Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@16:09:09 GMT

سهم صنایع معدنی از تولید ناخالص ملی کشور ۶ درصد است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۵۹۳۲

سهم صنایع معدنی از تولید ناخالص ملی کشور ۶ درصد است

رئیس سازمان نوسازی صنایع معدنی اکتشافات معادن زیرزمینی را یکی از محورهای توسعه خواند و گفت: سهم صنایع معدنی از تولید ناخالص ملی کشور ۶ درصد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مهدی کرباسیان امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان زنجان اظهار داشت: صادرکنندگان در رونق اقتصادی کشور سهم به‌سزایی دارند و باید موضوع صادارت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه اقتصادی را از مهمترین تأکیدات مقام معظم رهبری و باور رئیس جمهور و همه دلسوزان نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: تولید مبنای پیشرفت کشور بوده که سربلندی ایران را در دنیا بیشتر کرده است.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی، زنجان را جزو استان‌های معدنی کشور خواند و گفت: تعداد کشورهای معدنی در سطح دنیا محدود است و بر اساس اکتشافات موجود ایران پانزدهمین کشور معدنی دنیا محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه حاکم بودن سایه نفت بر روی اقتصاد کشور سبب غفلت از بخش معدن شده است بیان کرد: به این دلیل به اکتشافات معدنی توجه زیادی نشده بود.

کرباسیان خاطرنشان کرد: در کشور ایران معادن رو باز بیشتر در کانون توجه واقع شدند در حالی که در سطح جهان معادن زیرزمینی و حتی کف اقیانوس‎ها مورد توجه قرار گرفته‎اند.

وی سهم صنایع معدنی از صادارت کشور را 20 درصد عنوان کرد و افزود: در مجموع میزان صادرات حوزه معادن و صنایع معدنی در هفت ماه امسال از کل صادرات کشور 5 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 6 درصد از تولید ناخالص کشور به معدن و صنایع معدنی اختصاص دارد بیان کرد: باید ضمن توجه به منافع ملی و استانی، بهترین بهره‎برداری‎ها را در حوزه معادن داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال‎های 90 و 91 میزان صادرات در حوزه فولاد بسیار محدود بود اما اکنون با توسعه زنجیره‌های فولاد میزان صادرات این بخش در هفت ماه گذشته بیش از 4 میلیون و 700 هزار تن گزارش شده و افزون بر 500 هزار تن آهن اسفنجی نیز صادر شده است.

کرباسیان به اهمیت معادن زیرزمینی در کشور اشاره کرد و گفت: با حفاری‌های انجام شده در یکی از فلات‌های ایران منبع سرشار از آهن کشف شده که ظرفیت آن به اندازه کل ذخایر آهن کشور برآورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دو هفته آینده یک تیم ویژه با حضور متخصصان خارجی ذخایر معدن زیرزمینی انگوران را بررسی می‌کنند تصریح کرد: سعی داریم کنسانتره معدن مهدی‌آباد هم در اواخر سال آینده وارد بازار شود.

رئیس هیئت عامل سازمان ایمیدرو اکتشافات معدنی جدید را مبنای توسعه استان خواند و گفت: اکتشافات معدنی به وسعت افزون بر 7 هزار و 500 کیلومتر مربع در استان زنجان در دستور کار قرار دارد.

وی بروکراسی حاکم در ایران را یک مشکلی اساسی خواند و گفت: نبود تکنولوژی و فناوری روز در حوزه معادن و صنایع معدنی از دیگر مشکلاتی است که در کشور با آن روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/

R41375/P1357/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رصد این وزارتخانه روی محصولات اظهار کرد: برنامه تولید و تنظیم را بررسی می‌کنیم و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد، اگر مازاد بر نیاز داشته باشیم، بدون هیچ‌گونه محدودیت، صادرات محصولات کشاورزی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که محصولات کشاورزی را با صنعت، بازرگانی و تجارت گره بزنیم؛ این موضوع در سال ۱۴۰۲ در دستور این وزارتخانه بود و امسال هم با جدیت دنبال می‌شود.

نیکبخت اضافه کرد: با توجه به تجربه‌ای که در سال ۱۴۰۲ به دست آوردیم، در آینده با حداقل خطا این پروژه را اجرا خواهیم کرد؛ صنایع غذایی هم به عنوان بخشی از زنجیره تولید که مسوولیت فرآوری خام محصولات کشاورزی را برعهده دارد، مورد توجه ما است و باید در خدمت تولیدکننده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: با هماهنگی با صاحبان صنایع، به دنبال آن هستیم که آن‌ها به سمتی حرکت کنند که محصولات مازاد کشاورزان را خریداری کنند.

نیکبخت گفت: در مورد برخی محصولات کشاورزی از جمله برنج، چای و دانه‌های روغنی، سیاست ما این است که تا می‌توانیم دولت به عنوان خرید تضمینی، ورود پیدا نکند تا بازرگان‌هایی که کار واردات این محصولات را انجام می‌دهند یا کارخانجاتی که محصولات در این حوزه تولید می‌کنند، محصولات کشاورزان را خریداری و فرآوری کنند.

کد خبر 6094180

دیگر خبرها

  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد