Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه امدادرسانی به مردم زلزله‌زده با جدیت و سرعت ادامه دارد، اقلامی را که مورد درخواست ساکنان مناطق زلزله‌زده است اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: چادر، مواد غذایی، آب آشامیدنی و وسایل گرمایشی مهمترین نیاز مردم است که تأمین آن به‌سرعت انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین درباره آخرین برنامه‌ریزی‌ها در مناطق زلزله‌زده و تعداد جان‌باختگان اظهار کرد: متأسفانه تعدادی از هموطنان ما بر اثر حادثه زلزله شامگاه گذشته جان خود را از دست داده یا مجروح شده‌اند.
نجار تاکید کرد: پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۲۳ نفر، و به ترتیب سرپل ذهاب: ۳۱۶، اسلام آباد غرب: ۲۲، کرند: ۱۴، قصر شیرین: ۲۸، جوانرود: ۳، ثلاث: ۱۵، کرمانشاه: ۲۵ اعلام شده است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می‌شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.
نجار ادامه داد: از نخستین دقایق وقوع این حادثه تلخ، دستگاه‌های ذی‌ربط، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و ... به کمک حادثه‌دیدگان شتافتند و نجات مصدومان یا یافتن اجساد جان‌باختگان در دستور کار قرار گرفت.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه روند کار به‌صورت منظم در ساعت‌های گذشته پیش رفته است، گفت: در حال حاضر روند یافتن اجساد یا مصدومان کاسته شده و فروکش کرده است یعنی این جست‌وجو کند شده و امیدواریم با این وضعیت جدیت و سرعت موضوع زیر آوار ماندگان رو به اتمام باشد.
به‌گفته نجار، روند خدمت‌رسانی نیز به‌خوبی انجام گرفته است، اما میزان خرابی بالا بوده و خسارات نیز گسترده است.
وی افزود: با وجود تلاش‌های بسیار زیاد همه عوامل و دست‌اندرکاران و بسیج همه امکانات، اما برخی مشکلات وجود دارد که امیدواریم با تلاش مستمر این مسائل نیز کاهش یابد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به برخی درخواست‌های زلزله‌زدگان اشاره کرد و گفت: درخواست‌هایی نظیر چادر، آب آشامیدنی، غذا، وسایل گرمایشی و ... وجود داشته که به‌سرعت مورد توجه است.
نجار با بیان اینکه سطح حادثه گسترده بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر بازگشایی راه‌ها و دسترسی به همه راه‌های ارتباطی و حتی تمامی روستا‌ها انجام گرفته و خوشبختانه هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: با وجود اینکه تمامی دستگاه‌ها و عوامل در کشور پای کار آمده‌اند، اما سطح حادثه وسیع بوده و امداد‌رسانی‌ها در حال انجام است که امیدواریم از مشکلات نیز کاسته شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره همکاری کشور‌های دیگر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان توضیح داد: کشور‌های خارجی نیز برای این موضوع اعلام آمادگی کرده‌اند، اما فعلاً احتیاجی در این موضوع ایجاد نشده است، اما در صورت نیاز این کمک‌ها را دریافت می‌کنیم.

اعزام ۱۰ آمبولانس بهشت زهرا برای امداد رسانی به مناطق زلزله زده
سرپرست سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به اعزام تجهیزات مورد نیاز از این سازمان به مناطق زلزله زده گفت: ۱۰ آمبولانس از بهشت زهرا (س) با همه امکانات در حوزه مدیریت اجساد تا مرحله خاکسپاری به همراه نیرو‌های متخصص به کرمانشاه و سرپل ذهاب ارسال شد.
سعید خال افزود: پرسنل شریف و زحمتکش بهشت زهرا (س) تهران با همه امکانات و استعداد و با تجربه خوبی که در کمک به هموطنانمان در مواقع بحران دارند هم اکنون در کنار هموطنان عزیز و شریف سرپل ذهاب و کرمانشاه که در طول سال‌های دفاع مقدس مردم قهرمان و شهید پرور این خطه جانانه در مقابل دشمن ایستادند اکنون ما نیز با همدردی و با جان و دل در کنار آنان هستیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که هلال‌احمر استان کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بابک محمودی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت در اولین جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد به زیرساخت‌های خوب کرمانشاه در بحث امداد و نجات اشاره کرد.

وی از نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که که هلال احمر استان کرمانشاه به مرکز منطقه غرب کشور تبدیل شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور اظهار کرد: اگر کرمانشاه هاب منطقه برای مدیریت بحران شود با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد می‌تواند به صورت تخصصی استان‌های ایلام، همدان و کردستان را پوشش دهد.

محمودی اضافه کرد: چنانچه این درخواست مصوب شود سه تا چهار فروند بالگرد دائمی مستقر می‌شود تا پشتیبانی را در حداقل زمان انجام دهد.

وی با اشاره به بحث اربعین و استقبال زائران برای خروج از کشور از طریق مرز رسمی خسروی، تصریح کرد: باید آمادگی امدادرسانی به‌موقع داشته باشیم در این راستا سازماندهی خوبی در کشور صورت گرفته است‌.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور با اشاره به افزایش حوادث کوهستانی کرمانشاه، گفت: باید فضای ایمنی در مکوهستان‌ها با علامت‌گذاری و وجود راهنما صورت بگیرد تا علاوه بر اینکه مردم برای طبیعت‌گردی به سمت کوهستان‌ها ترغیب شوند، ایمنی آن‌ها نیز حفظ شود.

کد خبر 748366

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه