Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-07@03:06:58 GMT

مردم خانه شان را خود بسازند؛ دولت وام بلاعوض می دهد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۲۷۲۲

رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره روند بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: مردم باید خانه شان را خود بسازند و در این راه دولت وام بلاعوض در اختیار زلزله زدگان خواهد گذاشت.


به گزارش شریان نیوز،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه در بدو ورود به استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیدار با مردم قهرمان کرمانشاه همیشه جزء آروزهای من بوده اما دوست نداشتم در شرایطی که مردم غمدار هستند و دچار مصیبت شده اند بیایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم در روزهای خوش و افتتاح طرح ها به حضور مردم قهرمان کرمانشاه که همیشه مرزدار کشورمان بوده اند، برسم.  

وی افزود: می خواهم به نمایندگی از همه مردم ایران، به مردم کرمانشاه تسلیت بگویم. همه ایران در کنار کرمانشاه حضور دارد و هیچ ایرانی نیست که به فکر مردم کرمانشاه نباشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: از مسئولان از دولت و نظامیان از ارتش، سپاه، بسیج، بنیاد مسکن، وزارت کشور و وزارت نیرو و وزارت راه تشکر می کنم که تلاش کرده اند تا مشکل جاده ها و آب حل شود.

روحانی افزود: من از امداد هوایی با پرواز بالگردها و هواپیماها در روزهای گذشته بسیار خوب عمل کردند و من از آنها تشکر می کنم. اگر این پروازهای هوایی نبود، کمک رسانی بسیار سخت تر می شد. همچنین از  همه کشورهایی که با ملت ایران همدردی کردند، تشکر می کنم.

وی تاکید کرد: دولت با همه توان وارد عمل شده و تلاش می کند تا در کوتاه ترین زمان مشکلات را حل کند. مسئولیت اسکان با بنیاد مسکن است. همه مقامات دولتی و نظامی و خیرین باید به بنیاد مسکن کمک کنند و کار جداگانه ای انجام ندهند.  

روحانی در همین باره اضافه کرد: مردم باید خانه شان را خود بسازند و در این راه دولت وام  بلاعوض در اختیار زلزله زدگان خواهد گذاشت.

 

مهر

دسته بندیویژه های سیاسی

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی متشکل از بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی که با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، با اشاره به این فرمایش امام راحل که قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی نداشتن مسکن مشکل اساسی مردم به شمار می‌رفت، گفت: امام راحل امید داشتند دولت‌های آتی مشکل مسکن را حل کنند، هر چند وضعیت مسکن قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست و قبل از انقلاب بخش بزرگی از شهرها را حلبی آبادی‌ها تشکیل می‌داد اما امروز مستأجران هم مسکن مناسبی دارند و بد مسکنی چندان زیاد نیست.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به مهاجرت مردم از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ گفت: عزم دولت سیزدهم حل مشکلات بخشی از مردم در حوزه مسکن است.

روحانی‌نژاد تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خانه دار کردن مردم، در بازسازی حوادث بعد از زلزله و سیل، گام‌های بلندی برداشته است و دلیل آن هم وجود گروه‌های جهادی است که در حوادث جزو اولین گروه‌ها هستند که در کنار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت خانه‌های جدید تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت این گروه‌های جهادی برای نوسازی مسکن استفاده کرد، گفت: دولت سیزدهم توجه بسیاری برای حل مشکل مسکن دارد و وزیر راه و شهرسازی نیز تمرکز خود را بر این موضوع گذاشته است.

روحانی نژاد اظهار کرد: زمین رایگان برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن برای اقشار کم درآمد در این دولت تخصیص یافته است. امیدواریم در سال‌جاری با تخصیص زمین برای ۵۰ هزار واحد مسکونی دیگر دولت سیزدهم به دوران طلایی ساخت مسکن کم درآمدها تبدیل شود.

کد خبر 6098549 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • خداحافظی احساسی: دیوار زرد اشک رویس را در آورد
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!