توجه به فراگیر بودن برنامه‌ها از حیث جغرافیای عملیات، در سطوح مختلف در حرم مطهر، شهر مشهد، استان‌های مختلف و در سطح بین الملل برنامه خواهد داشت.
بختیاری ادامه داد: همچنین با در نظر گرفتن تنوع مخاطبان اعم از کودکان، نوجوانان، جوانان، دانشجویان، هیئات مذهبی و... برنامه های متنوعی در این ایام تنظیم و تدوین شده است.
وی تکیه بر ایجاد هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و افتخاری در عملیات‌ها شامل خادمان، خادمیاران، گروه‌های مردمی و... را از دیگر رویکردهای آستان قدس رضوی دانست و افزود: نقطه نظرات مردم و رسانه‌ها در طراحی برنامه‌ها برای ما اهمیت دارد.
 قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، یکی از نکات مهم دهه پایانی ماه صفر را زائران پیاده‎ برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال نیز زائران پیاده از ۲۱ استان کشور در شرف ورود به مشهد مقدس هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مشارکت خیران تدابیر لازم برای ارائه خدمات تغذیه، اسکان و درمان به ۱۰۰ هزار زائر پیاده دهه آخر صفر اندیشیده شده است.
وی گفت: حضور بیش از هزار هیئت در مشهد مقدس پیش‌بینی می‌شود. تمام هیئات مذهبی عزاداری دهه آخر صفر یک وعده در میهمانسرای حضرت میهمان خواهند بود و به هر هیئت مذهبی یک کیسه برنج و نمک متبرک آستان قدس رضوی اهدا خواهد شد.
 

منبع: آستان نیوز

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۵۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود

ایسنا/گیلان مسئول کانون جوانان رضوی گیلان گفت: در دهه کرامت امسال گیلان میزبان ۳ کاروان حامل پرچم حرم مطهر رضوی است که یک کاروان به صورت ویژه در مناطق محروم استان حضور خواهند داشت.

 اسحاق معبود مژدهی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: استان گیلان امسال میزبان سه کاروان حامل پرچم آستان مقدس حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا در دهه کرامت است.

وی با بیان اینکه سال قبل میزبان دو کاروان بودیم، افزود: هر کاروان متشکل از چهار نفر است که لباس خدمت رضوی را می‌پوشند و پرچم مقدس و مطهر بارگاه حرم علی بن موسی الرضا را به استان‌ها می‌آورند.

مژدهی گفت: امسال این ۳ کاروان به همه ۱۷ شهرستان اصلی استان گیلان خواهند رفت و در ابتدای ورود با نماینده ولی فقیه دیدار دارند و از جمله برنامه های آنها حضور در گلزار شهدا، سرکشی به خانواده شهدا، عیادت از بیماران، سرکشی و احوال‌پرسی از زندانیان، حضور در مدارس و نواخته شدن زنگ دهه کرامت را می توان نام برد.

 وی افزود: با توجه به حضور ۳ کاروان در ۱۷ شهرستان و بخش ها و روستاهای این مناطق، پیش بینی می‌شود این کاروان‌ها امسال در بیش از ۸۰۰ نقطه حضور پیدا خواهند کرد.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان گفت: امسال یکی از این ۳ کاروان ویژه مناطق محروم است از جمله مناطق ییلاقی و روستایی با محوریت مناطقی که تا به امروز این کاروان ها حضور نداشتند.

مژدهی تصریح کرد: کاروان زیر سایه خورشید از روز بیست و دوم اردیبهشت ماه وارد شهرستان رشت می‌شوند و تا یک روز بعد از میلاد امام رضا در اول خرداد ماه در استان گیلان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه کانون جوانان رضوی همه ساله در ایام دهه کرامت برگزار کننده قسمتی از جشنواره زیر سایه خورشید است، گفت: این برنامه‌ در آغاز بین چند استان محدود بود و امسال در هفدهمین سال برگزاری خودش در قالب یک جشنواره بین‌المللی برگزار می شود.

مژدهی تصریح کرد: برگزارکنندگان این جشنواره، مجموعه‌ای از تشکل‌های مردمی هستند و در قالب ارتباط غیراداری با آستان قدس رضوی بابت اعزام این کاروان‌ها به استان‌ها و با اسم اختصاری "شجر"؛ شبکه جوانان رضوی؛ همکاری دارند.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان با تاکید بر اینکه هدف از حضور این کاروان‌ها در سراسر کشور و در استان گیلان احیای سنت زیارت از راه دور است، تاکید کرد: این کاروان‌ها متشکل از خادمین فرهیخته‌ از آستان قدس است و آستان قدس برای انتقال و ابلاغ پیام جشن‌های دهه کرامت، از بهترین آنها استفاده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت